Korejci se v poslední dnech pořádně předvedli, když světu ukázali 4,8 metru dlouhý sportovní šestiválcový liftback s pohonem zadních kol. Co když by ale někdo chtěl verzi kombi nebo kupé?
Právě o tomhle nápadu přemýšlel slavný návrhář X-Tomi Design a proto vytvořil dva koncepty. Ty jsou ale pouhou počítačovou vizualizací, takže je neuvidíme na letošním ročníku autosalonu v Detroitu. I tak se ale můžeme podívat na virtuálně vytvořený agresivně vypadající kombík a kupátko.
Především dvoudveřová karoserie jde k povaze Stingeru víc než hodně. Samotné vedení značky cílí se Stingerem proti německé konkurenci a v případě dvouvířka by se mohlo jednat minimálně o skvělého soupeře pro BMW M4. Sama Kia ale nechce o těchto dvou verzích nic slyšet, tedy prozatím...
Jenže znáte to, nikdy neříkej nikdy. A tak se může stát, že za rok či dva přijde právě kombík, ve kterém by se dva benzinové motory vskutku vyjímaly. Základem standardního Stingeru je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (259 k) a komu by to nestačilo, může sáhnout po Stingeru GT s benzinovým šestiválcem se dvěma turby a výkonem 272 kW (370 k).
Především Stinger GT pak dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 5,1 sekundy a rozjede se až na 269 km/h. Tím překoná většinou soupeřů s elektronicky omezenou maximálkou na 250 km/h. O dost zajímavější je ale fakt, že časem počítá také s naftovým motorem. Podle spekulací by se mohlo jednat o jednotku 2.2 CRDi s výkonem 147 kW (200 k), což by mohlo splnit očekávání těch, co nechtějí za každou cenu jezdit Passatem s motory TDI o výkonu 110 a 140 kW (150 a 190 k).
Časem může dojít také na příchod čistě elektrické verze. Při vývoji vozu se totiž myslelo na budoucnost možných úprav Stingeru, čemuž napomáhá tunel převodovky. Do něho se dají vložit baterie, sbírající potřebnou sílu k pohonu. Elektrický Stinger by ale nepřišel dřív, jak v roce 2019.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.