Korejci se v poslední dnech pořádně předvedli, když světu ukázali 4,8 metru dlouhý sportovní šestiválcový liftback s pohonem zadních kol. Co když by ale někdo chtěl verzi kombi nebo kupé?
Právě o tomhle nápadu přemýšlel slavný návrhář X-Tomi Design a proto vytvořil dva koncepty. Ty jsou ale pouhou počítačovou vizualizací, takže je neuvidíme na letošním ročníku autosalonu v Detroitu. I tak se ale můžeme podívat na virtuálně vytvořený agresivně vypadající kombík a kupátko.
Především dvoudveřová karoserie jde k povaze Stingeru víc než hodně. Samotné vedení značky cílí se Stingerem proti německé konkurenci a v případě dvouvířka by se mohlo jednat minimálně o skvělého soupeře pro BMW M4. Sama Kia ale nechce o těchto dvou verzích nic slyšet, tedy prozatím...
Jenže znáte to, nikdy neříkej nikdy. A tak se může stát, že za rok či dva přijde právě kombík, ve kterém by se dva benzinové motory vskutku vyjímaly. Základem standardního Stingeru je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (259 k) a komu by to nestačilo, může sáhnout po Stingeru GT s benzinovým šestiválcem se dvěma turby a výkonem 272 kW (370 k).
Především Stinger GT pak dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 5,1 sekundy a rozjede se až na 269 km/h. Tím překoná většinou soupeřů s elektronicky omezenou maximálkou na 250 km/h. O dost zajímavější je ale fakt, že časem počítá také s naftovým motorem. Podle spekulací by se mohlo jednat o jednotku 2.2 CRDi s výkonem 147 kW (200 k), což by mohlo splnit očekávání těch, co nechtějí za každou cenu jezdit Passatem s motory TDI o výkonu 110 a 140 kW (150 a 190 k).
Časem může dojít také na příchod čistě elektrické verze. Při vývoji vozu se totiž myslelo na budoucnost možných úprav Stingeru, čemuž napomáhá tunel převodovky. Do něho se dají vložit baterie, sbírající potřebnou sílu k pohonu. Elektrický Stinger by ale nepřišel dřív, jak v roce 2019.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.