Korejci se v poslední dnech pořádně předvedli, když světu ukázali 4,8 metru dlouhý sportovní šestiválcový liftback s pohonem zadních kol. Co když by ale někdo chtěl verzi kombi nebo kupé?
Právě o tomhle nápadu přemýšlel slavný návrhář X-Tomi Design a proto vytvořil dva koncepty. Ty jsou ale pouhou počítačovou vizualizací, takže je neuvidíme na letošním ročníku autosalonu v Detroitu. I tak se ale můžeme podívat na virtuálně vytvořený agresivně vypadající kombík a kupátko.
Především dvoudveřová karoserie jde k povaze Stingeru víc než hodně. Samotné vedení značky cílí se Stingerem proti německé konkurenci a v případě dvouvířka by se mohlo jednat minimálně o skvělého soupeře pro BMW M4. Sama Kia ale nechce o těchto dvou verzích nic slyšet, tedy prozatím...
Jenže znáte to, nikdy neříkej nikdy. A tak se může stát, že za rok či dva přijde právě kombík, ve kterém by se dva benzinové motory vskutku vyjímaly. Základem standardního Stingeru je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (259 k) a komu by to nestačilo, může sáhnout po Stingeru GT s benzinovým šestiválcem se dvěma turby a výkonem 272 kW (370 k).
Především Stinger GT pak dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 5,1 sekundy a rozjede se až na 269 km/h. Tím překoná většinou soupeřů s elektronicky omezenou maximálkou na 250 km/h. O dost zajímavější je ale fakt, že časem počítá také s naftovým motorem. Podle spekulací by se mohlo jednat o jednotku 2.2 CRDi s výkonem 147 kW (200 k), což by mohlo splnit očekávání těch, co nechtějí za každou cenu jezdit Passatem s motory TDI o výkonu 110 a 140 kW (150 a 190 k).
Časem může dojít také na příchod čistě elektrické verze. Při vývoji vozu se totiž myslelo na budoucnost možných úprav Stingeru, čemuž napomáhá tunel převodovky. Do něho se dají vložit baterie, sbírající potřebnou sílu k pohonu. Elektrický Stinger by ale nepřišel dřív, jak v roce 2019.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.