Žhavá Kia Stinger jako kombík nebo kupé? Možná se dočkáme

ar5, 12. ledna 2017, 13:58 Google+

Korejci se v poslední dnech pořádně předvedli, když světu ukázali 4,8 metru dlouhý sportovní šestiválcový liftback s pohonem zadních kol. Co když by ale někdo chtěl verzi kombi nebo kupé?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia Stinger Coupé (2017)

Kia Stinger Coupé (2017) | foto: X-Tomi design

Sdílejte článek

Právě o tomhle nápadu přemýšlel slavný návrhář X-Tomi Design a proto vytvořil dva koncepty. Ty jsou ale pouhou počítačovou vizualizací, takže je neuvidíme na letošním ročníku autosalonu v Detroitu. I tak se ale můžeme podívat na virtuálně vytvořený agresivně vypadající kombík a kupátko.

Především dvoudveřová karoserie jde k povaze Stingeru víc než hodně. Samotné vedení značky cílí se Stingerem proti německé konkurenci a v případě dvouvířka by se mohlo jednat minimálně o skvělého soupeře pro BMW M4. Sama Kia ale nechce o těchto dvou verzích nic slyšet, tedy prozatím...

Jenže znáte to, nikdy neříkej nikdy. A tak se může stát, že za rok či dva přijde právě kombík, ve kterém by se dva benzinové motory vskutku vyjímaly. Základem standardního Stingeru je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (259 k) a komu by to nestačilo, může sáhnout po Stingeru GT s benzinovým šestiválcem se dvěma turby a výkonem 272 kW (370 k).

img-responsive

Kia Stinger Sportwagon (2017) | foto: X-Tomi design

Především Stinger GT pak dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 5,1 sekundy a rozjede se až na 269 km/h. Tím překoná většinou soupeřů s elektronicky omezenou maximálkou na 250 km/h. O dost zajímavější je ale fakt, že časem počítá také s naftovým motorem. Podle spekulací by se mohlo jednat o jednotku 2.2 CRDi s výkonem 147 kW (200 k), což by mohlo splnit očekávání těch, co nechtějí za každou cenu jezdit Passatem s motory TDI o výkonu 110 a 140 kW (150 a 190 k).

Časem může dojít také na příchod čistě elektrické verze. Při vývoji vozu se totiž myslelo na budoucnost možných úprav Stingeru, čemuž napomáhá tunel převodovky. Do něho se dají vložit baterie, sbírající potřebnou sílu k pohonu. Elektrický Stinger by ale nepřišel dřív, jak v roce 2019.

Vytisknout

Diskuze: Žhavá Kia Stinger jako kombík nebo kupé? Možná se dočkáme

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota představí v Ženevě ostrou verzi malého Yarisu.

Obrovské překvapení od Toyoty. Omlazený Yaris dostane i sportovní verzi!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud