GLA je nejmenším terénním modelem v nabídce Mercedesu a ačkoliv na to nevypadá, měl premiéru již v roce 2013. Modernizace je tedy na místě, příliš dramatická ale není. Lehké vizuální změny doplňují nový motor a rozšířená nabídka komfortních prvků.
Mercedes-Benz GLA jako by ani nestárl, i když se na trhu pohybuje již více než tři roky. Že se má SUV čile k světu dokazuje i aktuální modernizace, kterou možná pouhým okem ani nerozeznáte. Zkušenější si jistě všimnou kruhových mlhovek u vybraných variant, modifikovaného nárazníku a full-LED světlometů, nahrazujících v příplatkové výbavě bixenony. Nabídku doplňují také nová litá kola, béžový lak Canyon a o 30 milimetrů vyšší světlá výška. Ta je nicméně podmíněna volitelným off-roadovým odpružením.
Kabina zůstala na první pohled rovněž stejná, pozornost upoutá především volně stojící osmipalcová obrazovka multimediálního systému. Z kategorie malých změn jsou červené ručičky budíků, knoflíky elektrického nastavování sedadel ve stříbrném chromu a nový vzhled vybraných potahů sedadel. Za pozornost tak spíše stojí zavedení panoramatické kamerového systému a elektrického víka pátých dveří mezi příplatky, respektive autonomního brzdění a hlídání pozornosti řidiče do základní výbavy. Nadále nebudou chybět volitelné designové balíčky Exclusive, AMG Line a Night.
Pod kapotou zůstala stejná nabídka pohonných jednotek jako doposud, doplněná o verzi GLA 220 4Matic s výkonem 135 kW (184 k) a standardním pohonem všech kol. Spotřebu všech variant by mohlo částečně vylepšit snížení koeficientu odporu vzduchu z cx = 0,29 na cx = 0,28. Vrcholem nabídky zůstává provedení AMG GLA 45 s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 280 kW (381 k) a točivém momentu 475 Nm. Všechna kola v tomto případě pohání sedmistupňový dvouspojkový automat, na 100 km/h se tak SUV ocitne za 4,4 sekundy a rozjede se maximálně na 250 km/h. Také u AMG se Mercedes zaměřil na aerodynamiku, koeficient odporu vzduchu tak klesl na cx = 0,33.
Vizuálně má AMG nový přední nárazník s jiným nasáváním vzduchu a přepracovaným splitterem. Dvojitá lamela masky chladiče je nyní chromovaná, do sériové výbavy zamířila full-LED světla. Vzadu došlo na nový difuzor, stříbrnou dekorační lištu a jiný střešní spoiler. Aby byl výčet změn úplný, 20palcová litá kola lze mít nyní v černé nebo šedivé barvě. Podobně jako u standardního GLA došlo k přepracování přístrojového štítu, palubní deska je pak čalouněná kůží Artico. Upraveny byly dekorační plochy, klíč a volič E-Select jsou opatřeny logem AMG. Volitelný balíček AMG Dynamic Plus nyní obsahuje přední uzamykatelný diferenciál, podvozek AMG Ride Control, sportovní řízení a režim Race.
Nejen pro GLA 45, ale i A 45, CLA 45 a CLA 45 Shooting Brake je určena nová edice Yellow Night. Ta se vyznačuje černým lakem v kombinaci s matně šedými a žlutými detaily, respektive černými koly se žlutými obroučky a černou maskou chladiče. Také v interiéru jsou k vidění žluté doplňky, a to jak na sportovních sedadlech, jejichž potah tvoří kůže a mikrovlákno, tak na volantu, koberečcích, pásech, loketní opěrce, zadní lavici nebo výdeších ventilace. Z volitelných balíčků má Yellow Night ty s označením Aerodynamics, Night a Light and Sight. Ceny limitované edice začínají u GLA na 64 468,25 eurech (cca 1 742 000 korun), třída A vychází na 59 143 eur (cca 1 598 000 korun), CLA potom na 64 825,25 eur (cca 1 752 000 korun) a CLA Shooting Brake na 65 420,25 eur (cca 1 768 000 korun).
Standardní GLA začíná po faceliftu na 28 940,80 eurech (cca 782 000 korun) a končí na 56 852,25 eurech (cca 1 536 000 korun) za AMG GLA 45. Nová verze 220 4Matic vychází na 37 145,85 eur (cca 1 004 000 korun). Prodeje v Německu začínají už dnes, do Česka se omlazené GLA dostane v průběhu jara.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.