GLA je nejmenším terénním modelem v nabídce Mercedesu a ačkoliv na to nevypadá, měl premiéru již v roce 2013. Modernizace je tedy na místě, příliš dramatická ale není. Lehké vizuální změny doplňují nový motor a rozšířená nabídka komfortních prvků.
Mercedes-Benz GLA jako by ani nestárl, i když se na trhu pohybuje již více než tři roky. Že se má SUV čile k světu dokazuje i aktuální modernizace, kterou možná pouhým okem ani nerozeznáte. Zkušenější si jistě všimnou kruhových mlhovek u vybraných variant, modifikovaného nárazníku a full-LED světlometů, nahrazujících v příplatkové výbavě bixenony. Nabídku doplňují také nová litá kola, béžový lak Canyon a o 30 milimetrů vyšší světlá výška. Ta je nicméně podmíněna volitelným off-roadovým odpružením.
Kabina zůstala na první pohled rovněž stejná, pozornost upoutá především volně stojící osmipalcová obrazovka multimediálního systému. Z kategorie malých změn jsou červené ručičky budíků, knoflíky elektrického nastavování sedadel ve stříbrném chromu a nový vzhled vybraných potahů sedadel. Za pozornost tak spíše stojí zavedení panoramatické kamerového systému a elektrického víka pátých dveří mezi příplatky, respektive autonomního brzdění a hlídání pozornosti řidiče do základní výbavy. Nadále nebudou chybět volitelné designové balíčky Exclusive, AMG Line a Night.
Pod kapotou zůstala stejná nabídka pohonných jednotek jako doposud, doplněná o verzi GLA 220 4Matic s výkonem 135 kW (184 k) a standardním pohonem všech kol. Spotřebu všech variant by mohlo částečně vylepšit snížení koeficientu odporu vzduchu z cx = 0,29 na cx = 0,28. Vrcholem nabídky zůstává provedení AMG GLA 45 s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 280 kW (381 k) a točivém momentu 475 Nm. Všechna kola v tomto případě pohání sedmistupňový dvouspojkový automat, na 100 km/h se tak SUV ocitne za 4,4 sekundy a rozjede se maximálně na 250 km/h. Také u AMG se Mercedes zaměřil na aerodynamiku, koeficient odporu vzduchu tak klesl na cx = 0,33.
Vizuálně má AMG nový přední nárazník s jiným nasáváním vzduchu a přepracovaným splitterem. Dvojitá lamela masky chladiče je nyní chromovaná, do sériové výbavy zamířila full-LED světla. Vzadu došlo na nový difuzor, stříbrnou dekorační lištu a jiný střešní spoiler. Aby byl výčet změn úplný, 20palcová litá kola lze mít nyní v černé nebo šedivé barvě. Podobně jako u standardního GLA došlo k přepracování přístrojového štítu, palubní deska je pak čalouněná kůží Artico. Upraveny byly dekorační plochy, klíč a volič E-Select jsou opatřeny logem AMG. Volitelný balíček AMG Dynamic Plus nyní obsahuje přední uzamykatelný diferenciál, podvozek AMG Ride Control, sportovní řízení a režim Race.
Nejen pro GLA 45, ale i A 45, CLA 45 a CLA 45 Shooting Brake je určena nová edice Yellow Night. Ta se vyznačuje černým lakem v kombinaci s matně šedými a žlutými detaily, respektive černými koly se žlutými obroučky a černou maskou chladiče. Také v interiéru jsou k vidění žluté doplňky, a to jak na sportovních sedadlech, jejichž potah tvoří kůže a mikrovlákno, tak na volantu, koberečcích, pásech, loketní opěrce, zadní lavici nebo výdeších ventilace. Z volitelných balíčků má Yellow Night ty s označením Aerodynamics, Night a Light and Sight. Ceny limitované edice začínají u GLA na 64 468,25 eurech (cca 1 742 000 korun), třída A vychází na 59 143 eur (cca 1 598 000 korun), CLA potom na 64 825,25 eur (cca 1 752 000 korun) a CLA Shooting Brake na 65 420,25 eur (cca 1 768 000 korun).
Standardní GLA začíná po faceliftu na 28 940,80 eurech (cca 782 000 korun) a končí na 56 852,25 eurech (cca 1 536 000 korun) za AMG GLA 45. Nová verze 220 4Matic vychází na 37 145,85 eur (cca 1 004 000 korun). Prodeje v Německu začínají už dnes, do Česka se omlazené GLA dostane v průběhu jara.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.