Stalo se z Mercedesu GLA konečně SUV? Při faceliftu dostalo nálož steroidů

ar6, 9. ledna 2017, 23:01 Google+ NAIAS 2017

GLA je nejmenším terénním modelem v nabídce Mercedesu a ačkoliv na to nevypadá, měl premiéru již v roce 2013. Modernizace je tedy na místě, příliš dramatická ale není. Lehké vizuální změny doplňují nový motor a rozšířená nabídka komfortních prvků.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz GLA dostal po faceliftu třeba full-LED světlomety.

Mercedes-Benz GLA dostal po faceliftu třeba full-LED světlomety. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Mercedes-Benz GLA jako by ani nestárl, i když se na trhu pohybuje již více než tři roky. Že se má SUV čile k světu dokazuje i aktuální modernizace, kterou možná pouhým okem ani nerozeznáte. Zkušenější si jistě všimnou kruhových mlhovek u vybraných variant, modifikovaného nárazníku a full-LED světlometů, nahrazujících v příplatkové výbavě bixenony. Nabídku doplňují také nová litá kola, béžový lak Canyon a o 30 milimetrů vyšší světlá výška. Ta je nicméně podmíněna volitelným off-roadovým odpružením.

Kabina zůstala na první pohled rovněž stejná, pozornost upoutá především volně stojící osmipalcová obrazovka multimediálního systému. Z kategorie malých změn jsou červené ručičky budíků, knoflíky elektrického nastavování sedadel ve stříbrném chromu a nový vzhled vybraných potahů sedadel. Za pozornost tak spíše stojí zavedení panoramatické kamerového systému a elektrického víka pátých dveří mezi příplatky, respektive autonomního brzdění a hlídání pozornosti řidiče do základní výbavy. Nadále nebudou chybět volitelné designové balíčky Exclusive, AMG Line a Night.

Pod kapotou zůstala stejná nabídka pohonných jednotek jako doposud, doplněná o verzi GLA 220 4Matic s výkonem 135 kW (184 k) a standardním pohonem všech kol. Spotřebu všech variant by mohlo částečně vylepšit snížení koeficientu odporu vzduchu z cx = 0,29 na cx = 0,28. Vrcholem nabídky zůstává provedení AMG GLA 45 s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 280 kW (381 k) a točivém momentu 475 Nm. Všechna kola v tomto případě pohání sedmistupňový dvouspojkový automat, na 100 km/h se tak SUV ocitne za 4,4 sekundy a rozjede se maximálně na 250 km/h. Také u AMG se Mercedes zaměřil na aerodynamiku, koeficient odporu vzduchu tak klesl na cx = 0,33.

Vizuálně má AMG nový přední nárazník s jiným nasáváním vzduchu a přepracovaným splitterem. Dvojitá lamela masky chladiče je nyní chromovaná, do sériové výbavy zamířila full-LED světla. Vzadu došlo na nový difuzor, stříbrnou dekorační lištu a jiný střešní spoiler. Aby byl výčet změn úplný, 20palcová litá kola lze mít nyní v černé nebo šedivé barvě. Podobně jako u standardního GLA došlo k přepracování přístrojového štítu, palubní deska je pak čalouněná kůží Artico. Upraveny byly dekorační plochy, klíč a volič E-Select jsou opatřeny logem AMG. Volitelný balíček AMG Dynamic Plus nyní obsahuje přední uzamykatelný diferenciál, podvozek AMG Ride Control, sportovní řízení a režim Race.

Nejen pro GLA 45, ale i A 45, CLA 45 a CLA 45 Shooting Brake je určena nová edice Yellow Night. Ta se vyznačuje černým lakem v kombinaci s matně šedými a žlutými detaily, respektive černými koly se žlutými obroučky a černou maskou chladiče. Také v interiéru jsou k vidění žluté doplňky, a to jak na sportovních sedadlech, jejichž potah tvoří kůže a mikrovlákno, tak na volantu, koberečcích, pásech, loketní opěrce, zadní lavici nebo výdeších ventilace. Z volitelných balíčků má Yellow Night ty s označením Aerodynamics, Night a Light and Sight. Ceny limitované edice začínají u GLA na 64 468,25 eurech (cca 1 742 000 korun), třída A vychází na 59 143 eur (cca 1 598 000 korun), CLA potom na 64 825,25 eur (cca 1 752 000 korun) a CLA Shooting Brake na 65 420,25 eur (cca 1 768 000 korun).

Standardní GLA začíná po faceliftu na 28 940,80 eurech (cca 782 000 korun) a končí na 56 852,25 eurech (cca 1 536 000 korun) za AMG GLA 45. Nová verze 220 4Matic vychází na 37 145,85 eur (cca 1 004 000 korun). Prodeje v Německu začínají už dnes, do Česka se omlazené GLA dostane v průběhu jara.

Vytisknout

Diskuze: Stalo se z Mercedesu GLA konečně SUV? Při faceliftu dostalo nálož steroidů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Audi SQ5 přichází ve druhé generaci, i pro Evropu má benzínový motor.

Konečně pořádný motor! Audi SQ5 se vrací, ve druhé generaci už nebude za exota

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud