GLA je nejmenším terénním modelem v nabídce Mercedesu a ačkoliv na to nevypadá, měl premiéru již v roce 2013. Modernizace je tedy na místě, příliš dramatická ale není. Lehké vizuální změny doplňují nový motor a rozšířená nabídka komfortních prvků.
Mercedes-Benz GLA jako by ani nestárl, i když se na trhu pohybuje již více než tři roky. Že se má SUV čile k světu dokazuje i aktuální modernizace, kterou možná pouhým okem ani nerozeznáte. Zkušenější si jistě všimnou kruhových mlhovek u vybraných variant, modifikovaného nárazníku a full-LED světlometů, nahrazujících v příplatkové výbavě bixenony. Nabídku doplňují také nová litá kola, béžový lak Canyon a o 30 milimetrů vyšší světlá výška. Ta je nicméně podmíněna volitelným off-roadovým odpružením.
Kabina zůstala na první pohled rovněž stejná, pozornost upoutá především volně stojící osmipalcová obrazovka multimediálního systému. Z kategorie malých změn jsou červené ručičky budíků, knoflíky elektrického nastavování sedadel ve stříbrném chromu a nový vzhled vybraných potahů sedadel. Za pozornost tak spíše stojí zavedení panoramatické kamerového systému a elektrického víka pátých dveří mezi příplatky, respektive autonomního brzdění a hlídání pozornosti řidiče do základní výbavy. Nadále nebudou chybět volitelné designové balíčky Exclusive, AMG Line a Night.
Pod kapotou zůstala stejná nabídka pohonných jednotek jako doposud, doplněná o verzi GLA 220 4Matic s výkonem 135 kW (184 k) a standardním pohonem všech kol. Spotřebu všech variant by mohlo částečně vylepšit snížení koeficientu odporu vzduchu z cx = 0,29 na cx = 0,28. Vrcholem nabídky zůstává provedení AMG GLA 45 s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 280 kW (381 k) a točivém momentu 475 Nm. Všechna kola v tomto případě pohání sedmistupňový dvouspojkový automat, na 100 km/h se tak SUV ocitne za 4,4 sekundy a rozjede se maximálně na 250 km/h. Také u AMG se Mercedes zaměřil na aerodynamiku, koeficient odporu vzduchu tak klesl na cx = 0,33.
Vizuálně má AMG nový přední nárazník s jiným nasáváním vzduchu a přepracovaným splitterem. Dvojitá lamela masky chladiče je nyní chromovaná, do sériové výbavy zamířila full-LED světla. Vzadu došlo na nový difuzor, stříbrnou dekorační lištu a jiný střešní spoiler. Aby byl výčet změn úplný, 20palcová litá kola lze mít nyní v černé nebo šedivé barvě. Podobně jako u standardního GLA došlo k přepracování přístrojového štítu, palubní deska je pak čalouněná kůží Artico. Upraveny byly dekorační plochy, klíč a volič E-Select jsou opatřeny logem AMG. Volitelný balíček AMG Dynamic Plus nyní obsahuje přední uzamykatelný diferenciál, podvozek AMG Ride Control, sportovní řízení a režim Race.
Nejen pro GLA 45, ale i A 45, CLA 45 a CLA 45 Shooting Brake je určena nová edice Yellow Night. Ta se vyznačuje černým lakem v kombinaci s matně šedými a žlutými detaily, respektive černými koly se žlutými obroučky a černou maskou chladiče. Také v interiéru jsou k vidění žluté doplňky, a to jak na sportovních sedadlech, jejichž potah tvoří kůže a mikrovlákno, tak na volantu, koberečcích, pásech, loketní opěrce, zadní lavici nebo výdeších ventilace. Z volitelných balíčků má Yellow Night ty s označením Aerodynamics, Night a Light and Sight. Ceny limitované edice začínají u GLA na 64 468,25 eurech (cca 1 742 000 korun), třída A vychází na 59 143 eur (cca 1 598 000 korun), CLA potom na 64 825,25 eur (cca 1 752 000 korun) a CLA Shooting Brake na 65 420,25 eur (cca 1 768 000 korun).
Standardní GLA začíná po faceliftu na 28 940,80 eurech (cca 782 000 korun) a končí na 56 852,25 eurech (cca 1 536 000 korun) za AMG GLA 45. Nová verze 220 4Matic vychází na 37 145,85 eur (cca 1 004 000 korun). Prodeje v Německu začínají už dnes, do Česka se omlazené GLA dostane v průběhu jara.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.