Giulia loni po určitou část roku plnila přední stránky snad všech významných automobilových médií na světě a jinak tomu asi nebude ani letos. Intenzita nebude určitě tak velká, i tak ale Alfa Romeo Giulia Sportwagon přiláká jistě velkou pozornost. Víme o ní zatím jen to, že dostane pohon zadních kol, většinu motorů ze sedanu a stejně uhrančivý vzhled. To Audi půjde spíše sportovní cestou, vedle A5 a S5 Sportback totiž ukáže RS4 Avant, tedy nejsilnější verzi celé modelové řady. Použití karosérie kombi má u čtyřech kroužků tradici, osmiválec bohužel nahradí dvakrát přeplňovaný šestiválec původem z Porsche Panamera.
Zdatným rivalem by RS4 mohlo být omlazené BMW M3, kdyby jej v Bavorsku udělali jinak než jako sedan (nebo kupé a kabriolet s označením M4). Mnohem větší novinku si ale v Mnichově schovávají až na konec roku, to totiž poprvé spatříme sedmé vydání řady 3. Je to logické načasování, Audi i Mercedes předvedly své sedany a kombíky střední třídy v uplynulých měsících a BMW začíná ujíždět vlak. Podle Auto Expressu bude novinka výrazně lehčí (použije například uhlíková vlákna), přijde ale i jako elektromobil nebo plug-in hybrid a především s tříválcovým turbodieslem! Zatím v rovině spekulací můžeme mluvit o premiéře nového Citroënu C5. Ten původně vůbec neměl vzniknout, dvojitý šíp mu ale nakonec dal zelenou a co víc, od konzervativního současníka se bude novinka opravdu hodně lišit. Prodeje začnou až za rok, ve Frankfurtu se ale C5 možná objeví!
S nejnovějším vydáním Mondea Fordu trochu ujel vlak, oproti USA totiž k nám přišel až s dvouletým zpožděním, proto již letos přijde brzká, ale nezbytná modernizace. Jen lehce se změní vzhled, větší aktualizací však projdou interiér a nabídka asistenčních systémů. Naopak dalším otazníkem v mozaice střední třídy je znovuuvedení Hondy Accord. Dočkáme se jí? Velkou bombou letošního roku bude zcela určitě Kia GT. Čtyřdveřové kupé automobilky dostane pohon zadních kol, velmi emotivní design a ve vrcholném provedení (možná se šestiválcem) bude na 100 km/h akcelerovat za 5,1 sekundy. Premiéra je naplánována už na 8. ledna, zmíněné Audi A5 Sportback nebo níže uváděný Volkswagen Arteon se tak mají na co těšit.
Hlavní hvězda střední třídy je ale pro letošní rok více než jasná. Opel v Ženevě veřejnosti poprvé představí Insignii Grand Sport, svůj nejkrásnější model v 21. století. Ze sedanu a liftbacku se stal pouze liftback, pryč jsou vysoká hmotnost nebo přetlačítkovaná středová konzole. Insignia vsadila na linie Astry a je to jen a jen dobře. Motorová paleta začne u přeplňované zážehové patnáctistovky, na opačném konci nabídky se objeví přeplňovaný dvoulitr o výkonu 184 kW (250 k) se standardním osmistupňovým automatem. Liftback pak letos doplní také kombi Sports Tourer a terénní provedení Country Tourer. Zdatnou konkurenci pak Opelu podle Auto Bildu vytvoří třeba Peugeot 508, o němž se zatím příliš neví. Design každopádně naváže na poslední SUV značky, technika má být na samotné špičce třídy. Možná i na úrovni německého prémiového tria.
Do konce roku se ukáže také produkční verze Tesly Model 3, zajímavá nejen designem kabiny, ale také dojezdem přes 340 kilometrů a hardwarem pro plně autonomní jízdu. Objevit se má i v Evropě. Zahálet nebude ani koncern Volkswagen, respektive jeho vlajková značka. Již značně zastaralé čtyřdveřové kupé CC nahradí svěží novinka s označením Arteon. Její design naváže na Sport Coupé Concept GTE z předloňského roku a po jeho vzoru dostane také plug-in hybridní ústrojí s označením GTE. Chybět samozřejmě nebudou ani klasické spalovací jednotky, do kabiny se nastěhuje až 9,2palcový displej multimediálního systému. Premiér se uskuteční už v Ženevě a je na co se těšit. Rychlý pohled na český trh odhalí, že vedle Insignie, Arteonu nebo Audi A5 Sportback uvidíme například omlazený Lexus IS.