Novinky 2017 – Střední třída loni žila především představením dlouho očekávané Alfy Romeo Giulia. A od italské krásky si neodpočineme ani letos, ačkoliv takové haló kolem ní asi nebude. Místo toho je tu jiná superstar, zcela nový Opel Insignia Grand Sport. A kdo by chtěl raději něco od lidového vozu, i pro něj je nachystána zajímavá premiéra.
Giulia loni po určitou část roku plnila přední stránky snad všech významných automobilových médií na světě a jinak tomu asi nebude ani letos. Intenzita nebude určitě tak velká, i tak ale Alfa Romeo Giulia Sportwagon přiláká jistě velkou pozornost. Víme o ní zatím jen to, že dostane pohon zadních kol, většinu motorů ze sedanu a stejně uhrančivý vzhled. To Audi půjde spíše sportovní cestou, vedle A5 a S5 Sportback totiž ukáže RS4 Avant, tedy nejsilnější verzi celé modelové řady. Použití karosérie kombi má u čtyřech kroužků tradici, osmiválec bohužel nahradí dvakrát přeplňovaný šestiválec původem z Porsche Panamera.
Zdatným rivalem by RS4 mohlo být omlazené BMW M3, kdyby jej v Bavorsku udělali jinak než jako sedan (nebo kupé a kabriolet s označením M4). Mnohem větší novinku si ale v Mnichově schovávají až na konec roku, to totiž poprvé spatříme sedmé vydání řady 3. Je to logické načasování, Audi i Mercedes předvedly své sedany a kombíky střední třídy v uplynulých měsících a BMW začíná ujíždět vlak. Podle Auto Expressu bude novinka výrazně lehčí (použije například uhlíková vlákna), přijde ale i jako elektromobil nebo plug-in hybrid a především s tříválcovým turbodieslem! Zatím v rovině spekulací můžeme mluvit o premiéře nového Citroënu C5. Ten původně vůbec neměl vzniknout, dvojitý šíp mu ale nakonec dal zelenou a co víc, od konzervativního současníka se bude novinka opravdu hodně lišit. Prodeje začnou až za rok, ve Frankfurtu se ale C5 možná objeví!
S nejnovějším vydáním Mondea Fordu trochu ujel vlak, oproti USA totiž k nám přišel až s dvouletým zpožděním, proto již letos přijde brzká, ale nezbytná modernizace. Jen lehce se změní vzhled, větší aktualizací však projdou interiér a nabídka asistenčních systémů. Naopak dalším otazníkem v mozaice střední třídy je znovuuvedení Hondy Accord. Dočkáme se jí? Velkou bombou letošního roku bude zcela určitě Kia GT. Čtyřdveřové kupé automobilky dostane pohon zadních kol, velmi emotivní design a ve vrcholném provedení (možná se šestiválcem) bude na 100 km/h akcelerovat za 5,1 sekundy. Premiéra je naplánována už na 8. ledna, zmíněné Audi A5 Sportback nebo níže uváděný Volkswagen Arteon se tak mají na co těšit.
Hlavní hvězda střední třídy je ale pro letošní rok více než jasná. Opel v Ženevě veřejnosti poprvé představí Insignii Grand Sport, svůj nejkrásnější model v 21. století. Ze sedanu a liftbacku se stal pouze liftback, pryč jsou vysoká hmotnost nebo přetlačítkovaná středová konzole. Insignia vsadila na linie Astry a je to jen a jen dobře. Motorová paleta začne u přeplňované zážehové patnáctistovky, na opačném konci nabídky se objeví přeplňovaný dvoulitr o výkonu 184 kW (250 k) se standardním osmistupňovým automatem. Liftback pak letos doplní také kombi Sports Tourer a terénní provedení Country Tourer. Zdatnou konkurenci pak Opelu podle Auto Bildu vytvoří třeba Peugeot 508, o němž se zatím příliš neví. Design každopádně naváže na poslední SUV značky, technika má být na samotné špičce třídy. Možná i na úrovni německého prémiového tria.
Do konce roku se ukáže také produkční verze Tesly Model 3, zajímavá nejen designem kabiny, ale také dojezdem přes 340 kilometrů a hardwarem pro plně autonomní jízdu. Objevit se má i v Evropě. Zahálet nebude ani koncern Volkswagen, respektive jeho vlajková značka. Již značně zastaralé čtyřdveřové kupé CC nahradí svěží novinka s označením Arteon. Její design naváže na Sport Coupé Concept GTE z předloňského roku a po jeho vzoru dostane také plug-in hybridní ústrojí s označením GTE. Chybět samozřejmě nebudou ani klasické spalovací jednotky, do kabiny se nastěhuje až 9,2palcový displej multimediálního systému. Premiér se uskuteční už v Ženevě a je na co se těšit. Rychlý pohled na český trh odhalí, že vedle Insignie, Arteonu nebo Audi A5 Sportback uvidíme například omlazený Lexus IS.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?