Novinky 2017 – Střední třída loni žila především představením dlouho očekávané Alfy Romeo Giulia. A od italské krásky si neodpočineme ani letos, ačkoliv takové haló kolem ní asi nebude. Místo toho je tu jiná superstar, zcela nový Opel Insignia Grand Sport. A kdo by chtěl raději něco od lidového vozu, i pro něj je nachystána zajímavá premiéra.
Giulia loni po určitou část roku plnila přední stránky snad všech významných automobilových médií na světě a jinak tomu asi nebude ani letos. Intenzita nebude určitě tak velká, i tak ale Alfa Romeo Giulia Sportwagon přiláká jistě velkou pozornost. Víme o ní zatím jen to, že dostane pohon zadních kol, většinu motorů ze sedanu a stejně uhrančivý vzhled. To Audi půjde spíše sportovní cestou, vedle A5 a S5 Sportback totiž ukáže RS4 Avant, tedy nejsilnější verzi celé modelové řady. Použití karosérie kombi má u čtyřech kroužků tradici, osmiválec bohužel nahradí dvakrát přeplňovaný šestiválec původem z Porsche Panamera.
Zdatným rivalem by RS4 mohlo být omlazené BMW M3, kdyby jej v Bavorsku udělali jinak než jako sedan (nebo kupé a kabriolet s označením M4). Mnohem větší novinku si ale v Mnichově schovávají až na konec roku, to totiž poprvé spatříme sedmé vydání řady 3. Je to logické načasování, Audi i Mercedes předvedly své sedany a kombíky střední třídy v uplynulých měsících a BMW začíná ujíždět vlak. Podle Auto Expressu bude novinka výrazně lehčí (použije například uhlíková vlákna), přijde ale i jako elektromobil nebo plug-in hybrid a především s tříválcovým turbodieslem! Zatím v rovině spekulací můžeme mluvit o premiéře nového Citroënu C5. Ten původně vůbec neměl vzniknout, dvojitý šíp mu ale nakonec dal zelenou a co víc, od konzervativního současníka se bude novinka opravdu hodně lišit. Prodeje začnou až za rok, ve Frankfurtu se ale C5 možná objeví!
S nejnovějším vydáním Mondea Fordu trochu ujel vlak, oproti USA totiž k nám přišel až s dvouletým zpožděním, proto již letos přijde brzká, ale nezbytná modernizace. Jen lehce se změní vzhled, větší aktualizací však projdou interiér a nabídka asistenčních systémů. Naopak dalším otazníkem v mozaice střední třídy je znovuuvedení Hondy Accord. Dočkáme se jí? Velkou bombou letošního roku bude zcela určitě Kia GT. Čtyřdveřové kupé automobilky dostane pohon zadních kol, velmi emotivní design a ve vrcholném provedení (možná se šestiválcem) bude na 100 km/h akcelerovat za 5,1 sekundy. Premiéra je naplánována už na 8. ledna, zmíněné Audi A5 Sportback nebo níže uváděný Volkswagen Arteon se tak mají na co těšit.
Hlavní hvězda střední třídy je ale pro letošní rok více než jasná. Opel v Ženevě veřejnosti poprvé představí Insignii Grand Sport, svůj nejkrásnější model v 21. století. Ze sedanu a liftbacku se stal pouze liftback, pryč jsou vysoká hmotnost nebo přetlačítkovaná středová konzole. Insignia vsadila na linie Astry a je to jen a jen dobře. Motorová paleta začne u přeplňované zážehové patnáctistovky, na opačném konci nabídky se objeví přeplňovaný dvoulitr o výkonu 184 kW (250 k) se standardním osmistupňovým automatem. Liftback pak letos doplní také kombi Sports Tourer a terénní provedení Country Tourer. Zdatnou konkurenci pak Opelu podle Auto Bildu vytvoří třeba Peugeot 508, o němž se zatím příliš neví. Design každopádně naváže na poslední SUV značky, technika má být na samotné špičce třídy. Možná i na úrovni německého prémiového tria.
Do konce roku se ukáže také produkční verze Tesly Model 3, zajímavá nejen designem kabiny, ale také dojezdem přes 340 kilometrů a hardwarem pro plně autonomní jízdu. Objevit se má i v Evropě. Zahálet nebude ani koncern Volkswagen, respektive jeho vlajková značka. Již značně zastaralé čtyřdveřové kupé CC nahradí svěží novinka s označením Arteon. Její design naváže na Sport Coupé Concept GTE z předloňského roku a po jeho vzoru dostane také plug-in hybridní ústrojí s označením GTE. Chybět samozřejmě nebudou ani klasické spalovací jednotky, do kabiny se nastěhuje až 9,2palcový displej multimediálního systému. Premiér se uskuteční už v Ženevě a je na co se těšit. Rychlý pohled na český trh odhalí, že vedle Insignie, Arteonu nebo Audi A5 Sportback uvidíme například omlazený Lexus IS.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.