Taky vás štve fakt, když jedete po dálnici a někdo soustavně zdržuje provoz tím, že jede pomalu v levém pruhu? Tenhle nešvar mají Češi víc než v oblibě.
Díky bohu za to, že od roku 2017 se bude schvalovat nová úprava bodového systému. Ta totiž zahrne nový postih za soustavnou jízdu v levém pruhu komunikace. A zatímco aktuálně může řidič dostat maximálně menší pokutu nebo domluvu, od příštího roku dostane pevně stanovenou pokutu a body!
I když, jak se to vezme. Aktuálně se totiž pokuta za tenhle prohřešek pohybuje ve výši až 2000 Kč (ve správním řízení pak 2500 Kč). Většinou se ale tenhle přestupek ze strany Policie ČR přehlíží, přičemž více postihována je o něco vyšší rychlost, než tento dosti nebezpečný problém.
Od příštího roku se každý pachatel tohoto přestupku může dočkat pokuty ve výši 1500 Kč a 2 trestných bodů. Především pokuta je pevně stanovena a nebude možné s policisty smlouvat o výši pokuty tak, jako to jde aktuálně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?