V Číně došla tamním úředníkům trpělivost s neustále narůstajícími milionáři. Ti se totiž ukazují na veřejnosti v mnohdy příšerně drahých luxusních autech, a tak se rozhodlo, že se zavede nová daň.
Nová "sankce" se bude týkat všech nových aut, která na tamním trhu dosáhnou cenovky 1,3 milionu juanů a výše. To je v přepočtu něco okolo 4,8 milionu Kč, přičemž daň bude desetiprocentní. S novou zprávou přišlo britské BBC, přičemž ve zprávě se uvádí, že tento krok byl učiněn čínskými úřady.
Ti chtějí co nejvíce zamezit mnohdy až nechutně okázalému předvádění bohatství, jehož součastí je jízda v drahých automobilek renomovaných světových značek. Co na tom, že tamní trh je velkým odbytištěm luxusem přecpaných aut, jako jsou Rolls-Royce nebo Bentley. Ve vozovém parku zde figurují také tunerské kreace, jenž má na svědomí Brabus nebo TechArt.
K celé věci se vyjádřilo také čínské ministerstvo financí. To ve svém prohlášení uvedlo, že daň se zavádí za účelem usměrňování racionální spotřeby. Dalším důvodem jsou emise, které by se měli tímto opatřením snížit. Nová daň byla zavedena již včera a dle názoru nás v redakci si nemyslíme, že její existence zas tolik změní doposud zaběhlé utrácení peněz movitých Číňanů.
Když si totiž vezmete, že si někdo bude chtít koupit plně vybavenou luxusní limuzínu v ceně okolo pěti milionů korun, jednoduchou matematikou dojdete k tomu, že daň bude činit dalšího půl milionu. Jenže to je u takto drahých vozidel kapka v moři. Stačí si totiž navolit o něco větší počet příplatků a rázem se cena vozu zvedne o podobně vysokou sumu. Například vozidla německé značky Audi by o tom mohla vyprávět...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.