Jeep letos slaví pětasedmdesáté narozeniny a je jisté, že jejich připomínky se dočkáme také na nadcházejícím pařížském autosalonu. Chybět ale nebudou ani novinky, byť téměř výhradně jen ty evropské. Facelift Grand Chrokee i limitované edice modelů Renegade a Cherokee už totiž byly k vidění v USA.
Jeep Grand Cherokee patří v Evropě ke stálicím mezi luxusními SUV té největší velikosti. Pro nový modelový rok se dočkal několika zajímavých novinek, skrývající se především za specifickými verzemi. Pro všechny modely jsou ale společné nové okolí mlhovek a přepracovaná maska chladiče. Asi nejzajímavějším provedením je Trailhawk, přinášející více robustnosti a terénního vzezření. Ostatně, tyto vlastnosti má také u modelů Renegade a Cherokee. Největší Jeep se vizuálně pyšní dále upravenou maskou chladiče, kapotou, zrcátky a ližinami v šedém odstínu Natural, robustnějšími nárazníky a několika logy Trailhawk a Trail Rated. Hlavní novinku však představují 18palcová kola se speciálními pneumatikami Goodyear Adventure s kevlarovými výztuhami.
Uvnitř se skví sportovní sedačky, čalouněné černou kůží a semišem, doplněné o červené akcenty. Ty najdeme rovněž ve dveřích a na středové konzoli. Palubní desku dále zdobí dekory v klavírní černi, standardem je potom 8,4palcová obrazovka infotainmentu UConnect, zobrazující také specifické informace pro jízdu v terénu (výška podvozku nebo zvolený jízdní režim). Na volantu nechybí logo Trailhawk. Po technické stránce je standardem vzduchové odpružení Quadra-Lift a řízení rychlosti vozu při vyjíždění i sjíždění svahů prostřednictvím pádel pod volantem místo klasických pedálů. V terénu se také jistě budou hodit světlá výška 274 miilimetrů, přední nájezdový úhel 29,8 stupně a zadní nájezdový úhel 22,8 palce. Pod kapotou v Paříži vystaveného modelu bude třílitrový šestiválec MultiJet o výkonu 184 kW (250 k) v kombinaci s osmistupňovým automatem a samozřejmě pohonem všech kol.
Tak trochu z opačného konce nabídky je luxusní Grand Cherokee Summit se specifickou přední částí, LED mlhovkami a 20palcovými leštěnými koly. Uvnitř je za příplatek dodáváno čalounění kůží Laguna ve čtyřech barevných verzích (kombinace šedé a modré, černá, hnědá a tmavě hnědá). Standardem budou usní Nappa čalouněná palubní deska a výplně dveří, respektive kůží Laguna potažená sedadla, s kontrastním prošíváním. Chybět nemají semišový strop, akustická okna, potlačování nežádoucích zvuků nebo specifické koberečky. Exkluzivně pro tuto výbavu je dodáván audiosystém Harman Kardon s devatenácti reproduktory, prostorovým zvukem a výkonem 825 W. O pohon se starají třílitrový šestiválec MultiJet s výkonem 184 kW (250 k), 3.6litrový zážehový šestiválec Pentastar o výkonu 213 kW (290 k) nebo 5.7litrový osmiválec HEMI s výkonem 259 kW (352 k). V každém případě jsou standardem osmistupňový automat, vzduchové odpružení a pohon všech kol Quadra-Drive II. Bezpečnost pak mají na starosti upozornění při vybočení z jízdního pruhu, parkovací asistent a kamerové sledování přívěsu.
Vrcholem nabídky Grand Cherokee bude již tradičně provedení SRT. To má v nasávacím otvoru nebo masce chladiče aktivní klapky pro lepší proudění vzduchu k motoru. Ten má již tradičně osm válců a objem 6.4litru, maximální výkon 344 kW (468 k) doplňuje točivý moment 624 Nm. S osmistupňovým automatem a pohonem všech kol akceleruje SUV na 100 km/h za méně než 5 sekund, maximální rychlost je potom 257 km/h. Novinkou je rozhraní Performance Pages pro multimediální systém, jehož prostřednictvím jsou zaznamenávány časy a další detaily jízdy.
Zmodernizované Grand Cherokee doplní na stánku hned dvě zajímavá provedení modelu Renegade. Desert Hawk vychází z verze Trailhawk a vedle pískové barvy (k dispozici další tři odstíny) má speciální grafiku, včetně americké vojenské hvězdy, 17palcová litá kola a několik off-roadových prvků. Uvnitř čekejte bohatší výbavu nebo příplatkovou panoramatickou střechu My Sky. O pohon se stará dvoulitr MultiJet o výkonu 125 kW (170 k) s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol Jeep Active Drive Low. Volič Selec-Terrain dostal režim Rock a rovněž asistent pro sjíždění z kopců. Druhou speciální verzi má na svědomí Mopar, který se postaral rovněž o úpravu Wrangler Rubicon. Pro zájemce o silniční Renegade je určena kombinace 1.6 MultiJet o výkonu 88 kW (120 k), pohonu předních kol a šestistupňového dvouspojkového automatu. I díky systému stop & start je průměrná spotřeba jen 4,5 l/100 km. Poslední novinku představuje Cherokee Night Eagle II, vycházející z výbavy Limited. Hlavním poznávacím znamením jsou černě lakované prvky exteriéru ve spojení s jednou z pěti barev a 18palcovými litými koly. Kabina má kožená sedadla, vpředu s vyhříváním, odvětráváním a elektrickým nastavováním, sedmipalcový TFT displej mezi budíky a 8,4palcovou obrazovku infotainmentu UConnect. Chybět nebude ani další výbava, včetně bezpečnostních asistentů. Pod kapotou se objeví 2.2 MultiJet o výkonu 147 kW (200 k) s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol Active Drive I.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?