Je to krátká chvíle od premiéry nového BMW M2 a my se po včerejšku můžeme podívat na první špionážní fotografie odlehčené edice CSL.
Tyhle snímky pořízené na Nürburgringu hovoří za vše. Maskovaný prototyp se tady proháněl několik hodin po okruhu a je jasné, že posílená a lehčí verze M2ky nabídne ještě rychlejší čas. Však takové BMW M4 GTS dosahuje zajede tenhle okruh o 24 sekund rychleji než klasická M4. Díky tomu lze předpokládat, že ostřejší M2 zde smázne klasickou verzi.
Zatím není jasné, zda vůz ponese označení BMW M2 CSL nebo M2 GTS. Bez ohledu na to měl zamaskovaný testovaný prototyp širší rozchod chol a výraznější aerodynamický balíček. Edice M2 GTS / CSL by měla následovat svého vetšího bratra M4 GTS, takže lze počítat s kabinou oholenou o zbytečné prvky, s tím spojeným úbytkem na váze a vyšším výkonem.
Ve výsledku se pak třílitrový agregát N55 s výkonem 370 koní a 465 Nm točivého momentu dostane blíže nespecifikovaný výkonnostní doping. S jednotkou pak bude spárována automatická převodovka a je otázkou, na kolik vlastně vyjde okořeněná M2 GTS/ CSL. Více informací totiž o testované novince není.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?