Kariéra Dacie Duster se pomalu chýlí ke konci. Dostupné SUV ale ještě zažije své „poslední hurá“ prostřednictvím výbavové linie Black Touch. Ta míří na samotný vrchol nabídky rumunského SUV, jinde než ve Francii ji však nekoupíte.
Dacia představila Duster poprvé v roce 2010, o tři roky později prošlo kompaktní SUV decentní modernizací a v průběhu dalších měsíců se dočkalo například multimediálního systému nebo moderního maloobjemového čtyřválce. Co je ale pro automobilku důležitější, prodejně je model hitem po celé Evropě, například ve Francii jde o nejprodávanější C-SUV. Nová vrcholná specifikace Black Touch přijíždí tak trochu na rozloučenou. Za dveřmi už totiž je Duster s pořadovým číslem dva.
Verze Black Touch nahrazuje někdejší linii Prestige, spolu s ní pak Duster dostává několik zajímavých designových prvků. Jde například o lesklou černou masku chladiče, k ní ladící kryty zrcátek a boční sloupky, chromované okolí mlhovek a 16palcová litá kola. Zároveň má auto ale pořád ochranný kryt podvozku vpředu i vzadu nebo střešní ližiny. V interiéru se objevují kožený volant nebo navigační systém Media Nav Evolution, vedle nich má pak tento Duster prakticky plnou výbavu. Pod kapotou se ve Francii objeví 1.2 TCe o výkonu 92 kW (125 k) s pohonem předních nebo všech kol, respektive 1.5 dCi o výkonu 80 kW (109 k) s pohonem předních nebo všech kol. Ceny startují na 17 100 eurech (cca 462 000 korun).
V Česku je již nějaký čas vrcholnou specifikací Dusteru linie Exception. Ta postrádá černé detaily karosérie, 16palcová litá kola ale má, stejně jako čtveřici airbagů, úchyty Isofix, tempomat, elektrická a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, navigaci Media Nav Evolution, kožený volant, zadní parkovací senzory nebo mlhovky. Koupit lze vrchol nabídky v kombinaci s 1.2 TCe o výkonu 92 kW (125 k) nebo 1.5 dCi o výkonu 80 kW (109 k), na výběr je pokaždé pohon předních nebo všech kol. Ceny Dusteru Exception 1.2 TCe 4x2 startují na 354 900 korunách, nejdražší verze s naftovou čtyřkolkou stojí 434 900 korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.