Kariéra Dacie Duster se pomalu chýlí ke konci. Dostupné SUV ale ještě zažije své „poslední hurá“ prostřednictvím výbavové linie Black Touch. Ta míří na samotný vrchol nabídky rumunského SUV, jinde než ve Francii ji však nekoupíte.
Dacia představila Duster poprvé v roce 2010, o tři roky později prošlo kompaktní SUV decentní modernizací a v průběhu dalších měsíců se dočkalo například multimediálního systému nebo moderního maloobjemového čtyřválce. Co je ale pro automobilku důležitější, prodejně je model hitem po celé Evropě, například ve Francii jde o nejprodávanější C-SUV. Nová vrcholná specifikace Black Touch přijíždí tak trochu na rozloučenou. Za dveřmi už totiž je Duster s pořadovým číslem dva.
Verze Black Touch nahrazuje někdejší linii Prestige, spolu s ní pak Duster dostává několik zajímavých designových prvků. Jde například o lesklou černou masku chladiče, k ní ladící kryty zrcátek a boční sloupky, chromované okolí mlhovek a 16palcová litá kola. Zároveň má auto ale pořád ochranný kryt podvozku vpředu i vzadu nebo střešní ližiny. V interiéru se objevují kožený volant nebo navigační systém Media Nav Evolution, vedle nich má pak tento Duster prakticky plnou výbavu. Pod kapotou se ve Francii objeví 1.2 TCe o výkonu 92 kW (125 k) s pohonem předních nebo všech kol, respektive 1.5 dCi o výkonu 80 kW (109 k) s pohonem předních nebo všech kol. Ceny startují na 17 100 eurech (cca 462 000 korun).
V Česku je již nějaký čas vrcholnou specifikací Dusteru linie Exception. Ta postrádá černé detaily karosérie, 16palcová litá kola ale má, stejně jako čtveřici airbagů, úchyty Isofix, tempomat, elektrická a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, navigaci Media Nav Evolution, kožený volant, zadní parkovací senzory nebo mlhovky. Koupit lze vrchol nabídky v kombinaci s 1.2 TCe o výkonu 92 kW (125 k) nebo 1.5 dCi o výkonu 80 kW (109 k), na výběr je pokaždé pohon předních nebo všech kol. Ceny Dusteru Exception 1.2 TCe 4x2 startují na 354 900 korunách, nejdražší verze s naftovou čtyřkolkou stojí 434 900 korun.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.