Pařížský autosalon se kvapem blíží a automobilky již pomalu začínají plnit seznam světových premiér. Trendem budou podle všeho především novinky nižší střední třídy, Kia se však rozhodla prezentovat něco menšího. Jejím hlavním tahákem bude nové Rio, konkurent mimo jiné i Škody Fabia.
Současná třetí generace Kie Rio měla premiéru již před pěti lety, a to je v segmentu malých automobilů poměrně dlouhá doba. Tím spíš, když všichni významní hráči nedávno prošli generační výměnou nebo alespoň modernizací. Novinka tak rozhodně má co dohánět a na co navazovat, současný model je totiž celosvětově nejprodávanější Kiou. Podle prvních zveřejněných snímků půjde auto designově ve šlépějích předchůdce. Nejvýraznější tak bude nová interpretace masky chladiče ve tvaru tygřího nosu, na níž budou navazovat nové světlomety s pásky LED diod. Mlhovky jsou po vzoru poslední generace SUV Sportage orientovány na výšku, dominantním prvkem přední části však bude nasávací otvor mezi nimi.
Na designu pracovala studia v Německu a Kalifornii, úzce kooperující s hlavním návrhářským centrem automobilky v korejském Namyangu. Oproti předchůdci došlo k prodloužení kapoty i zadního převisu, samotné zadní partie s velkými světlomety však vypadají spíše evolučně. Zaujmou také vzpřímené C-sloupky. Interiér slibuje největší prostornost ve své třídě a také nejmodernější vybavení v oblasti konektivity. Ta bude vyhrazena sice až vyšším výbavovým verzím, dá se však očekávat použití systému UVO se sedmipalcovou obrazovkou. Samotné rozvržení palubní desky dost připomíná hybridní crossover Niro.
Tisková zpráva zmiňuje také jisté a atraktivní jízdní vlastnosti, na jejich zhodnocení však bude třeba počkat si ještě nějaký ten pátek. Pod kapotu pravděpodobně zamíří přeplňovaný litrový tříválec T-GDI, dočkat bychom se ale mohli i některého z atmosférických čtyřválců. Výroba vozu v evropské specifikaci začne ještě před koncem roku, prodeje se rozběhnou někdy zkraje toho příštího.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?