Pařížský autosalon se kvapem blíží a automobilky již pomalu začínají plnit seznam světových premiér. Trendem budou podle všeho především novinky nižší střední třídy, Kia se však rozhodla prezentovat něco menšího. Jejím hlavním tahákem bude nové Rio, konkurent mimo jiné i Škody Fabia.
Současná třetí generace Kie Rio měla premiéru již před pěti lety, a to je v segmentu malých automobilů poměrně dlouhá doba. Tím spíš, když všichni významní hráči nedávno prošli generační výměnou nebo alespoň modernizací. Novinka tak rozhodně má co dohánět a na co navazovat, současný model je totiž celosvětově nejprodávanější Kiou. Podle prvních zveřejněných snímků půjde auto designově ve šlépějích předchůdce. Nejvýraznější tak bude nová interpretace masky chladiče ve tvaru tygřího nosu, na níž budou navazovat nové světlomety s pásky LED diod. Mlhovky jsou po vzoru poslední generace SUV Sportage orientovány na výšku, dominantním prvkem přední části však bude nasávací otvor mezi nimi.
Na designu pracovala studia v Německu a Kalifornii, úzce kooperující s hlavním návrhářským centrem automobilky v korejském Namyangu. Oproti předchůdci došlo k prodloužení kapoty i zadního převisu, samotné zadní partie s velkými světlomety však vypadají spíše evolučně. Zaujmou také vzpřímené C-sloupky. Interiér slibuje největší prostornost ve své třídě a také nejmodernější vybavení v oblasti konektivity. Ta bude vyhrazena sice až vyšším výbavovým verzím, dá se však očekávat použití systému UVO se sedmipalcovou obrazovkou. Samotné rozvržení palubní desky dost připomíná hybridní crossover Niro.
Tisková zpráva zmiňuje také jisté a atraktivní jízdní vlastnosti, na jejich zhodnocení však bude třeba počkat si ještě nějaký ten pátek. Pod kapotu pravděpodobně zamíří přeplňovaný litrový tříválec T-GDI, dočkat bychom se ale mohli i některého z atmosférických čtyřválců. Výroba vozu v evropské specifikaci začne ještě před koncem roku, prodeje se rozběhnou někdy zkraje toho příštího.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?