Pařížský autosalon se kvapem blíží a automobilky již pomalu začínají plnit seznam světových premiér. Trendem budou podle všeho především novinky nižší střední třídy, Kia se však rozhodla prezentovat něco menšího. Jejím hlavním tahákem bude nové Rio, konkurent mimo jiné i Škody Fabia.
Současná třetí generace Kie Rio měla premiéru již před pěti lety, a to je v segmentu malých automobilů poměrně dlouhá doba. Tím spíš, když všichni významní hráči nedávno prošli generační výměnou nebo alespoň modernizací. Novinka tak rozhodně má co dohánět a na co navazovat, současný model je totiž celosvětově nejprodávanější Kiou. Podle prvních zveřejněných snímků půjde auto designově ve šlépějích předchůdce. Nejvýraznější tak bude nová interpretace masky chladiče ve tvaru tygřího nosu, na níž budou navazovat nové světlomety s pásky LED diod. Mlhovky jsou po vzoru poslední generace SUV Sportage orientovány na výšku, dominantním prvkem přední části však bude nasávací otvor mezi nimi.
Na designu pracovala studia v Německu a Kalifornii, úzce kooperující s hlavním návrhářským centrem automobilky v korejském Namyangu. Oproti předchůdci došlo k prodloužení kapoty i zadního převisu, samotné zadní partie s velkými světlomety však vypadají spíše evolučně. Zaujmou také vzpřímené C-sloupky. Interiér slibuje největší prostornost ve své třídě a také nejmodernější vybavení v oblasti konektivity. Ta bude vyhrazena sice až vyšším výbavovým verzím, dá se však očekávat použití systému UVO se sedmipalcovou obrazovkou. Samotné rozvržení palubní desky dost připomíná hybridní crossover Niro.
Tisková zpráva zmiňuje také jisté a atraktivní jízdní vlastnosti, na jejich zhodnocení však bude třeba počkat si ještě nějaký ten pátek. Pod kapotu pravděpodobně zamíří přeplňovaný litrový tříválec T-GDI, dočkat bychom se ale mohli i některého z atmosférických čtyřválců. Výroba vozu v evropské specifikaci začne ještě před koncem roku, prodeje se rozběhnou někdy zkraje toho příštího.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.