Segment terénních sedanů dnes obsahuje prakticky pouze jeden model, Volvo S60 Cross Country. Brzy by však mohl být rozšířen o Ladu Vesta. Jste překvapení? Vždyť u takové Kaliny tvoří provedení Cross většinu prodejů, AvtoVAZ se tak snaží uspokojit co největší poptávku. Vedle tříprostorové Vesty pak ochranné plasty dostal i kombík a crossover XRAY.
Pseudoterénní automobily dnes frčí, v nabídce nejrůznějších značek tak najdete oplastovaný hatchback, kombi, MPV i sedan. Velké popularitě se tato auta těší také v Rusku, kde je stav silnic snad horší než u nás. Proto Lada přichází s Vestou Cross. Ta vedle praktického kombi dostane i karosérii sedan, její hlavní kouzlo je ale vlastně pořád stejné. Auto má vyšší světlou výšku, kolem dokola chrání jeho spodní část a podběhy plastové obložení (vzadu se stříbrným středem nárazníku), čemuž konstatují oranžový lak a 17palcová kola. Do terénu se vůz asi nikdy nevydá, městskou džungli ale projede se ctí. Interiér už je hlavně o stylu, sedačky tak mají oranžové kožené vložky, palubní deska pro změnu oranžové a lesklé černé plasty. Milovníky prostoru jistě potěší kufr o objemu 480 litrů. Technika se měnila jen v detailech, Lada především zapracovala na zavěšení kol a řízení.
Jak bylo naznačeno, vedle sedanu se v Moskvě ukazuje také kombi. Jeho podobu nicméně známe již z minulého roku, od té doby se koncept vůbec nezměnil. Stejně jako u sedanu tak došlo na ochranné plasty, oranžovou barvu, 17palcová kola a vyšší světlou výšku, navíc jsou tady třeba střešní ližiny. Vzhledem k tomu, že kombi se představilo loni ještě před premiérou sedanu, má oproti němu jinou optiku světel vpředu i vzadu. Sériová podoba, která se chystá na příští rok, se jich samozřejmě zbaví. Co naopak zůstane, to je vizuální spojení boční linie oken s tím vzadu. Kabina zaujme trojbarevnými sedadly s koženými vložkami i oranžovou dekorační linkou palubní desky, respektive výplní dveří. Jinak jde o kokpit zcela sériový a lehce přenositelný do sériové výroby.
Tam se Vesta Cross sejde také s crossoverem XRAY Cross, který jinak silničnímu modelu se základem Dacie Sandero přidává trochu dobrodružné aury. Té je dosaženo, jako jinak, černými plasty kolem karosérie, jejichž monotónnost rozbijí stříbrná linka v předním nárazníku a stříbrně lakovaná střední část zadního nárazníku, imitující svým tvarováním difuzor. Došlo i k mírným úpravám tvaru předního nárazníku, který má nyní výraznější nasávací otvory. XRAY Cross dále disponuje zvýšenou světlou výškou, 17palcovými koly, střešními ližinami a černě lakovanou střechou. Oranžový lak karosérie není tak výrazný jako u Vesty, najdeme jej každopádně i na dekoračních plochách v interiéru. Tam jsou také specifické čalounění, kožený volant, nové koberečky nebo středová loketní opěrka. Spolu s Vestou Cross a Vestou SW Cross zamíří XRAY Cross do výroby v příštím roce. Jak moc velký koláč prodejů budou tyto varianty tvořit je zatím otázkou.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).