Segment terénních sedanů dnes obsahuje prakticky pouze jeden model, Volvo S60 Cross Country. Brzy by však mohl být rozšířen o Ladu Vesta. Jste překvapení? Vždyť u takové Kaliny tvoří provedení Cross většinu prodejů, AvtoVAZ se tak snaží uspokojit co největší poptávku. Vedle tříprostorové Vesty pak ochranné plasty dostal i kombík a crossover XRAY.
Pseudoterénní automobily dnes frčí, v nabídce nejrůznějších značek tak najdete oplastovaný hatchback, kombi, MPV i sedan. Velké popularitě se tato auta těší také v Rusku, kde je stav silnic snad horší než u nás. Proto Lada přichází s Vestou Cross. Ta vedle praktického kombi dostane i karosérii sedan, její hlavní kouzlo je ale vlastně pořád stejné. Auto má vyšší světlou výšku, kolem dokola chrání jeho spodní část a podběhy plastové obložení (vzadu se stříbrným středem nárazníku), čemuž konstatují oranžový lak a 17palcová kola. Do terénu se vůz asi nikdy nevydá, městskou džungli ale projede se ctí. Interiér už je hlavně o stylu, sedačky tak mají oranžové kožené vložky, palubní deska pro změnu oranžové a lesklé černé plasty. Milovníky prostoru jistě potěší kufr o objemu 480 litrů. Technika se měnila jen v detailech, Lada především zapracovala na zavěšení kol a řízení.
Jak bylo naznačeno, vedle sedanu se v Moskvě ukazuje také kombi. Jeho podobu nicméně známe již z minulého roku, od té doby se koncept vůbec nezměnil. Stejně jako u sedanu tak došlo na ochranné plasty, oranžovou barvu, 17palcová kola a vyšší světlou výšku, navíc jsou tady třeba střešní ližiny. Vzhledem k tomu, že kombi se představilo loni ještě před premiérou sedanu, má oproti němu jinou optiku světel vpředu i vzadu. Sériová podoba, která se chystá na příští rok, se jich samozřejmě zbaví. Co naopak zůstane, to je vizuální spojení boční linie oken s tím vzadu. Kabina zaujme trojbarevnými sedadly s koženými vložkami i oranžovou dekorační linkou palubní desky, respektive výplní dveří. Jinak jde o kokpit zcela sériový a lehce přenositelný do sériové výroby.
Tam se Vesta Cross sejde také s crossoverem XRAY Cross, který jinak silničnímu modelu se základem Dacie Sandero přidává trochu dobrodružné aury. Té je dosaženo, jako jinak, černými plasty kolem karosérie, jejichž monotónnost rozbijí stříbrná linka v předním nárazníku a stříbrně lakovaná střední část zadního nárazníku, imitující svým tvarováním difuzor. Došlo i k mírným úpravám tvaru předního nárazníku, který má nyní výraznější nasávací otvory. XRAY Cross dále disponuje zvýšenou světlou výškou, 17palcovými koly, střešními ližinami a černě lakovanou střechou. Oranžový lak karosérie není tak výrazný jako u Vesty, najdeme jej každopádně i na dekoračních plochách v interiéru. Tam jsou také specifické čalounění, kožený volant, nové koberečky nebo středová loketní opěrka. Spolu s Vestou Cross a Vestou SW Cross zamíří XRAY Cross do výroby v příštím roce. Jak moc velký koláč prodejů budou tyto varianty tvořit je zatím otázkou.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?