Segment terénních sedanů dnes obsahuje prakticky pouze jeden model, Volvo S60 Cross Country. Brzy by však mohl být rozšířen o Ladu Vesta. Jste překvapení? Vždyť u takové Kaliny tvoří provedení Cross většinu prodejů, AvtoVAZ se tak snaží uspokojit co největší poptávku. Vedle tříprostorové Vesty pak ochranné plasty dostal i kombík a crossover XRAY.
Pseudoterénní automobily dnes frčí, v nabídce nejrůznějších značek tak najdete oplastovaný hatchback, kombi, MPV i sedan. Velké popularitě se tato auta těší také v Rusku, kde je stav silnic snad horší než u nás. Proto Lada přichází s Vestou Cross. Ta vedle praktického kombi dostane i karosérii sedan, její hlavní kouzlo je ale vlastně pořád stejné. Auto má vyšší světlou výšku, kolem dokola chrání jeho spodní část a podběhy plastové obložení (vzadu se stříbrným středem nárazníku), čemuž konstatují oranžový lak a 17palcová kola. Do terénu se vůz asi nikdy nevydá, městskou džungli ale projede se ctí. Interiér už je hlavně o stylu, sedačky tak mají oranžové kožené vložky, palubní deska pro změnu oranžové a lesklé černé plasty. Milovníky prostoru jistě potěší kufr o objemu 480 litrů. Technika se měnila jen v detailech, Lada především zapracovala na zavěšení kol a řízení.
Jak bylo naznačeno, vedle sedanu se v Moskvě ukazuje také kombi. Jeho podobu nicméně známe již z minulého roku, od té doby se koncept vůbec nezměnil. Stejně jako u sedanu tak došlo na ochranné plasty, oranžovou barvu, 17palcová kola a vyšší světlou výšku, navíc jsou tady třeba střešní ližiny. Vzhledem k tomu, že kombi se představilo loni ještě před premiérou sedanu, má oproti němu jinou optiku světel vpředu i vzadu. Sériová podoba, která se chystá na příští rok, se jich samozřejmě zbaví. Co naopak zůstane, to je vizuální spojení boční linie oken s tím vzadu. Kabina zaujme trojbarevnými sedadly s koženými vložkami i oranžovou dekorační linkou palubní desky, respektive výplní dveří. Jinak jde o kokpit zcela sériový a lehce přenositelný do sériové výroby.
Tam se Vesta Cross sejde také s crossoverem XRAY Cross, který jinak silničnímu modelu se základem Dacie Sandero přidává trochu dobrodružné aury. Té je dosaženo, jako jinak, černými plasty kolem karosérie, jejichž monotónnost rozbijí stříbrná linka v předním nárazníku a stříbrně lakovaná střední část zadního nárazníku, imitující svým tvarováním difuzor. Došlo i k mírným úpravám tvaru předního nárazníku, který má nyní výraznější nasávací otvory. XRAY Cross dále disponuje zvýšenou světlou výškou, 17palcovými koly, střešními ližinami a černě lakovanou střechou. Oranžový lak karosérie není tak výrazný jako u Vesty, najdeme jej každopádně i na dekoračních plochách v interiéru. Tam jsou také specifické čalounění, kožený volant, nové koberečky nebo středová loketní opěrka. Spolu s Vestou Cross a Vestou SW Cross zamíří XRAY Cross do výroby v příštím roce. Jak moc velký koláč prodejů budou tyto varianty tvořit je zatím otázkou.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?