Segment terénních sedanů dnes obsahuje prakticky pouze jeden model, Volvo S60 Cross Country. Brzy by však mohl být rozšířen o Ladu Vesta. Jste překvapení? Vždyť u takové Kaliny tvoří provedení Cross většinu prodejů, AvtoVAZ se tak snaží uspokojit co největší poptávku. Vedle tříprostorové Vesty pak ochranné plasty dostal i kombík a crossover XRAY.
Pseudoterénní automobily dnes frčí, v nabídce nejrůznějších značek tak najdete oplastovaný hatchback, kombi, MPV i sedan. Velké popularitě se tato auta těší také v Rusku, kde je stav silnic snad horší než u nás. Proto Lada přichází s Vestou Cross. Ta vedle praktického kombi dostane i karosérii sedan, její hlavní kouzlo je ale vlastně pořád stejné. Auto má vyšší světlou výšku, kolem dokola chrání jeho spodní část a podběhy plastové obložení (vzadu se stříbrným středem nárazníku), čemuž konstatují oranžový lak a 17palcová kola. Do terénu se vůz asi nikdy nevydá, městskou džungli ale projede se ctí. Interiér už je hlavně o stylu, sedačky tak mají oranžové kožené vložky, palubní deska pro změnu oranžové a lesklé černé plasty. Milovníky prostoru jistě potěší kufr o objemu 480 litrů. Technika se měnila jen v detailech, Lada především zapracovala na zavěšení kol a řízení.
Jak bylo naznačeno, vedle sedanu se v Moskvě ukazuje také kombi. Jeho podobu nicméně známe již z minulého roku, od té doby se koncept vůbec nezměnil. Stejně jako u sedanu tak došlo na ochranné plasty, oranžovou barvu, 17palcová kola a vyšší světlou výšku, navíc jsou tady třeba střešní ližiny. Vzhledem k tomu, že kombi se představilo loni ještě před premiérou sedanu, má oproti němu jinou optiku světel vpředu i vzadu. Sériová podoba, která se chystá na příští rok, se jich samozřejmě zbaví. Co naopak zůstane, to je vizuální spojení boční linie oken s tím vzadu. Kabina zaujme trojbarevnými sedadly s koženými vložkami i oranžovou dekorační linkou palubní desky, respektive výplní dveří. Jinak jde o kokpit zcela sériový a lehce přenositelný do sériové výroby.
Tam se Vesta Cross sejde také s crossoverem XRAY Cross, který jinak silničnímu modelu se základem Dacie Sandero přidává trochu dobrodružné aury. Té je dosaženo, jako jinak, černými plasty kolem karosérie, jejichž monotónnost rozbijí stříbrná linka v předním nárazníku a stříbrně lakovaná střední část zadního nárazníku, imitující svým tvarováním difuzor. Došlo i k mírným úpravám tvaru předního nárazníku, který má nyní výraznější nasávací otvory. XRAY Cross dále disponuje zvýšenou světlou výškou, 17palcovými koly, střešními ližinami a černě lakovanou střechou. Oranžový lak karosérie není tak výrazný jako u Vesty, najdeme jej každopádně i na dekoračních plochách v interiéru. Tam jsou také specifické čalounění, kožený volant, nové koberečky nebo středová loketní opěrka. Spolu s Vestou Cross a Vestou SW Cross zamíří XRAY Cross do výroby v příštím roce. Jak moc velký koláč prodejů budou tyto varianty tvořit je zatím otázkou.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.