Nové Subaru Impreza se v plné parádě předvedlo na dubnovém autosalonu v New Yorku, především sedan si pak právem zaslouží titul nejhezčího Subaru současnosti. Ještě před Spojenými státy se však prodej modelu nižší střední třídy rozběhne v domovském Japonsku. A to i s jedním zajímavým prvkem základní výbavy.
Nová Impreza bude stejně jako předchůdce dostupná ve dvou karosářských variantách. Pětidveřový hatchback nese v Japonsku jméno Sport, sedan se jmenuje G4. Velikostně jsou oba vozy stejné jako v USA, to znamená délku 4460 milimetrů u hatchbacku a 4625 milimetrů u sedanu, respektive rozvor náprav 2670 milimetrů. Šířka obou vozů je 1775 milimetrů, hatchback s výškou 1480 milimetrů pak sedan překonává o 25 milimetrů. Design obou vozů asi také není třeba příliš rozebírat, Japonci dostanou až na drobné legislativní detaily stejné auto jako Američané. To se dá říct také o velice prostorném interiéru se dvěma displeji a hodnotnějšími materiály.
Hlavním důvodem, proč se vůbec o zářijový start Imprezy na japonském trhu zajímat, je jeden prvek základní výbavy. Tím prvkem je airbag pro chodce, s nímž to naposledy zkoušelo Volvo u modelu V40 (to jej ale brzy z nabídky vyřadilo). Princip je stejný jako u severského modelu, v případě srážky s člověkem se v prostoru za kapotou a před předním sklem nafoukne airbag, který zmírní možná zranění hlavy. Vedle nafukovacího vaku mají všechny Imprezy také standardně soubor asistentů EyeSight (k dispozici je již třetí generace), obsahující udržování v jízdním pruhu, přednárazový systém nebo adaptivní tempomat. Za příplatek pak Subaru nabídne varování na automobily při couvání nebo přepínání dálkových světel.
Základem Imprezy je nová globální platforma s o 70 procent vyšší torzní tuhostí, zajišťující rovněž nižší těžiště a lepší jízdní vlastnosti. Pod kapotou vozu se objeví dvoulitrový čtyřválec s protilehlými písty o výkonu 113 kW (154 k) při 6000 ot./min. Poháněna jsou všechna kola prostřednictvím bezestupňového automatu Lineartronic. Prodej japonské specifikace začne v září, objednávky budou jednotlivý dealeři sbírat už od srpna. Ceny zatím stanoveny nebyly. Zda-li se Impreza v této podobě ukáže i u nás je momentálně nejasné. Pravděpodobnost je nicméně vysoká.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.