Subaru Impreza dostane airbag pro chodce, prodej začne na podzim

ar6, 29. července 2016, 18:28 Google+

Nové Subaru Impreza se v plné parádě předvedlo na dubnovém autosalonu v New Yorku, především sedan si pak právem zaslouží titul nejhezčího Subaru současnosti. Ještě před Spojenými státy se však prodej modelu nižší střední třídy rozběhne v domovském Japonsku. A to i s jedním zajímavým prvkem základní výbavy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové Subaru Impreza přichází do Japonska i s airbagem pro chodce.

Nové Subaru Impreza přichází do Japonska i s airbagem pro chodce. | foto: Subaru

Sdílejte článek

Nová Impreza bude stejně jako předchůdce dostupná ve dvou karosářských variantách. Pětidveřový hatchback nese v Japonsku jméno Sport, sedan se jmenuje G4. Velikostně jsou oba vozy stejné jako v USA, to znamená délku 4460 milimetrů u hatchbacku a 4625 milimetrů u sedanu, respektive rozvor náprav 2670 milimetrů. Šířka obou vozů je 1775 milimetrů, hatchback s výškou 1480 milimetrů pak sedan překonává o 25 milimetrů. Design obou vozů asi také není třeba příliš rozebírat, Japonci dostanou až na drobné legislativní detaily stejné auto jako Američané. To se dá říct také o velice prostorném interiéru se dvěma displeji a hodnotnějšími materiály.

Hlavním důvodem, proč se vůbec o zářijový start Imprezy na japonském trhu zajímat, je jeden prvek základní výbavy. Tím prvkem je airbag pro chodce, s nímž to naposledy zkoušelo Volvo u modelu V40 (to jej ale brzy z nabídky vyřadilo). Princip je stejný jako u severského modelu, v případě srážky s člověkem se v prostoru za kapotou a před předním sklem nafoukne airbag, který zmírní možná zranění hlavy. Vedle nafukovacího vaku mají všechny Imprezy také standardně soubor asistentů EyeSight (k dispozici je již třetí generace), obsahující udržování v jízdním pruhu, přednárazový systém nebo adaptivní tempomat. Za příplatek pak Subaru nabídne varování na automobily při couvání nebo přepínání dálkových světel.

Základem Imprezy je nová globální platforma s o 70 procent vyšší torzní tuhostí, zajišťující rovněž nižší těžiště a lepší jízdní vlastnosti. Pod kapotou vozu se objeví dvoulitrový čtyřválec s protilehlými písty o výkonu 113 kW (154 k) při 6000 ot./min. Poháněna jsou všechna kola prostřednictvím bezestupňového automatu Lineartronic. Prodej japonské specifikace začne v září, objednávky budou jednotlivý dealeři sbírat už od srpna. Ceny zatím stanoveny nebyly. Zda-li se Impreza v této podobě ukáže i u nás je momentálně nejasné. Pravděpodobnost je nicméně vysoká.

Vytisknout

Diskuze: Subaru Impreza dostane airbag pro chodce, prodej začne na podzim

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia RS by se mohla objevit i v USA.

Škoda to myslí s návratem do USA vážně, zaregistrovala si další označení

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud