Pilíři nastupujícího modelového roku 2017 jsou u BMW modely 750d xDrive, 740e iPerformance a M140i/M240i. Zkrátka však nepřijdou ani další řady, pro které si Mnichovští připravili lepší konektivitu, upravený design nebo nový motor.
U řady 1 a 2 dojde během následujících týdnů ke generační výměně dvoulitrového čtyřválce. Tří- a pětidveřový hatchback, kupé nebo kabriolet tak dostanou přepracovanou jednotku řady TwinPower Turbo s dvoukomorovým turbodmychadlem Twin Scroll, přímým vstřikováním paliva a systémy Valvetronic a Double Vanos. Ve všech případech budou poháněna zadní kola přes standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovku nebo volitelný osmistupňový automat Steptronic. A o jaké verze vůbec půjde? 120i a 220i mají s novým motorem 184 koní, 125i disponuje silou 224 koní a 230i pak dokonce 252 koňskými silami. Ve všech případech to znamená nárůst o 7 koní.
V červnu vstoupí na trh první modely plug-in hybridní řady BMW iPerformance. Půjde o 740e, 740Le a 740e xDrive, kombinující spalovací a elektrický motor s celkovým systémovým výkonem 326 koní. Vzdálenost 44 až 48 kilometrů bude navíc možné absolvovat jen na elektřinu. Do konce roku se k této trojici přidají také modely 225xe Active Tourer, 330e s karosérií sedan a X5 xDrive40e. Všechny modely iPerformance, využívající technologie z hatchbacku i3 a kupé i8, poznáte je pak podle log eDrive na C-sloupku a BMW i na blatnících za předními koly, modrých ozdobných rámečků nábojů kol a mřížky chladiče s lištami v typické modré barvě. Ve výbavě se pak objeví také služby ConnectedDrive, speciálně vyvinuté pro hybridní modely, nebo kompletní portfolio služeb BMW i 360° Electric.
Řady 1, 2, 3 a 4, respektive SUV X5 a X6, se mohou těšit na služby ConnectedDrive s přehlednějším menu, umožňující snadnější ovládání navigace a celkově celého infotainmentu. Pokud bude součástí výbavy navigace Professional, její funkce se už nebudou zobrazovat seznamem, ale ve formě dlaždicového uspořádání. Hlasové ovládání navigace nahradí funkce Natural Language, do které lze zadávat mluvené instrukce nejen s využitím přednastavených textových modulů, ale i volně formulovaných vět. Volitelná výbava obsahuje bezdrátové dobíjení telefonu.
Modely s prvky M Sport (řady 1, 2, 3 a 4) dostanou interiér čalounění černou kůží Dakota s modrými kontrastními švy. Řady 3 a 4 mají ve verzích M Sport, Luxury Line a Sport Line volitelné béžové kožené čalounění Dakota v kombinaci s černým zbytkem interiéru. Pro X5 a X6 si BMW od srpna připravilo zábavní systém Professional pro zadní sedadla se dvěma 10,2palcovými displeji, přehrávačem DVD s dálkovým ovládáním, sluchátky a přípojkami pro MP3 přehrávač či herní konzole.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?