Pilíři nastupujícího modelového roku 2017 jsou u BMW modely 750d xDrive, 740e iPerformance a M140i/M240i. Zkrátka však nepřijdou ani další řady, pro které si Mnichovští připravili lepší konektivitu, upravený design nebo nový motor.
U řady 1 a 2 dojde během následujících týdnů ke generační výměně dvoulitrového čtyřválce. Tří- a pětidveřový hatchback, kupé nebo kabriolet tak dostanou přepracovanou jednotku řady TwinPower Turbo s dvoukomorovým turbodmychadlem Twin Scroll, přímým vstřikováním paliva a systémy Valvetronic a Double Vanos. Ve všech případech budou poháněna zadní kola přes standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovku nebo volitelný osmistupňový automat Steptronic. A o jaké verze vůbec půjde? 120i a 220i mají s novým motorem 184 koní, 125i disponuje silou 224 koní a 230i pak dokonce 252 koňskými silami. Ve všech případech to znamená nárůst o 7 koní.
V červnu vstoupí na trh první modely plug-in hybridní řady BMW iPerformance. Půjde o 740e, 740Le a 740e xDrive, kombinující spalovací a elektrický motor s celkovým systémovým výkonem 326 koní. Vzdálenost 44 až 48 kilometrů bude navíc možné absolvovat jen na elektřinu. Do konce roku se k této trojici přidají také modely 225xe Active Tourer, 330e s karosérií sedan a X5 xDrive40e. Všechny modely iPerformance, využívající technologie z hatchbacku i3 a kupé i8, poznáte je pak podle log eDrive na C-sloupku a BMW i na blatnících za předními koly, modrých ozdobných rámečků nábojů kol a mřížky chladiče s lištami v typické modré barvě. Ve výbavě se pak objeví také služby ConnectedDrive, speciálně vyvinuté pro hybridní modely, nebo kompletní portfolio služeb BMW i 360° Electric.
Řady 1, 2, 3 a 4, respektive SUV X5 a X6, se mohou těšit na služby ConnectedDrive s přehlednějším menu, umožňující snadnější ovládání navigace a celkově celého infotainmentu. Pokud bude součástí výbavy navigace Professional, její funkce se už nebudou zobrazovat seznamem, ale ve formě dlaždicového uspořádání. Hlasové ovládání navigace nahradí funkce Natural Language, do které lze zadávat mluvené instrukce nejen s využitím přednastavených textových modulů, ale i volně formulovaných vět. Volitelná výbava obsahuje bezdrátové dobíjení telefonu.
Modely s prvky M Sport (řady 1, 2, 3 a 4) dostanou interiér čalounění černou kůží Dakota s modrými kontrastními švy. Řady 3 a 4 mají ve verzích M Sport, Luxury Line a Sport Line volitelné béžové kožené čalounění Dakota v kombinaci s černým zbytkem interiéru. Pro X5 a X6 si BMW od srpna připravilo zábavní systém Professional pro zadní sedadla se dvěma 10,2palcovými displeji, přehrávačem DVD s dálkovým ovládáním, sluchátky a přípojkami pro MP3 přehrávač či herní konzole.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.