Řady 1 a 2 divize M Performance posilují, BMW spolu s tím odhaluje nová označení

BMW M240i s vyšším výkonem nahrazuje starší M235i.
BMW M240i s vyšším výkonem nahrazuje starší M235i., foto: BMW
ar6 20. května 2016 04:00
Sdílej:

Vrcholem řady 1 i 2 mnichovského BMW byly až doposud (nepočítaje koncem loňského roku představené kupé M2) provedení M135i a M235i divize M Performance. Spolu s průběžnou modernizací celého modelového programu tyto varianty posílily, zároveň pak změnily své jméno na M140i, respektive M240i.

Srdcem M140i s trojicí nebo pěticí dveří a M240i s karosérií kupé nebo kabriolet i nadále zůstává třílitrový zážehový šestiválec TwinPower Turbo, který však pochází z poslední generace těchto pohonných jednotek. Ta disponuje hliníkovou klikovou skříní, dvoukomorovým turbodmychadlem s nepřímým mezichladičem stlačeného vzduchu nebo nejnovější verzí variabilního časování ventilů. O snížení spotřeby se starají vodní čerpadlo, katalyzátor v těsné blízkosti motoru, rekuperace kinetické energie či systém stop/start.

Trojice sportovních modelů tak po úpravách disponuje výkonem 340 koní při 5500 ot./min (stejná hodnota jako u kupé 1M z let 2011 a 2012) a točivým momentem 500 Nm mezi 1500 – 4500 ot./min. Standardem je šestistupňová manuální převodovka a pohon zadních kol, za příplatek ale bude dostupný také osmistupňový automat Steptronic Sport s funkcí Launch Control a pohon všech kol xDrive.

BMW M140i s jedním nebo dvěma páry dveří potřebuje k akceleraci z 0 na 100 km/h 4,8 sekundy. Automat tento čas srazí na 4,6 sekundy, pohon všech kol dokonce na 4,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba je podle verze 7,1 - 7,8 l/100 km. BMW M240i s karosérií kupé dosahuje nachlup stejných hodnot zrychlení i spotřeby jako M140i, kabriolet akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. S automatem tato hodnota spadne na 4,7 sekundy, pohon všech kol znamená snížení na 4,6 sekundy. Spotřeba se pohybuje mezi 7,4 - 8,3 l/100 km.

Ve standardní výbavě všech modelů se objevují o 10 milimetrů snížený sportovní podvozek M Sport, 18palcová litá kola, brzdy M Sport, variabilní sportovní řízení s funkcí Servotronic, aerodynamický M paket a vnější zpětná zrcátka lakovaná šedou metalízou Ferric. V interiéru zaujmou sportovní sedadla čalouněná kombinací látky a Alcantary s modrými kontrastními švy, kožený volant a opěrka pro levou nohu, obojí s logem M. K prodejcům se M140i a M240i dostanou letos v červnu.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.