Vrcholem řady 1 i 2 mnichovského BMW byly až doposud (nepočítaje koncem loňského roku představené kupé M2) provedení M135i a M235i divize M Performance. Spolu s průběžnou modernizací celého modelového programu tyto varianty posílily, zároveň pak změnily své jméno na M140i, respektive M240i.
Srdcem M140i s trojicí nebo pěticí dveří a M240i s karosérií kupé nebo kabriolet i nadále zůstává třílitrový zážehový šestiválec TwinPower Turbo, který však pochází z poslední generace těchto pohonných jednotek. Ta disponuje hliníkovou klikovou skříní, dvoukomorovým turbodmychadlem s nepřímým mezichladičem stlačeného vzduchu nebo nejnovější verzí variabilního časování ventilů. O snížení spotřeby se starají vodní čerpadlo, katalyzátor v těsné blízkosti motoru, rekuperace kinetické energie či systém stop/start.
Trojice sportovních modelů tak po úpravách disponuje výkonem 340 koní při 5500 ot./min (stejná hodnota jako u kupé 1M z let 2011 a 2012) a točivým momentem 500 Nm mezi 1500 – 4500 ot./min. Standardem je šestistupňová manuální převodovka a pohon zadních kol, za příplatek ale bude dostupný také osmistupňový automat Steptronic Sport s funkcí Launch Control a pohon všech kol xDrive.
BMW M140i s jedním nebo dvěma páry dveří potřebuje k akceleraci z 0 na 100 km/h 4,8 sekundy. Automat tento čas srazí na 4,6 sekundy, pohon všech kol dokonce na 4,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba je podle verze 7,1 - 7,8 l/100 km. BMW M240i s karosérií kupé dosahuje nachlup stejných hodnot zrychlení i spotřeby jako M140i, kabriolet akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. S automatem tato hodnota spadne na 4,7 sekundy, pohon všech kol znamená snížení na 4,6 sekundy. Spotřeba se pohybuje mezi 7,4 - 8,3 l/100 km.
Ve standardní výbavě všech modelů se objevují o 10 milimetrů snížený sportovní podvozek M Sport, 18palcová litá kola, brzdy M Sport, variabilní sportovní řízení s funkcí Servotronic, aerodynamický M paket a vnější zpětná zrcátka lakovaná šedou metalízou Ferric. V interiéru zaujmou sportovní sedadla čalouněná kombinací látky a Alcantary s modrými kontrastními švy, kožený volant a opěrka pro levou nohu, obojí s logem M. K prodejcům se M140i a M240i dostanou letos v červnu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.