Vrcholem řady 1 i 2 mnichovského BMW byly až doposud (nepočítaje koncem loňského roku představené kupé M2) provedení M135i a M235i divize M Performance. Spolu s průběžnou modernizací celého modelového programu tyto varianty posílily, zároveň pak změnily své jméno na M140i, respektive M240i.
Srdcem M140i s trojicí nebo pěticí dveří a M240i s karosérií kupé nebo kabriolet i nadále zůstává třílitrový zážehový šestiválec TwinPower Turbo, který však pochází z poslední generace těchto pohonných jednotek. Ta disponuje hliníkovou klikovou skříní, dvoukomorovým turbodmychadlem s nepřímým mezichladičem stlačeného vzduchu nebo nejnovější verzí variabilního časování ventilů. O snížení spotřeby se starají vodní čerpadlo, katalyzátor v těsné blízkosti motoru, rekuperace kinetické energie či systém stop/start.
Trojice sportovních modelů tak po úpravách disponuje výkonem 340 koní při 5500 ot./min (stejná hodnota jako u kupé 1M z let 2011 a 2012) a točivým momentem 500 Nm mezi 1500 – 4500 ot./min. Standardem je šestistupňová manuální převodovka a pohon zadních kol, za příplatek ale bude dostupný také osmistupňový automat Steptronic Sport s funkcí Launch Control a pohon všech kol xDrive.
BMW M140i s jedním nebo dvěma páry dveří potřebuje k akceleraci z 0 na 100 km/h 4,8 sekundy. Automat tento čas srazí na 4,6 sekundy, pohon všech kol dokonce na 4,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba je podle verze 7,1 - 7,8 l/100 km. BMW M240i s karosérií kupé dosahuje nachlup stejných hodnot zrychlení i spotřeby jako M140i, kabriolet akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. S automatem tato hodnota spadne na 4,7 sekundy, pohon všech kol znamená snížení na 4,6 sekundy. Spotřeba se pohybuje mezi 7,4 - 8,3 l/100 km.
Ve standardní výbavě všech modelů se objevují o 10 milimetrů snížený sportovní podvozek M Sport, 18palcová litá kola, brzdy M Sport, variabilní sportovní řízení s funkcí Servotronic, aerodynamický M paket a vnější zpětná zrcátka lakovaná šedou metalízou Ferric. V interiéru zaujmou sportovní sedadla čalouněná kombinací látky a Alcantary s modrými kontrastními švy, kožený volant a opěrka pro levou nohu, obojí s logem M. K prodejcům se M140i a M240i dostanou letos v červnu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?