Jméno Impreza patří ke stálicím modelové palety japonského Subaru. Poslední generace se i přesto na vybrané evropské trhy (včetně našeho) vůbec nedodává, přičemž její místo plně zastupuje crossover XV. A i když u nás klasického zástupce segmentu C nekoupíte, není na škodu si jeho existenci, spolu s lehkou modernizací, připomenout.
4420 milimetrů dlouhé pětidveřové provedení koupíte například v Německu nebo Švýcarsku, 4585 milimetrů dlouhý sedan se však hlavním evropským trhům vyhýbá velkým obloukem. To má souvislost s popularitou sedanů na starém kontinentu obecně, protože třeba v zámoří je čtyřdveřová karosérie poměrně úspěšná.
Obě verze aktuálně prošly drobným faceliftem, který se na karosérii projevuje odlišnou maskou chladiče, chromovanými „hokejkami“ kolem mlhovek a novým střešním spoilerem. Nic víc se nezměnilo. Stejně jako u XV se designéři i technici Subaru soustředili hlavně na interiér. Ten tak dostal vylepšenou verzi multimediálního systém Starlink s 6,2- nebo sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, přepracovaný palubní počítač, jiné dekorační plochy nebo novou hlavici řadící páky bezestupňového automatu. Za příplatek můžete dostat též kožené čalounění exponovaných míst.
O pohon se starají dvě zážehové jednotky typu boxer. Ta slabší má objem 1.6 litru, z něhož čerpá 114 koní při 5600 ot./min a 150 Nm při 4000 ot./min, silnější dvoulitr disponuje výkonem 150 koní při 6200 ot./min a točivým momentem 196 Nm při 4200 ot./min. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol, u šestnáctistovka kombinovaný s manuálním pětikvaltem a bezestupňovým automatem Lineartronic. Dvoulitr má potom stejný automat, ale manuál se šesti stupni. Spotřeba se u slabšího motoru pohybuje mezi 5,9 - 6,2 l/100 km, silnější jednotka vykazuje průměrné hodnoty mezi 6,5 - 6,9 l/100 km.
V Německu je Impreza dostupná v liniích Trend, Active a Comfort, její cena startuje na 18 600 eurech (cca 503 000 korun), což je méně než dříve. Za nejdražší provedení dáte 25 350 euro (cca 685 000 korun), což je částka na úrovni Golfu 4Motion s naftovým dvoulitrem. Samozřejmě v rámci českého ceníku německého bestselleru.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?