Subaru Impreza prošlo lehčí modernizací, věděli jste ale, že se pořád vyrábí?

Subaru Impreza prodělalo lehkou modernizaci, nabídne karosérií hatchback i sedan.
Subaru Impreza prodělalo lehkou modernizaci, nabídne karosérií hatchback i sedan., foto: Subaru
ar6 1. února 2016 02:15
Sdílej:

Jméno Impreza patří ke stálicím modelové palety japonského Subaru. Poslední generace se i přesto na vybrané evropské trhy (včetně našeho) vůbec nedodává, přičemž její místo plně zastupuje crossover XV. A i když u nás klasického zástupce segmentu C nekoupíte, není na škodu si jeho existenci, spolu s lehkou modernizací, připomenout.

4420 milimetrů dlouhé pětidveřové provedení koupíte například v Německu nebo Švýcarsku, 4585 milimetrů dlouhý sedan se však hlavním evropským trhům vyhýbá velkým obloukem. To má souvislost s popularitou sedanů na starém kontinentu obecně, protože třeba v zámoří je čtyřdveřová karosérie poměrně úspěšná.

Obě verze aktuálně prošly drobným faceliftem, který se na karosérii projevuje odlišnou maskou chladiče, chromovanými „hokejkami“ kolem mlhovek a novým střešním spoilerem. Nic víc se nezměnilo. Stejně jako u XV se designéři i technici Subaru soustředili hlavně na interiér. Ten tak dostal vylepšenou verzi multimediálního systém Starlink s 6,2- nebo sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, přepracovaný palubní počítač, jiné dekorační plochy nebo novou hlavici řadící páky bezestupňového automatu. Za příplatek můžete dostat též kožené čalounění exponovaných míst.

O pohon se starají dvě zážehové jednotky typu boxer. Ta slabší má objem 1.6 litru, z něhož čerpá 114 koní při 5600 ot./min a 150 Nm při 4000 ot./min, silnější dvoulitr disponuje výkonem 150 koní při 6200 ot./min a točivým momentem 196 Nm při 4200 ot./min. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol, u šestnáctistovka kombinovaný s manuálním pětikvaltem a bezestupňovým automatem Lineartronic. Dvoulitr má potom stejný automat, ale manuál se šesti stupni. Spotřeba se u slabšího motoru pohybuje mezi 5,9 - 6,2 l/100 km, silnější jednotka vykazuje průměrné hodnoty mezi 6,5 - 6,9 l/100 km.

V Německu je Impreza dostupná v liniích Trend, Active a Comfort, její cena startuje na 18 600 eurech (cca 503 000 korun), což je méně než dříve. Za nejdražší provedení dáte 25 350 euro (cca 685 000 korun), což je částka na úrovni Golfu 4Motion s naftovým dvoulitrem. Samozřejmě v rámci českého ceníku německého bestselleru.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?