Jméno Impreza patří ke stálicím modelové palety japonského Subaru. Poslední generace se i přesto na vybrané evropské trhy (včetně našeho) vůbec nedodává, přičemž její místo plně zastupuje crossover XV. A i když u nás klasického zástupce segmentu C nekoupíte, není na škodu si jeho existenci, spolu s lehkou modernizací, připomenout.
4420 milimetrů dlouhé pětidveřové provedení koupíte například v Německu nebo Švýcarsku, 4585 milimetrů dlouhý sedan se však hlavním evropským trhům vyhýbá velkým obloukem. To má souvislost s popularitou sedanů na starém kontinentu obecně, protože třeba v zámoří je čtyřdveřová karosérie poměrně úspěšná.
Obě verze aktuálně prošly drobným faceliftem, který se na karosérii projevuje odlišnou maskou chladiče, chromovanými „hokejkami“ kolem mlhovek a novým střešním spoilerem. Nic víc se nezměnilo. Stejně jako u XV se designéři i technici Subaru soustředili hlavně na interiér. Ten tak dostal vylepšenou verzi multimediálního systém Starlink s 6,2- nebo sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, přepracovaný palubní počítač, jiné dekorační plochy nebo novou hlavici řadící páky bezestupňového automatu. Za příplatek můžete dostat též kožené čalounění exponovaných míst.
O pohon se starají dvě zážehové jednotky typu boxer. Ta slabší má objem 1.6 litru, z něhož čerpá 114 koní při 5600 ot./min a 150 Nm při 4000 ot./min, silnější dvoulitr disponuje výkonem 150 koní při 6200 ot./min a točivým momentem 196 Nm při 4200 ot./min. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol, u šestnáctistovka kombinovaný s manuálním pětikvaltem a bezestupňovým automatem Lineartronic. Dvoulitr má potom stejný automat, ale manuál se šesti stupni. Spotřeba se u slabšího motoru pohybuje mezi 5,9 - 6,2 l/100 km, silnější jednotka vykazuje průměrné hodnoty mezi 6,5 - 6,9 l/100 km.
V Německu je Impreza dostupná v liniích Trend, Active a Comfort, její cena startuje na 18 600 eurech (cca 503 000 korun), což je méně než dříve. Za nejdražší provedení dáte 25 350 euro (cca 685 000 korun), což je částka na úrovni Golfu 4Motion s naftovým dvoulitrem. Samozřejmě v rámci českého ceníku německého bestselleru.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?