BMW patří do okruhu automobilek, které představují dílčí modernizace několika svých modelů v jeden čas. Nejinak je tomu i před jarním nástupem mnichovských vrtulí modelového roku 2016. Nejvíce změn připadá na řadu 4, ani další ale nepřijdou zkrátka.
První zastávkou ve změnách modelového programu je řada 2, do níž vedle kupé a kabrioletu spadají také MPV Active a Gran Tourer. Právě druhý jmenovaný bude ve verzi 220d o výkonu 150 koní dostupný také s pohonem všech kol xDrive. Vedle standardního šestistupňového manuálu se dostane také na osmistupňový automat, v prvním případě je spotřeba 4,9 l/100 km, v tom druhém ještě o 0,2 l/100 km lepší. Kabriolet řady 2 dostane na jaře volitelný paket Open Air, jehož součástí je dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívaný volant, HiFi reproduktory, kompaktní větrný deflektor a průchozí nákladový systém.
Kombi i sedan řady 3 čeká další část generační výměny motorů. Tentokrát se to týká dvoulitrového vznětového čtyřválce v provedení 325d, který nově využívá technologie TwinPower Turbo v podobě například vícestupňového přeplňování a přímého vstřikování paliva common rail. Výkon tak stoupl na 224 koní, ty bude na zadní kola transferovat šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka Steptronic. Zatímco akcelerace z 0 na 100 km/h zabere sedanu 6,5 sekundy a spotřebuje přitom 4,6 l/100 km, kombi je ve stejných disciplínách o 0,2 sekundy pomalejší a 0,3 l/100 km žíznivější. Automat znamená vylepšení zrychlení v obou případech o 0,3 sekundy a snížení spotřeby o 0,2 l/100 km.
Nejvíce změn čeká na kupé, kabriolet a čtyřdveřové kupé řady 4. U všech verzí se vymění paleta zážehových motorů, mezi diesely potom čeká jedna úplná novinka. Nejslabší čtyřválec 420i nyní nabízí 184 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Pro „obě“ kupé bude dostupný též pohon všech kol xDrive. Verze 430i, rovněž se čtyřválcem, posílila o 7 koní na celkových 252 koní a 350 Nm. Dostupný bude manuál i automat, pohon všech kol už zde výhradně spolupracuje s automatickým ústrojím. Novým vrcholem nabídky bude třílitrový šestiválec TwinPower Turbo ve verzi 440i, jehož maxima jsou 326 koní a 450 Nm. U klasického kupé může zákazník stále vybírat mezi manuálem a automatem, kabriolet i Gran Coupé mají standardně automat Steptronic. Za přípalek bude dostupný opět pohon všech kol. Co se týče nového naftového čtyřválce 425d, jedná se s výkonem 224 koní a točivým momentem 450 Nm o stejný motor jako u řady 3, výběr zůstává mezi manuálem a automatem. Kabriolet navíc dostane příplatkový balíček Open Air, zahrnující vyhřívaný volant, vyhřívání krku ve třech úrovních, větrný deflektor, HiFi reproduktory a průchozí nákladový systém.
Stejný příplatkový paket dostane také sportovní BMW M4 Cabrio, rozhodně to ale není největší novinka mnichovského sporťáku. Tou je totiž uvedení paketu Competition pro kupé, kabriolet i sedan s označením M3. Jedním z lákadel je posílení dvakrát přeplňovaného šestiválce o 19 koní a na celkových 450 koní, což s sebou nese také o 0,1 sekundy lepší akceleraci se šestistupňovým manuálem i příplatkovým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Adaptivní M podvozek má nově naladěné pružiny, tlumiče, stabilizátory i jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+. Těmto změnám zdatně sekunduje také přenastavení aktivního diferenciálu a stabilizace. Vizuálně se paket Competition odlišuje 20palcovými kovanými koly s pneumatikami 265/30 vpředu a 285/30 vzadu, lesklou černou barvou na liště bočních oken, rámečku zrcátek nebo kolem masky chladiče a koncovkami výfuku v matně černém chromu. Uvnitř potom čekají odlehčená anatomická sedadla a bezpečnostní pásy s vetkanou trikolórou BMW M. 500koňová M4 GTS může být na přání vybavena karbonovými koly M Carbon Compound o rozměru 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, která oproti standardním kovaným kolům uspořila asi sedm kilo. Ráfky jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, vyvinutých speciálně pro tento model.
Řada 6 v provedení Coupé, Cabrio i Gran Coupé má standardně navigační paket ConnectedDrive, propojitelný s chytrým telefonem. Pro mobily je také určeno bezdrátové nabíjení. Multimediální systém s 10,2palcovou obrazovkou má vzhled, poprvé představený v řadě 7, a ovládání prostřednictvím dotykové plochy. Vlajková loď BMW, tedy řada 7, přivítá na jaře provedení 740Li xDrive s řadovým šestiválcem o výkonu 326 koní a pohonem všech kol. Do výbavy se podívá dálkově ovládané parkování a řada individualizačních prvků programu BMW Individual. Ten zahrnuje například pět nových laků, jemnou kůži Merino v šesti odstínech, dekory v klavírním laku nebo dvě nové varianty dřevěného obložení.
Standardní výbava modelů X3 a X4 nově zahrnuje multifunkční volant, dešťový senzor a aktivní systém pro automatické udržování rychlosti s brzdnou funkcí. Dostupná bude rovněž výbavová linie Advantage s parkovacími senzory vpředu a vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci a v případě X3 také automatickým ovládáním víka kufru (u X4 součást standardní výbavy). Nabídku laků doplnila v obou případech bronzová Chrstnut, širší je nabídka litých kol a k dispozici bude také bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, funkce Wi-Fi hotspotu a navigace Professional s upravenou grafikou a horizontálně uspořádaným menu. Větší sourozenci X5 a X6 mají ve standardu parkovací senzory vpředu a vzadu, X6 dostane také zadní parkovací kameru.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?