BMW vstupuje do nového modelového roku, M3 i M4 dostanou paket Competition

ar6, 24. ledna 2016, 03:10 Google+

BMW patří do okruhu automobilek, které představují dílčí modernizace několika svých modelů v jeden čas. Nejinak je tomu i před jarním nástupem mnichovských vrtulí modelového roku 2016. Nejvíce změn připadá na řadu 4, ani další ale nepřijdou zkrátka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW M3 a M4 mají nový paket Competition s vyšším výkonem a lepším podvozkem.

BMW M3 a M4 mají nový paket Competition s vyšším výkonem a lepším podvozkem. | foto: BMW

Sdílejte článek

První zastávkou ve změnách modelového programu je řada 2, do níž vedle kupé a kabrioletu spadají také MPV Active a Gran Tourer. Právě druhý jmenovaný bude ve verzi 220d o výkonu 150 koní dostupný také s pohonem všech kol xDrive. Vedle standardního šestistupňového manuálu se dostane také na osmistupňový automat, v prvním případě je spotřeba 4,9 l/100 km, v tom druhém ještě o 0,2 l/100 km lepší. Kabriolet řady 2 dostane na jaře volitelný paket Open Air, jehož součástí je dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívaný volant, HiFi reproduktory, kompaktní větrný deflektor a průchozí nákladový systém.

Kombi i sedan řady 3 čeká další část generační výměny motorů. Tentokrát se to týká dvoulitrového vznětového čtyřválce v provedení 325d, který nově využívá technologie TwinPower Turbo v podobě například vícestupňového přeplňování a přímého vstřikování paliva common rail. Výkon tak stoupl na 224 koní, ty bude na zadní kola transferovat šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka Steptronic. Zatímco akcelerace z 0 na 100 km/h zabere sedanu 6,5 sekundy a spotřebuje přitom 4,6 l/100 km, kombi je ve stejných disciplínách o 0,2 sekundy pomalejší a 0,3 l/100 km žíznivější. Automat znamená vylepšení zrychlení v obou případech o 0,3 sekundy a snížení spotřeby o 0,2 l/100 km.

Nejvíce změn čeká na kupé, kabriolet a čtyřdveřové kupé řady 4. U všech verzí se vymění paleta zážehových motorů, mezi diesely potom čeká jedna úplná novinka. Nejslabší čtyřválec 420i nyní nabízí 184 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Pro „obě“ kupé bude dostupný též pohon všech kol xDrive. Verze 430i, rovněž se čtyřválcem, posílila o 7 koní na celkových 252 koní a 350 Nm. Dostupný bude manuál i automat, pohon všech kol už zde výhradně spolupracuje s automatickým ústrojím. Novým vrcholem nabídky bude třílitrový šestiválec TwinPower Turbo ve verzi 440i, jehož maxima jsou 326 koní a 450 Nm. U klasického kupé může zákazník stále vybírat mezi manuálem a automatem, kabriolet i Gran Coupé mají standardně automat Steptronic. Za přípalek bude dostupný opět pohon všech kol. Co se týče nového naftového čtyřválce 425d, jedná se s výkonem 224 koní a točivým momentem 450 Nm o stejný motor jako u řady 3, výběr zůstává mezi manuálem a automatem. Kabriolet navíc dostane příplatkový balíček Open Air, zahrnující vyhřívaný volant, vyhřívání krku ve třech úrovních, větrný deflektor, HiFi reproduktory a průchozí nákladový systém.

Stejný příplatkový paket dostane také sportovní BMW M4 Cabrio, rozhodně to ale není největší novinka mnichovského sporťáku. Tou je totiž uvedení paketu Competition pro kupé, kabriolet i sedan s označením M3. Jedním z lákadel je posílení dvakrát přeplňovaného šestiválce o 19 koní a na celkových 450 koní, což s sebou nese také o 0,1 sekundy lepší akceleraci se šestistupňovým manuálem i příplatkovým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Adaptivní M podvozek má nově naladěné pružiny, tlumiče, stabilizátory i jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+. Těmto změnám zdatně sekunduje také přenastavení aktivního diferenciálu a stabilizace. Vizuálně se paket Competition odlišuje 20palcovými kovanými koly s pneumatikami 265/30 vpředu a 285/30 vzadu, lesklou černou barvou na liště bočních oken, rámečku zrcátek nebo kolem masky chladiče a koncovkami výfuku v matně černém chromu. Uvnitř potom čekají odlehčená anatomická sedadla a bezpečnostní pásy s vetkanou trikolórou BMW M. 500koňová M4 GTS může být na přání vybavena karbonovými koly M Carbon Compound o rozměru 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, která oproti standardním kovaným kolům uspořila asi sedm kilo. Ráfky jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, vyvinutých speciálně pro tento model.

img-responsive

BMW M4 GTS a karbonovými koly M Carbon Compound. | foto: BMW

Řada 6 v provedení Coupé, Cabrio i Gran Coupé má standardně navigační paket ConnectedDrive, propojitelný s chytrým telefonem. Pro mobily je také určeno bezdrátové nabíjení. Multimediální systém s 10,2palcovou obrazovkou má vzhled, poprvé představený v řadě 7, a ovládání prostřednictvím dotykové plochy. Vlajková loď BMW, tedy řada 7, přivítá na jaře provedení 740Li xDrive s řadovým šestiválcem o výkonu 326 koní a pohonem všech kol. Do výbavy se podívá dálkově ovládané parkování a řada individualizačních prvků programu BMW Individual. Ten zahrnuje například pět nových laků, jemnou kůži Merino v šesti odstínech, dekory v klavírním laku nebo dvě nové varianty dřevěného obložení.

Standardní výbava modelů X3 a X4 nově zahrnuje multifunkční volant, dešťový senzor a aktivní systém pro automatické udržování rychlosti s brzdnou funkcí. Dostupná bude rovněž výbavová linie Advantage s parkovacími senzory vpředu a vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci a v případě X3 také automatickým ovládáním víka kufru (u X4 součást standardní výbavy). Nabídku laků doplnila v obou případech bronzová Chrstnut, širší je nabídka litých kol a k dispozici bude také bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, funkce Wi-Fi hotspotu a navigace Professional s upravenou grafikou a horizontálně uspořádaným menu. Větší sourozenci X5 a X6 mají ve standardu parkovací senzory vpředu a vzadu, X6 dostane také zadní parkovací kameru.

Vytisknout

Diskuze: BMW vstupuje do nového modelového roku, M3 i M4 dostanou paket Competition

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

HMMVW V1 Gorilla vrací na trh původní Hummer.

Hummer je zpátky, jmenuje se HMMVW V1 Gorilla a pořádně naštve majitele Priusů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud