BMW patří do okruhu automobilek, které představují dílčí modernizace několika svých modelů v jeden čas. Nejinak je tomu i před jarním nástupem mnichovských vrtulí modelového roku 2016. Nejvíce změn připadá na řadu 4, ani další ale nepřijdou zkrátka.
První zastávkou ve změnách modelového programu je řada 2, do níž vedle kupé a kabrioletu spadají také MPV Active a Gran Tourer. Právě druhý jmenovaný bude ve verzi 220d o výkonu 150 koní dostupný také s pohonem všech kol xDrive. Vedle standardního šestistupňového manuálu se dostane také na osmistupňový automat, v prvním případě je spotřeba 4,9 l/100 km, v tom druhém ještě o 0,2 l/100 km lepší. Kabriolet řady 2 dostane na jaře volitelný paket Open Air, jehož součástí je dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívaný volant, HiFi reproduktory, kompaktní větrný deflektor a průchozí nákladový systém.
Kombi i sedan řady 3 čeká další část generační výměny motorů. Tentokrát se to týká dvoulitrového vznětového čtyřválce v provedení 325d, který nově využívá technologie TwinPower Turbo v podobě například vícestupňového přeplňování a přímého vstřikování paliva common rail. Výkon tak stoupl na 224 koní, ty bude na zadní kola transferovat šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka Steptronic. Zatímco akcelerace z 0 na 100 km/h zabere sedanu 6,5 sekundy a spotřebuje přitom 4,6 l/100 km, kombi je ve stejných disciplínách o 0,2 sekundy pomalejší a 0,3 l/100 km žíznivější. Automat znamená vylepšení zrychlení v obou případech o 0,3 sekundy a snížení spotřeby o 0,2 l/100 km.
Nejvíce změn čeká na kupé, kabriolet a čtyřdveřové kupé řady 4. U všech verzí se vymění paleta zážehových motorů, mezi diesely potom čeká jedna úplná novinka. Nejslabší čtyřválec 420i nyní nabízí 184 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Pro „obě“ kupé bude dostupný též pohon všech kol xDrive. Verze 430i, rovněž se čtyřválcem, posílila o 7 koní na celkových 252 koní a 350 Nm. Dostupný bude manuál i automat, pohon všech kol už zde výhradně spolupracuje s automatickým ústrojím. Novým vrcholem nabídky bude třílitrový šestiválec TwinPower Turbo ve verzi 440i, jehož maxima jsou 326 koní a 450 Nm. U klasického kupé může zákazník stále vybírat mezi manuálem a automatem, kabriolet i Gran Coupé mají standardně automat Steptronic. Za přípalek bude dostupný opět pohon všech kol. Co se týče nového naftového čtyřválce 425d, jedná se s výkonem 224 koní a točivým momentem 450 Nm o stejný motor jako u řady 3, výběr zůstává mezi manuálem a automatem. Kabriolet navíc dostane příplatkový balíček Open Air, zahrnující vyhřívaný volant, vyhřívání krku ve třech úrovních, větrný deflektor, HiFi reproduktory a průchozí nákladový systém.
Stejný příplatkový paket dostane také sportovní BMW M4 Cabrio, rozhodně to ale není největší novinka mnichovského sporťáku. Tou je totiž uvedení paketu Competition pro kupé, kabriolet i sedan s označením M3. Jedním z lákadel je posílení dvakrát přeplňovaného šestiválce o 19 koní a na celkových 450 koní, což s sebou nese také o 0,1 sekundy lepší akceleraci se šestistupňovým manuálem i příplatkovým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Adaptivní M podvozek má nově naladěné pružiny, tlumiče, stabilizátory i jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+. Těmto změnám zdatně sekunduje také přenastavení aktivního diferenciálu a stabilizace. Vizuálně se paket Competition odlišuje 20palcovými kovanými koly s pneumatikami 265/30 vpředu a 285/30 vzadu, lesklou černou barvou na liště bočních oken, rámečku zrcátek nebo kolem masky chladiče a koncovkami výfuku v matně černém chromu. Uvnitř potom čekají odlehčená anatomická sedadla a bezpečnostní pásy s vetkanou trikolórou BMW M. 500koňová M4 GTS může být na přání vybavena karbonovými koly M Carbon Compound o rozměru 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, která oproti standardním kovaným kolům uspořila asi sedm kilo. Ráfky jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, vyvinutých speciálně pro tento model.
Řada 6 v provedení Coupé, Cabrio i Gran Coupé má standardně navigační paket ConnectedDrive, propojitelný s chytrým telefonem. Pro mobily je také určeno bezdrátové nabíjení. Multimediální systém s 10,2palcovou obrazovkou má vzhled, poprvé představený v řadě 7, a ovládání prostřednictvím dotykové plochy. Vlajková loď BMW, tedy řada 7, přivítá na jaře provedení 740Li xDrive s řadovým šestiválcem o výkonu 326 koní a pohonem všech kol. Do výbavy se podívá dálkově ovládané parkování a řada individualizačních prvků programu BMW Individual. Ten zahrnuje například pět nových laků, jemnou kůži Merino v šesti odstínech, dekory v klavírním laku nebo dvě nové varianty dřevěného obložení.
Standardní výbava modelů X3 a X4 nově zahrnuje multifunkční volant, dešťový senzor a aktivní systém pro automatické udržování rychlosti s brzdnou funkcí. Dostupná bude rovněž výbavová linie Advantage s parkovacími senzory vpředu a vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci a v případě X3 také automatickým ovládáním víka kufru (u X4 součást standardní výbavy). Nabídku laků doplnila v obou případech bronzová Chrstnut, širší je nabídka litých kol a k dispozici bude také bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, funkce Wi-Fi hotspotu a navigace Professional s upravenou grafikou a horizontálně uspořádaným menu. Větší sourozenci X5 a X6 mají ve standardu parkovací senzory vpředu a vzadu, X6 dostane také zadní parkovací kameru.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.