Mahindra představuje „kool“ auto pro mladé, crossover KUV100

Novinka z Indie nemá ani čtyři metry a cílí především na mladé, Mahindra KUV100.
Novinka z Indie nemá ani čtyři metry a cílí především na mladé, Mahindra KUV100., foto: Mahindra
ar6 21. prosince 2015 06:05
Sdílej:

Mahindra je indickou jedničkou mezi výrobci SUV. Její portfolio aktuálně čítá typy TUV300 a XUV500, které jsou doplněny off-roady Thar, Scorpio a Bolero. Ještě posílit pozice přichází kompaktní víceúčelový model KUV100, neměřící na délku ani čtyři metry.

Zatímco UV je zkratkou Utility Vehicle a značí tedy příslušnost k segmentu SUV, písmeno K odkazuje na mladou „kool“ generaci (tak to opravdu stojí v tiskové zprávě), pro něž je KUV100 určená. Logicky tomu tedy byl uzpůsoben vzhled vozu s černým plastovým obložením nárazníků, podběhů a prahů. Blatníky jsou pro co největší „dobrodružnost“ čtvercové, o jejich vyplnění se starají nejvýše 15palcová litá kola. Ta jsou však vzhledem k nepoměru mezi prosklenou a neprosklenou částí bočního profilu docela utopená.

Atraktivní jsou přední světlomety, protažené až do blatníků, s LED diodami denního svícení. Dynamiku jinak vysoké karosérii dodává svažující se linie střechy, dvě ostré linky na boku vozu a v C-sloupku ukryté kliky zadního páru dveří. K dispozici bude sedm laků karosérie – bílá Pearl, oranžová Fiery, červená Flamboyant, šedá Designer, Aquamarine, stříbrná Dazzling a černá Midnight.

Fotky interiéru indická automobilka zatím nezveřejnila, lokální média nicméně informují o použití dvoubarevného schématu s černými lesklými dekory, falešným dřevem a stříbrnými akcenty na multifunkčním volantu. Tyto prvky nicméně zůstanou vyhrazeny nejspíše jen pro vrcholné provedení K8 (k dispozici budou dále line K2, K2+, K4, K4+, K6 a K6+), které vidíte na obrázcích. Ač se délka pohybuje kolem 3,8 metru, nabídne interiér prostor hned šesti cestujícím, přičemž vpředu i vzadu bude trojmístná lavice s možností sklopení prostředního sedadla. Ve výbavě se vždy objeví přední airbagy a ABS, dále bude k dispozici třeba klimatizace, kožené čalounění, audiosystém nebo ESP.

Pod kapotou se objeví dva motory nové řady mFalcon, která se představila spolu s konkurentem například Renaultu Kwid. Benzínová dvanáctistovka G80 má 83 koní při 5500 ot./min a 115 Nm mezi 3500 - 3600 ot./min, naftová dvanáctistovka D75 disponuje 76 koňmi při 3750 ot./min a 190 Nm mezi 1750 - 2250 ot./min. V obou případech bude i přes „drsný“ vzhled poháněna přední náprava prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.

Oficiální prodej se rozběhne 15. ledna příštího roku, kdy se dozvíme také ceny a kompletní skladbu výbavy. Objednávky nicméně přijímají dealeři napříč Indií už teď.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.