Už jsou tomu tři roky, kdy médiemi kolovaly zprávy o tom, že zkrachovalou automobilku Saab koupila čínsko-švédská skupina NEVS (National Electric Vehicle Sweden). Poté však nastal chaos, jelikož NEVS prvně plánoval obnovení výroby, poté prodej Saabu a konečně teď to vypadá na reálné plány.
Již dříve se objevila informace, že NEVS použije Saab 9-3 v původní podobě a bude ho tak prodávat nadále. Až na malou výjimku – stane se z něj elektromobil. Nyní prezident NEVS, Mattias Bergman, popsal zmíněnou 9-3 jako novou a vylepšenou, ale neočekáváme nic převratného. Elektrické auto se má představit v průběhu roku 2017.
Každopádně, hlavní věc nastane až o rok později. NEVS chce představit první model na platformě Phoenix, která byla navržena pouze pro instalaci elektromotoru. Prozatím se neví nic konkrétního, ale prezident čínsko-švédské skupiny prozradil, že v plánu jsou celkem čtyři nové modely na platformě Phoenix.
V prvé řadě půjde o středně velký fastback, dále kompaktní crossover, středně velký crossover a nakonec velké rodinné SUV. Ano, zmíněná čtveřice nabídne pouze elektrický pohon a bude se vyrábět na dvou místech – ve švédském Trollhättanu a čínském Tianjinu.
Ze začátku se budou všechny modely prodávat na evropském a čínském trhu, ale později má NEVS v plánu i návrat na americký trh. Prozatím se však neví, zda se i nově vyvinuté modely, pod záštitou NEVS, budou prodávat pod značkou Saab. Bergman řekl k tomuto tématu: „Naše společnost je stále v jednání se Saabem AB a doteď nepadlo finální rozhodnutí“.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?