Už jsou tomu tři roky, kdy médiemi kolovaly zprávy o tom, že zkrachovalou automobilku Saab koupila čínsko-švédská skupina NEVS (National Electric Vehicle Sweden). Poté však nastal chaos, jelikož NEVS prvně plánoval obnovení výroby, poté prodej Saabu a konečně teď to vypadá na reálné plány.
Již dříve se objevila informace, že NEVS použije Saab 9-3 v původní podobě a bude ho tak prodávat nadále. Až na malou výjimku – stane se z něj elektromobil. Nyní prezident NEVS, Mattias Bergman, popsal zmíněnou 9-3 jako novou a vylepšenou, ale neočekáváme nic převratného. Elektrické auto se má představit v průběhu roku 2017.
Každopádně, hlavní věc nastane až o rok později. NEVS chce představit první model na platformě Phoenix, která byla navržena pouze pro instalaci elektromotoru. Prozatím se neví nic konkrétního, ale prezident čínsko-švédské skupiny prozradil, že v plánu jsou celkem čtyři nové modely na platformě Phoenix.
V prvé řadě půjde o středně velký fastback, dále kompaktní crossover, středně velký crossover a nakonec velké rodinné SUV. Ano, zmíněná čtveřice nabídne pouze elektrický pohon a bude se vyrábět na dvou místech – ve švédském Trollhättanu a čínském Tianjinu.
Ze začátku se budou všechny modely prodávat na evropském a čínském trhu, ale později má NEVS v plánu i návrat na americký trh. Prozatím se však neví, zda se i nově vyvinuté modely, pod záštitou NEVS, budou prodávat pod značkou Saab. Bergman řekl k tomuto tématu: „Naše společnost je stále v jednání se Saabem AB a doteď nepadlo finální rozhodnutí“.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?