Moderní reinkarnace Volkswagenu Beetle je na trhu již přes čtyři roky, ty ale na atraktivitě retro tvarů rozhodně neubraly. Přesto je čas od času potřeba vlnu nostalgie ještě o něco podpořit speciální edicí. A právě proto vznikl Beetle Denim, navazující na sedmdesátkový Beetle Jeans.
Jak napovídá už přiložená fotogalerie, dvoutisícová edice bude k dostání jen jako kabriolet s tmavě modrou plátěnou střechou. A právě ta připomíná klasický „džínový Brouk“ svým vzorem ze všeho nejvíc. Materiál na výrobu populárních kalhot nebo bund se objevuje také na sedadlech zepředu i zezadu, opět jde ale o látku, svým složením pouze připomínající džínovinu.
Kromě unikátní střechy se karosérie odlišuje použitím pouze dvou odstínů laku, bílé Pure a modré Stonewashed, přičemž každého vznikne přesně tisíc kusů. Palubní deska kombinuje světle modré lakování se stříbrnými linkami. Dominantou středové konzole je však pětipalcový displej multimediálního systému MIB II s couvací kamerou a rozhraním Aux, iPod, USB a Bluetooth.
Dost možná i díky neutichající kauze Dieselgate se Volkswagen rozhodl pod kapotu Beetlu Denim nainstalovat pouze zážehovou osmnáctistovku TSI o výkonu 171 koní s točivým momentem 249 Nm. Sílu na přední kola přenáší šestistupňová automatická převodovka.
Prodej limitované edice se rozběhne příští rok a podle slov Volkswagenu má jít „o dostupný model.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?