Ačkoliv prodeje Toyoty GT86, a k ní přidružených modelů Subaru a Scionu, nejsou kdovíjak oslnivé a o druhé generaci se zatím Japonci příliš nevyjadřují, menší kupátko jim asi proti srsti není. Alespoň to naznačuje koncept S-FR.
Pouze 3990 mm dlouhé, 1695 mm široké a 1320 mm vysoké kupé boduje stejnou koncepcí jako větší bráška, tedy motorem za přední nápravou a pohonem zadních kol. Zážehová patnáctistovka, původem z japonské specifikace Corolly, má 130 koní a 148 Nm, přičemž na již zmíněnou zadní nápravu tuto sílu přenáší šestistupňová manuální převodovka Aisin. Hmotnost se povedlo stlačit pod jednu tunu (celkově 980 kilogramů), konkrétnější dynamická data nicméně Toyota nezveřejnila. Víme alespoň, že podvozek využívá nezávislého zavěšení kol.
Na první pohled nevypadá S-FR s velkým nasávacím otvorem příliš agresivně, detailnějším pohledem nicméně zjistíte, že té sportovní agrese je více než dost. Už jen lehce zamračená přední světla (stejný tvar mají i zadní skupinové reflektory), jediná koncovka výfuku ve velkém difuzoru nebo černé doplňky na jinak jasně žluté karosérii. Tohle prostě bude přitahovat pozornost lidí.
Stejné barevné schéma si osvojil také minimalistický interiér, kde zcela chybí jakýkoliv displej multimediálního systému. Pokud by toto značka převedla i do sériové výroby, zasloužilo by si to v dnešních přetechnizované době hlasitý aplaus. Plně digitalizován byl naopak přístrojový štít, tvořený kruhovým sdruženým displejem a čtyřmi ukazateli teploty oleje, motoru atd. Na volantu je místo klasických tlačítek dotyková plocha. Středovou konzoli tvoří kruhové sdružené ovladače klimatizace a ventilace, respektive porty pro připojení USB. Po vzoru Mazdy, přičemž MX-5 se řadí k potenciálně nejvážnějším konkurentům, se dostalo na asymetrické výdechy ventilace s různým tvarováním. A ještě jednou zmínka o lehkonohém roadsteru - sériová podoba S-FR má být oproti němu o 10 000 dolarů (cca 239 000 korun) levnější.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.