Ačkoliv prodeje Toyoty GT86, a k ní přidružených modelů Subaru a Scionu, nejsou kdovíjak oslnivé a o druhé generaci se zatím Japonci příliš nevyjadřují, menší kupátko jim asi proti srsti není. Alespoň to naznačuje koncept S-FR.
Pouze 3990 mm dlouhé, 1695 mm široké a 1320 mm vysoké kupé boduje stejnou koncepcí jako větší bráška, tedy motorem za přední nápravou a pohonem zadních kol. Zážehová patnáctistovka, původem z japonské specifikace Corolly, má 130 koní a 148 Nm, přičemž na již zmíněnou zadní nápravu tuto sílu přenáší šestistupňová manuální převodovka Aisin. Hmotnost se povedlo stlačit pod jednu tunu (celkově 980 kilogramů), konkrétnější dynamická data nicméně Toyota nezveřejnila. Víme alespoň, že podvozek využívá nezávislého zavěšení kol.
Na první pohled nevypadá S-FR s velkým nasávacím otvorem příliš agresivně, detailnějším pohledem nicméně zjistíte, že té sportovní agrese je více než dost. Už jen lehce zamračená přední světla (stejný tvar mají i zadní skupinové reflektory), jediná koncovka výfuku ve velkém difuzoru nebo černé doplňky na jinak jasně žluté karosérii. Tohle prostě bude přitahovat pozornost lidí.
Stejné barevné schéma si osvojil také minimalistický interiér, kde zcela chybí jakýkoliv displej multimediálního systému. Pokud by toto značka převedla i do sériové výroby, zasloužilo by si to v dnešních přetechnizované době hlasitý aplaus. Plně digitalizován byl naopak přístrojový štít, tvořený kruhovým sdruženým displejem a čtyřmi ukazateli teploty oleje, motoru atd. Na volantu je místo klasických tlačítek dotyková plocha. Středovou konzoli tvoří kruhové sdružené ovladače klimatizace a ventilace, respektive porty pro připojení USB. Po vzoru Mazdy, přičemž MX-5 se řadí k potenciálně nejvážnějším konkurentům, se dostalo na asymetrické výdechy ventilace s různým tvarováním. A ještě jednou zmínka o lehkonohém roadsteru - sériová podoba S-FR má být oproti němu o 10 000 dolarů (cca 239 000 korun) levnější.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.