Toyobaru možná dostane bratříčka, koncept vypadá jako Pikachu

Sportovní sedadla odpovídají zaměření, Toyota S-FR.
Sportovní sedadla odpovídají zaměření, Toyota S-FR., foto: Toyota
ar6 9. října 2015 14:03 | akt. 10. října 2015 10:44
Sdílej:

Ačkoliv prodeje Toyoty GT86, a k ní přidružených modelů Subaru a Scionu, nejsou kdovíjak oslnivé a o druhé generaci se zatím Japonci příliš nevyjadřují, menší kupátko jim asi proti srsti není. Alespoň to naznačuje koncept S-FR.

Pouze 3990 mm dlouhé, 1695 mm široké a 1320 mm vysoké kupé boduje stejnou koncepcí jako větší bráška, tedy motorem za přední nápravou a pohonem zadních kol. Zážehová patnáctistovka, původem z japonské specifikace Corolly, má 130 koní a 148 Nm, přičemž na již zmíněnou zadní nápravu tuto sílu přenáší šestistupňová manuální převodovka Aisin. Hmotnost se povedlo stlačit pod jednu tunu (celkově 980 kilogramů), konkrétnější dynamická data nicméně Toyota nezveřejnila. Víme alespoň, že podvozek využívá nezávislého zavěšení kol.

Na první pohled nevypadá S-FR s velkým nasávacím otvorem příliš agresivně, detailnějším pohledem nicméně zjistíte, že té sportovní agrese je více než dost. Už jen lehce zamračená přední světla (stejný tvar mají i zadní skupinové reflektory), jediná koncovka výfuku ve velkém difuzoru nebo černé doplňky na jinak jasně žluté karosérii. Tohle prostě bude přitahovat pozornost lidí.

Stejné barevné schéma si osvojil také minimalistický interiér, kde zcela chybí jakýkoliv displej multimediálního systému. Pokud by toto značka převedla i do sériové výroby, zasloužilo by si to v dnešních přetechnizované době hlasitý aplaus. Plně digitalizován byl naopak přístrojový štít, tvořený kruhovým sdruženým displejem a čtyřmi ukazateli teploty oleje, motoru atd. Na volantu je místo klasických tlačítek dotyková plocha. Středovou konzoli tvoří kruhové sdružené ovladače klimatizace a ventilace, respektive porty pro připojení USB. Po vzoru Mazdy, přičemž MX-5 se řadí k potenciálně nejvážnějším konkurentům, se dostalo na asymetrické výdechy ventilace s různým tvarováním. A ještě jednou zmínka o lehkonohém roadsteru - sériová podoba S-FR má být oproti němu o 10 000 dolarů (cca 239 000 korun) levnější.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.