Pro modelový rok 2016 se BMW rozhodlo představit novou verzi dvojkové řady Active Tourer. Jedná se o model 225xe a jeho debut čekejme oficiálně na letošním frankfurtském autosalonu.
V podstatě se jedná o plug-in hybridní verzi 2.řady Active Tourer s označením 225xe. Vůz je vybaven pohonným ústrojím, které se skládá z 1,5-litrového tříválcového motoru TwinPower Turbo, elektromotoru a 7,7 kWh lithium-iontové baterie. Motor produkuje 136 koní a 220 Nm točivého momentu, zatímco elektromotor dodává dalších 88 koní a 165 Nm točivého momentu.
Vzhledem k tomu, že motor pohání přední kola a elektromotor pohání zadní kola, se verze 225xe může chlubit pohonem obou náprav. Samozřejmostí je i koncepce pohonu jen jedné z náprav, protože spalovací motor může pracovat sám bez pomoci elektromotoru a naopak. Při pohonu obou náprav ale kombinovaný maximální výkon činí 224 koní a 385 Nm točivého momentu.
Pokud jde o výkon, auto může zrychlit z 0-100 km / h za 6,7 sekundy a nejvyšší naximální rychlost činí 202 km / h. To není vůbec špatné, když vezmete v úvahu to, že 225xe má mít kombinovanou spotřebu paliva mezi 2 až 2,1 litru na 100 km. Emise CO2 pak dosahují 46 až 49 g / km. Ještě důležitější je, že 225xe může ujet až 41 kilometrů čistě na elektřinu a dosáhnout rychlosti až 125 km / h.
Pokud se baterie vybije, plně nabitá bude opět za přibližně tři hodiny a zákazníci si mohou také objednat balíček BMW 360 ° ELECTRIC. Ten zahrnuje i BMW Wallbox, který zkracuje dobu nabíjení na dvě hodiny a patnáct minut. Nové BMW 225xe Active Tourer půjde do výroby v průběhu tohoto roku a ceny v Německu začínají na částce 37.800 eur.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.