Pro modelový rok 2016 se BMW rozhodlo představit novou verzi dvojkové řady Active Tourer. Jedná se o model 225xe a jeho debut čekejme oficiálně na letošním frankfurtském autosalonu.
V podstatě se jedná o plug-in hybridní verzi 2.řady Active Tourer s označením 225xe. Vůz je vybaven pohonným ústrojím, které se skládá z 1,5-litrového tříválcového motoru TwinPower Turbo, elektromotoru a 7,7 kWh lithium-iontové baterie. Motor produkuje 136 koní a 220 Nm točivého momentu, zatímco elektromotor dodává dalších 88 koní a 165 Nm točivého momentu.
Vzhledem k tomu, že motor pohání přední kola a elektromotor pohání zadní kola, se verze 225xe může chlubit pohonem obou náprav. Samozřejmostí je i koncepce pohonu jen jedné z náprav, protože spalovací motor může pracovat sám bez pomoci elektromotoru a naopak. Při pohonu obou náprav ale kombinovaný maximální výkon činí 224 koní a 385 Nm točivého momentu.
Pokud jde o výkon, auto může zrychlit z 0-100 km / h za 6,7 sekundy a nejvyšší naximální rychlost činí 202 km / h. To není vůbec špatné, když vezmete v úvahu to, že 225xe má mít kombinovanou spotřebu paliva mezi 2 až 2,1 litru na 100 km. Emise CO2 pak dosahují 46 až 49 g / km. Ještě důležitější je, že 225xe může ujet až 41 kilometrů čistě na elektřinu a dosáhnout rychlosti až 125 km / h.
Pokud se baterie vybije, plně nabitá bude opět za přibližně tři hodiny a zákazníci si mohou také objednat balíček BMW 360 ° ELECTRIC. Ten zahrnuje i BMW Wallbox, který zkracuje dobu nabíjení na dvě hodiny a patnáct minut. Nové BMW 225xe Active Tourer půjde do výroby v průběhu tohoto roku a ceny v Německu začínají na částce 37.800 eur.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.