Pro modelový rok 2016 se BMW rozhodlo představit novou verzi dvojkové řady Active Tourer. Jedná se o model 225xe a jeho debut čekejme oficiálně na letošním frankfurtském autosalonu.
V podstatě se jedná o plug-in hybridní verzi 2.řady Active Tourer s označením 225xe. Vůz je vybaven pohonným ústrojím, které se skládá z 1,5-litrového tříválcového motoru TwinPower Turbo, elektromotoru a 7,7 kWh lithium-iontové baterie. Motor produkuje 136 koní a 220 Nm točivého momentu, zatímco elektromotor dodává dalších 88 koní a 165 Nm točivého momentu.
Vzhledem k tomu, že motor pohání přední kola a elektromotor pohání zadní kola, se verze 225xe může chlubit pohonem obou náprav. Samozřejmostí je i koncepce pohonu jen jedné z náprav, protože spalovací motor může pracovat sám bez pomoci elektromotoru a naopak. Při pohonu obou náprav ale kombinovaný maximální výkon činí 224 koní a 385 Nm točivého momentu.
Pokud jde o výkon, auto může zrychlit z 0-100 km / h za 6,7 sekundy a nejvyšší naximální rychlost činí 202 km / h. To není vůbec špatné, když vezmete v úvahu to, že 225xe má mít kombinovanou spotřebu paliva mezi 2 až 2,1 litru na 100 km. Emise CO2 pak dosahují 46 až 49 g / km. Ještě důležitější je, že 225xe může ujet až 41 kilometrů čistě na elektřinu a dosáhnout rychlosti až 125 km / h.
Pokud se baterie vybije, plně nabitá bude opět za přibližně tři hodiny a zákazníci si mohou také objednat balíček BMW 360 ° ELECTRIC. Ten zahrnuje i BMW Wallbox, který zkracuje dobu nabíjení na dvě hodiny a patnáct minut. Nové BMW 225xe Active Tourer půjde do výroby v průběhu tohoto roku a ceny v Německu začínají na částce 37.800 eur.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.