Již několikrát jsme vám přinesli článek o tom, že francouzský Peugeot se chystá během autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představit zcela nový koncept. Ten již částečně několikrát odhalil v propagačních videí na svém youtube kanále. Nyní se ale studie Fractal představila v plné kráse.
Jedná se o malý kabriolet s pevnou skládací střechou a čtveřicí sedaček. Na první pohled vás jistě zaujmou ostré rysy a sebejistý výraz.
Pokud se rozhodnete nahlédnout do interiéru, budete jistě překvapeni ještě dříve než jej spatříte. Dveře se totiž neotvírají zcela konvenčním způsobem, ale stejně jako v případ Rolls-Roycu Wraith proti směru jízdy. Samotný interiér je pak velice futuristický a značně minimalistický. Klasický volant byl nahrazen hranatým ekvivalentem až závodního vzezření. Klasický středový tunel byl nahrazen jakým si tenkým panelem, na kterém ovládací prvky vozu. Pod touto konzolí sídlí na plocho umístěný dotykový display. Pýchou vozu je také zcela nový zvukový systém. Pod již zmíněným hranatým volantem nalezneme plně digitální kapličku přístrojů. Ta zobrazuje kromě údaje rychlosti a ujetých kilometrů i stav baterií a předpokládaný dojezd.
Jak bylo očekáváno, jedná se o stoprocentní elektromobil. Je poháněný dvojicí elektromotorů, přičemž každý disponuje výkonem 75kW. Tento výkon a nízká hmotnost (zhruba 1000 kg) umožňují Fractalu zrychlovat z 0 na 100 km/h za skvělých 6,8 sekundy. Největší problém dnešních elektromobilů je dojezd na jedno nabití. Peugeot ale prohlašuje, že Fractal dokáže na jedno nabití ujet až 430 km.
Na živo se Fractal světu představí již 15. září, sériové výroby se ale nedočkáme. Jedná se o pouhou designovou studii, která se má ale stát předobrazem pro budoucí městské vozy Peugeot.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?