Již několikrát jsme vám přinesli článek o tom, že francouzský Peugeot se chystá během autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představit zcela nový koncept. Ten již částečně několikrát odhalil v propagačních videí na svém youtube kanále. Nyní se ale studie Fractal představila v plné kráse.
Jedná se o malý kabriolet s pevnou skládací střechou a čtveřicí sedaček. Na první pohled vás jistě zaujmou ostré rysy a sebejistý výraz.
Pokud se rozhodnete nahlédnout do interiéru, budete jistě překvapeni ještě dříve než jej spatříte. Dveře se totiž neotvírají zcela konvenčním způsobem, ale stejně jako v případ Rolls-Roycu Wraith proti směru jízdy. Samotný interiér je pak velice futuristický a značně minimalistický. Klasický volant byl nahrazen hranatým ekvivalentem až závodního vzezření. Klasický středový tunel byl nahrazen jakým si tenkým panelem, na kterém ovládací prvky vozu. Pod touto konzolí sídlí na plocho umístěný dotykový display. Pýchou vozu je také zcela nový zvukový systém. Pod již zmíněným hranatým volantem nalezneme plně digitální kapličku přístrojů. Ta zobrazuje kromě údaje rychlosti a ujetých kilometrů i stav baterií a předpokládaný dojezd.
Jak bylo očekáváno, jedná se o stoprocentní elektromobil. Je poháněný dvojicí elektromotorů, přičemž každý disponuje výkonem 75kW. Tento výkon a nízká hmotnost (zhruba 1000 kg) umožňují Fractalu zrychlovat z 0 na 100 km/h za skvělých 6,8 sekundy. Největší problém dnešních elektromobilů je dojezd na jedno nabití. Peugeot ale prohlašuje, že Fractal dokáže na jedno nabití ujet až 430 km.
Na živo se Fractal světu představí již 15. září, sériové výroby se ale nedočkáme. Jedná se o pouhou designovou studii, která se má ale stát předobrazem pro budoucí městské vozy Peugeot.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?