Již několikrát jsme vám přinesli článek o tom, že francouzský Peugeot se chystá během autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představit zcela nový koncept. Ten již částečně několikrát odhalil v propagačních videí na svém youtube kanále. Nyní se ale studie Fractal představila v plné kráse.
Jedná se o malý kabriolet s pevnou skládací střechou a čtveřicí sedaček. Na první pohled vás jistě zaujmou ostré rysy a sebejistý výraz.
Pokud se rozhodnete nahlédnout do interiéru, budete jistě překvapeni ještě dříve než jej spatříte. Dveře se totiž neotvírají zcela konvenčním způsobem, ale stejně jako v případ Rolls-Roycu Wraith proti směru jízdy. Samotný interiér je pak velice futuristický a značně minimalistický. Klasický volant byl nahrazen hranatým ekvivalentem až závodního vzezření. Klasický středový tunel byl nahrazen jakým si tenkým panelem, na kterém ovládací prvky vozu. Pod touto konzolí sídlí na plocho umístěný dotykový display. Pýchou vozu je také zcela nový zvukový systém. Pod již zmíněným hranatým volantem nalezneme plně digitální kapličku přístrojů. Ta zobrazuje kromě údaje rychlosti a ujetých kilometrů i stav baterií a předpokládaný dojezd.
Jak bylo očekáváno, jedná se o stoprocentní elektromobil. Je poháněný dvojicí elektromotorů, přičemž každý disponuje výkonem 75kW. Tento výkon a nízká hmotnost (zhruba 1000 kg) umožňují Fractalu zrychlovat z 0 na 100 km/h za skvělých 6,8 sekundy. Největší problém dnešních elektromobilů je dojezd na jedno nabití. Peugeot ale prohlašuje, že Fractal dokáže na jedno nabití ujet až 430 km.
Na živo se Fractal světu představí již 15. září, sériové výroby se ale nedočkáme. Jedná se o pouhou designovou studii, která se má ale stát předobrazem pro budoucí městské vozy Peugeot.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?