Již několikrát jsme vám přinesli článek o tom, že francouzský Peugeot se chystá během autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představit zcela nový koncept. Ten již částečně několikrát odhalil v propagačních videí na svém youtube kanále. Nyní se ale studie Fractal představila v plné kráse.
Jedná se o malý kabriolet s pevnou skládací střechou a čtveřicí sedaček. Na první pohled vás jistě zaujmou ostré rysy a sebejistý výraz.
Pokud se rozhodnete nahlédnout do interiéru, budete jistě překvapeni ještě dříve než jej spatříte. Dveře se totiž neotvírají zcela konvenčním způsobem, ale stejně jako v případ Rolls-Roycu Wraith proti směru jízdy. Samotný interiér je pak velice futuristický a značně minimalistický. Klasický volant byl nahrazen hranatým ekvivalentem až závodního vzezření. Klasický středový tunel byl nahrazen jakým si tenkým panelem, na kterém ovládací prvky vozu. Pod touto konzolí sídlí na plocho umístěný dotykový display. Pýchou vozu je také zcela nový zvukový systém. Pod již zmíněným hranatým volantem nalezneme plně digitální kapličku přístrojů. Ta zobrazuje kromě údaje rychlosti a ujetých kilometrů i stav baterií a předpokládaný dojezd.
Jak bylo očekáváno, jedná se o stoprocentní elektromobil. Je poháněný dvojicí elektromotorů, přičemž každý disponuje výkonem 75kW. Tento výkon a nízká hmotnost (zhruba 1000 kg) umožňují Fractalu zrychlovat z 0 na 100 km/h za skvělých 6,8 sekundy. Největší problém dnešních elektromobilů je dojezd na jedno nabití. Peugeot ale prohlašuje, že Fractal dokáže na jedno nabití ujet až 430 km.
Na živo se Fractal světu představí již 15. září, sériové výroby se ale nedočkáme. Jedná se o pouhou designovou studii, která se má ale stát předobrazem pro budoucí městské vozy Peugeot.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?