Afzal Kahn je velmi známý britský automobilový designer, jehož společnost Kahn Design upravuje automobily prémiových značek. Nedávno jsme vám přinesli několik článků o jeho nejnovějším počinu s názvem Vengeance. Nyní si pro nás pan Kahn připravil novinku.
Jak to vypadá Afzal Kahn má zřejmě velice rád, stejně jako každý automobilový nadšenec, skvosty automobilové historie. O tom vypovídá jeho poslední designový výtvor.
Ten nese jméno Speed 7 a je více než zřejmé, kde si Kahn vzal inspiraci. Jedná se totiž o nízký, dvoumístný sportovní vůz s odhalenými koly, který svým designem evokuje design formulových strojů z třicátých let minulého století.
Sám výrobce tvrdí, že Speed 7 bude postaven hlavně z hliníku a uhlíkových vláken. Také dodává, že se má jednat o vůz určen pro gentlemany s touhou si stylově zazávodit.
Vůz bude vyráběn, jak je u malých britských sporťáků zvykem, kompletně ručně. Tím exkluzivita výroby ale nekončí. Každý zákazník totiž dostane v k vozu brožuru, která bude popisovat každý jednotlivý krok jak při designování tak při výrobě daného kusu vozu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?