Audi chce lépe konkurovat sportovní divizi M automobilky BMW a sportovní divize Mercedesu AMG.
Co je největší rozdíl mezi BMW M, Mercedesem AMG a Audi quattro? Myslíte, že pohon všech kol? Ne to je až sekundární rozdíl. První je fakt, že Audi nemá žádnou sportovní divizi. To by měl změnit začínající projekt Audi Sport.
Vzniká tak divize, která se postará nejen o zákaznický servis, ale také bude stát u vývoje špičkových nejvýkonnějších verzí s označením RS a samozřejmě i modelu R8. Pro zkušební provoz si automobilka vybrala Australský trh, kde se „eReSové“ modely těší velké oblibě.
Prvotní úkol je poradenství zákazníkům, pomoc při výběru daného modelu a posléze nabídka příslušenství ze sekce Audi Sport. Nesmíme zapomenout na fakt, že do divize Audi Sport spadají jen modely RS a R8. V tuto chvíli se tedy jedná „jen“ o pět modelů. RS3, RS6 Avant, RS7 a RS Q3.
Pokud se u patnácti Australských prodejců tento program osvědčí, dostane se postupně i na další světové trhy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.