Audi chce lépe konkurovat sportovní divizi M automobilky BMW a sportovní divize Mercedesu AMG.
Co je největší rozdíl mezi BMW M, Mercedesem AMG a Audi quattro? Myslíte, že pohon všech kol? Ne to je až sekundární rozdíl. První je fakt, že Audi nemá žádnou sportovní divizi. To by měl změnit začínající projekt Audi Sport.
Vzniká tak divize, která se postará nejen o zákaznický servis, ale také bude stát u vývoje špičkových nejvýkonnějších verzí s označením RS a samozřejmě i modelu R8. Pro zkušební provoz si automobilka vybrala Australský trh, kde se „eReSové“ modely těší velké oblibě.
Prvotní úkol je poradenství zákazníkům, pomoc při výběru daného modelu a posléze nabídka příslušenství ze sekce Audi Sport. Nesmíme zapomenout na fakt, že do divize Audi Sport spadají jen modely RS a R8. V tuto chvíli se tedy jedná „jen“ o pět modelů. RS3, RS6 Avant, RS7 a RS Q3.
Pokud se u patnácti Australských prodejců tento program osvědčí, dostane se postupně i na další světové trhy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.