V roce 1995 uvedla japonská automobilka Suzuki na trh sedan jménem Baleno. Ten byl také znám pod jmény Cultus, Esteem nebo Cassia. Tento model byl v Japonsku vyráběn do roku 2002, v Columbii do roku 2004 a v Indii dokonce ještě o 3 roky déle. Poté byl název Baleno opuštěn a upadl v zapomenutí.
To ale jen do letošního roku. Suzuki totiž již na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představí nový model s názvem Baleno. Bude se jednat o kompaktní pětidvéřový hatchback, založený na nedávno představeném konceptu iK-2.
Pod kapotou Balena se mají nacházet zcela nové technologie. Jednou z ní bude naprosto nový litrový benzínový motor s turbodmychadlem Boosterjet.
Více informací se ohledně tohoto nového hatchbacku dočkáme až během jeho světové premiéry. K té dojde již 15 září.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.