V roce 1995 uvedla japonská automobilka Suzuki na trh sedan jménem Baleno. Ten byl také znám pod jmény Cultus, Esteem nebo Cassia. Tento model byl v Japonsku vyráběn do roku 2002, v Columbii do roku 2004 a v Indii dokonce ještě o 3 roky déle. Poté byl název Baleno opuštěn a upadl v zapomenutí.
To ale jen do letošního roku. Suzuki totiž již na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představí nový model s názvem Baleno. Bude se jednat o kompaktní pětidvéřový hatchback, založený na nedávno představeném konceptu iK-2.
Pod kapotou Balena se mají nacházet zcela nové technologie. Jednou z ní bude naprosto nový litrový benzínový motor s turbodmychadlem Boosterjet.
Více informací se ohledně tohoto nového hatchbacku dočkáme až během jeho světové premiéry. K té dojde již 15 září.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?