Milujete projížďky lodí nebo je vaším šálkem kávy spíše karavaning? Ať je Vaše odpověď na tuto jakákoli Sealander vás jistě nadchne.
Karavaning je téma samo pro sebe. Jedni lidé milují myšlenku volnosti, kterou karavany slibují. Druzí lidé je zase z hloubi srdce nesnáší. Jedna německá firma s názvem Sealander přichází ale s možným řešením, které by mohlo uspokojit oba znepřátelené tábory.
Jejich dílo totiž kombinuje karavan s lodí. A přiznejme si kdo by nebyl rád, kdyby se karavany přemístili ze silnic na klidné vodní hladiny.
Sealander je malý jednonápravový karavan, který je jako každý jiný určený k táhnutí za vozem. Disponuje ale vodotěsným podvozkem a elektromotorem, díky tomu se dokáže velice rychle proměnit na jakousi mini jachtu. Po vodní hladině dokáže karavan uhánět rychlostí až 9 km/h. Uvnitř nalezneme rozkládací lůžka pro 2 osoby a mnoho volitelné výbavy, jako například solární panely, vařič, umyvadla a mnoho dalšího.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?