Dva brutální koncepty s přímou vazbou na sériovou výrobu představí BMW v Americe. Máme se na co těšit…
Proč by dvě taková auta ukázalo BMW v Americe na nepříliš známé události? Protože právě slaví čtyřicet let od příchodu na Severoamerický trh. Proto právě teď ukáže dva důležité koncepty. Můžeme to označit za dárek k výročí, který si BMW nadělí sama sobě.
Prvním z dvojice představených konceptů bude souviset s chystanou M2. O ní se už hodně namluvilo a napsalo. Mimo jiné i to, že zřejmě bude mít řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, který bude plněný turbodmychadlem. I o výkonu se mluvilo, konkrétně o hodnotě 370 koní (272 kW) a maximu točivého momentu 465 Nm (s overboostem až 500 Nm). Dokonce zazněly i čísla zrychlení na stovku (údajně 4,5 sekundy) a maximální rychlosti s M drive paketem (270 km/h).
Druhý koncept bude poodhalovat M4 GTS, která dorazí ještě letos. Ta by měla být o nejméně 100 kg lehčí, než klasická M4. Bude pouze dvoumístná a zadní lavice zcela zmizí. Přičemž „závodní“ klec bude k dispozici za příplatek. Její šestiválec s dvojicí turbodmychadel má po vzoru techniky z M4 MotoGP Safety Car, mít až 500 koní výkonu (386 kW).
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?