Dva brutální koncepty s přímou vazbou na sériovou výrobu představí BMW v Americe. Máme se na co těšit…
Proč by dvě taková auta ukázalo BMW v Americe na nepříliš známé události? Protože právě slaví čtyřicet let od příchodu na Severoamerický trh. Proto právě teď ukáže dva důležité koncepty. Můžeme to označit za dárek k výročí, který si BMW nadělí sama sobě.
Prvním z dvojice představených konceptů bude souviset s chystanou M2. O ní se už hodně namluvilo a napsalo. Mimo jiné i to, že zřejmě bude mít řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, který bude plněný turbodmychadlem. I o výkonu se mluvilo, konkrétně o hodnotě 370 koní (272 kW) a maximu točivého momentu 465 Nm (s overboostem až 500 Nm). Dokonce zazněly i čísla zrychlení na stovku (údajně 4,5 sekundy) a maximální rychlosti s M drive paketem (270 km/h).
Druhý koncept bude poodhalovat M4 GTS, která dorazí ještě letos. Ta by měla být o nejméně 100 kg lehčí, než klasická M4. Bude pouze dvoumístná a zadní lavice zcela zmizí. Přičemž „závodní“ klec bude k dispozici za příplatek. Její šestiválec s dvojicí turbodmychadel má po vzoru techniky z M4 MotoGP Safety Car, mít až 500 koní výkonu (386 kW).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.