Dva brutální koncepty s přímou vazbou na sériovou výrobu představí BMW v Americe. Máme se na co těšit…
Proč by dvě taková auta ukázalo BMW v Americe na nepříliš známé události? Protože právě slaví čtyřicet let od příchodu na Severoamerický trh. Proto právě teď ukáže dva důležité koncepty. Můžeme to označit za dárek k výročí, který si BMW nadělí sama sobě.
Prvním z dvojice představených konceptů bude souviset s chystanou M2. O ní se už hodně namluvilo a napsalo. Mimo jiné i to, že zřejmě bude mít řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, který bude plněný turbodmychadlem. I o výkonu se mluvilo, konkrétně o hodnotě 370 koní (272 kW) a maximu točivého momentu 465 Nm (s overboostem až 500 Nm). Dokonce zazněly i čísla zrychlení na stovku (údajně 4,5 sekundy) a maximální rychlosti s M drive paketem (270 km/h).
Druhý koncept bude poodhalovat M4 GTS, která dorazí ještě letos. Ta by měla být o nejméně 100 kg lehčí, než klasická M4. Bude pouze dvoumístná a zadní lavice zcela zmizí. Přičemž „závodní“ klec bude k dispozici za příplatek. Její šestiválec s dvojicí turbodmychadel má po vzoru techniky z M4 MotoGP Safety Car, mít až 500 koní výkonu (386 kW).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?