Dva brutální koncepty s přímou vazbou na sériovou výrobu představí BMW v Americe. Máme se na co těšit…
Proč by dvě taková auta ukázalo BMW v Americe na nepříliš známé události? Protože právě slaví čtyřicet let od příchodu na Severoamerický trh. Proto právě teď ukáže dva důležité koncepty. Můžeme to označit za dárek k výročí, který si BMW nadělí sama sobě.
Prvním z dvojice představených konceptů bude souviset s chystanou M2. O ní se už hodně namluvilo a napsalo. Mimo jiné i to, že zřejmě bude mít řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, který bude plněný turbodmychadlem. I o výkonu se mluvilo, konkrétně o hodnotě 370 koní (272 kW) a maximu točivého momentu 465 Nm (s overboostem až 500 Nm). Dokonce zazněly i čísla zrychlení na stovku (údajně 4,5 sekundy) a maximální rychlosti s M drive paketem (270 km/h).
Druhý koncept bude poodhalovat M4 GTS, která dorazí ještě letos. Ta by měla být o nejméně 100 kg lehčí, než klasická M4. Bude pouze dvoumístná a zadní lavice zcela zmizí. Přičemž „závodní“ klec bude k dispozici za příplatek. Její šestiválec s dvojicí turbodmychadel má po vzoru techniky z M4 MotoGP Safety Car, mít až 500 koní výkonu (386 kW).
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?