V roce 2012 jsme poprvé přivítali novu řadu Mercedesu s označení A. Nyní přichází mezigenerační omlazení této úspěšné řady. Mezi hlavní taháky patří možnost nastavení jízdního módu a hlavně nové motory, které samozřejmě plní emisní normu Euro 6.
Při pohledu na vůz nehledejte žádné výrazné změny oproti předchůdci. Jedná se opravdu jen o kosmetické změny, jako je například úprava přední masky a světlometů.
Stejná písnička platí i pro interiér. Zde prošly změnou hlavně použité materiály a nový až 8“ dotykový display. Ten je nyní plně propojitelný s vaším chytrým mobilním telefonem.Hlavním trumfem nového Áčka jsou elektroničtí pomocníci. Vůz je nyní vybaven antikolizním systém a novým tempomatem. Řidič má navíc k dispozici i zcela nový konfigurátor jízdního režimu – Dynamic Select. Ten dokáže během okamžiku připravit převést do jednoho ze 4 možných režimů úpravou převodovky, motoru, podvozku, ale i klimatizace.
Vůz je možné si objednat již od začátku července. K prvním majitelům se vozy dostanou již na konci září.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?