Jaguar představil facelift svého luxusního sedanu XJ. Omlazení se dočkal exteriér, interiér i technická stránka vozu.
Jaguar XJ světlo světa spatřil již v roce 2009 a okamžitě zaujal své hrdé postavení v segmentu luxusních sedanů. Pro modelovou řadu 2016 přichází výrazný facelift, který s sebou přináší mnoho novinek.
Začneme hezky popořádku, čili u exteriéru vozu. Ten se dočkal lehkých kosmetických změn v oblasti nárazníků. Hlavní změna se ale událo u světel, které nyní plně využívají LED technologii. Po těchto úpravách působí vůz o poznání agresivněji. Pokud je vám to ale málo a chtěli by jste ve svém Jaguaru nahánět strach všem přihlížejícím, není problém si přiobjednat tzv. Black packet.
Při pohledu do interiéru si asi neřeknete „Bože do čeho mě to posadili...“. Právě naopak! Z interiéru doslova dýchá luxus. Vrcholné zpracování a hlavně exklusivní materiály vás doslova obklopují a ukazují, jak by se měl sedan vyšší třídy starat o své cestující.
K dispozici má řidič namísto tradičního přístrojového panelu 12,3“ displej. Dalšími technickými novinkami uvnitř XJ je například adaptivní tempomat, informační systém InControl Touch Pro, Wifi hot spot a mnoho dalších „udělátek“ které pomáhají řidiči udržovat posádku vozu v bezpečí a pohodlí.
K dostání bude Jaguar nabízet různé stupně výbavy. Za zmínku stojí zejména řada Autobiography, která nabídne tolik luxusu, kolik se do pětimetrového Jaguaru vejde. Na opačné straně síly pak stojí verze R-sport. Ta je zcela nečekaně zacílena na sportovní vyžití.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?