Jaguar představil facelift svého luxusního sedanu XJ. Omlazení se dočkal exteriér, interiér i technická stránka vozu.
Jaguar XJ světlo světa spatřil již v roce 2009 a okamžitě zaujal své hrdé postavení v segmentu luxusních sedanů. Pro modelovou řadu 2016 přichází výrazný facelift, který s sebou přináší mnoho novinek.
Začneme hezky popořádku, čili u exteriéru vozu. Ten se dočkal lehkých kosmetických změn v oblasti nárazníků. Hlavní změna se ale událo u světel, které nyní plně využívají LED technologii. Po těchto úpravách působí vůz o poznání agresivněji. Pokud je vám to ale málo a chtěli by jste ve svém Jaguaru nahánět strach všem přihlížejícím, není problém si přiobjednat tzv. Black packet.
Při pohledu do interiéru si asi neřeknete „Bože do čeho mě to posadili...“. Právě naopak! Z interiéru doslova dýchá luxus. Vrcholné zpracování a hlavně exklusivní materiály vás doslova obklopují a ukazují, jak by se měl sedan vyšší třídy starat o své cestující.
K dispozici má řidič namísto tradičního přístrojového panelu 12,3“ displej. Dalšími technickými novinkami uvnitř XJ je například adaptivní tempomat, informační systém InControl Touch Pro, Wifi hot spot a mnoho dalších „udělátek“ které pomáhají řidiči udržovat posádku vozu v bezpečí a pohodlí.
K dostání bude Jaguar nabízet různé stupně výbavy. Za zmínku stojí zejména řada Autobiography, která nabídne tolik luxusu, kolik se do pětimetrového Jaguaru vejde. Na opačné straně síly pak stojí verze R-sport. Ta je zcela nečekaně zacílena na sportovní vyžití.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.