Jaguar představil facelift svého luxusního sedanu XJ. Omlazení se dočkal exteriér, interiér i technická stránka vozu.
Jaguar XJ světlo světa spatřil již v roce 2009 a okamžitě zaujal své hrdé postavení v segmentu luxusních sedanů. Pro modelovou řadu 2016 přichází výrazný facelift, který s sebou přináší mnoho novinek.
Začneme hezky popořádku, čili u exteriéru vozu. Ten se dočkal lehkých kosmetických změn v oblasti nárazníků. Hlavní změna se ale událo u světel, které nyní plně využívají LED technologii. Po těchto úpravách působí vůz o poznání agresivněji. Pokud je vám to ale málo a chtěli by jste ve svém Jaguaru nahánět strach všem přihlížejícím, není problém si přiobjednat tzv. Black packet.
Při pohledu do interiéru si asi neřeknete „Bože do čeho mě to posadili...“. Právě naopak! Z interiéru doslova dýchá luxus. Vrcholné zpracování a hlavně exklusivní materiály vás doslova obklopují a ukazují, jak by se měl sedan vyšší třídy starat o své cestující.
K dispozici má řidič namísto tradičního přístrojového panelu 12,3“ displej. Dalšími technickými novinkami uvnitř XJ je například adaptivní tempomat, informační systém InControl Touch Pro, Wifi hot spot a mnoho dalších „udělátek“ které pomáhají řidiči udržovat posádku vozu v bezpečí a pohodlí.
K dostání bude Jaguar nabízet různé stupně výbavy. Za zmínku stojí zejména řada Autobiography, která nabídne tolik luxusu, kolik se do pětimetrového Jaguaru vejde. Na opačné straně síly pak stojí verze R-sport. Ta je zcela nečekaně zacílena na sportovní vyžití.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.