Německá společnost, která se specializuje na úpravu vozů Mercedes Benz si nyní vzala do parády mocný Mercedes-Maybach S600
Již od roku 1909 byla značka Maybach ztělesněním luxusu. Po nedávných finančních problémech je dnes již v plné síle a specializuje se na úpravy luxusních Mercedesů, které se pod jejíma rukama mění na pojízdné paláce plné přepychu.
Jeden takový pojízdný zámek si vzala do parády další německá firma, která se rovněž zabývá úpravami vozů s trojcípou hvězdou ve znaku. Jenže specialitou Brubusu není míra luxusu, ale spíše množství koňských sil.
Sériový Mercedes-Maybach S600 přichází již z továrny s motorem twin turbo V12 s výkonem přes 500 koní. To je ale na poměry Brabusu dost málo, takže byl vůz osazen novou šesti litrovou „vé dvanáctkou“, která disponuje devíti sty koňmi.
Díky tomu se vůz dokáže rozjet z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a to je na limuzínu o hmotnosti 2,6 tuny, více než úctyhodné. Maximální rychlost 350 km/h. Aby dokázal řidič udržet tak monstrózní výkon na uzdě, byl vůz osazen přepracovaným podvozkem se sportovním zavěšením kol. Úpravy se dočkala také aerodynamická stránka vozu, o kterou se stará tzv. Brabus Aero Packet.
Když vezeme v úvahu všechny tyto fakty a čísla, můžeme potom o tomto jedinečném vozu mluvit jako o supersportovní, superluxusní limuzíně. Konkurenta bude tak vůz hledat asi jen těžko.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.