Německá společnost, která se specializuje na úpravu vozů Mercedes Benz si nyní vzala do parády mocný Mercedes-Maybach S600
Již od roku 1909 byla značka Maybach ztělesněním luxusu. Po nedávných finančních problémech je dnes již v plné síle a specializuje se na úpravy luxusních Mercedesů, které se pod jejíma rukama mění na pojízdné paláce plné přepychu.
Jeden takový pojízdný zámek si vzala do parády další německá firma, která se rovněž zabývá úpravami vozů s trojcípou hvězdou ve znaku. Jenže specialitou Brubusu není míra luxusu, ale spíše množství koňských sil.
Sériový Mercedes-Maybach S600 přichází již z továrny s motorem twin turbo V12 s výkonem přes 500 koní. To je ale na poměry Brabusu dost málo, takže byl vůz osazen novou šesti litrovou „vé dvanáctkou“, která disponuje devíti sty koňmi.
Díky tomu se vůz dokáže rozjet z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a to je na limuzínu o hmotnosti 2,6 tuny, více než úctyhodné. Maximální rychlost 350 km/h. Aby dokázal řidič udržet tak monstrózní výkon na uzdě, byl vůz osazen přepracovaným podvozkem se sportovním zavěšením kol. Úpravy se dočkala také aerodynamická stránka vozu, o kterou se stará tzv. Brabus Aero Packet.
Když vezeme v úvahu všechny tyto fakty a čísla, můžeme potom o tomto jedinečném vozu mluvit jako o supersportovní, superluxusní limuzíně. Konkurenta bude tak vůz hledat asi jen těžko.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?