Mladá australská společnost Quantum přináší dvoumístnou formuli pro závodní okruhy. Vyplatí se za 700 000 dolarů?
Automobilům, které jsou primárně určené k zábavě na okruhu, se poslední dobou velice daří a často vám přinášíme informace o nových vozech v této kategorii. Nyní vám přinášíme opět zprávu o další novince. Tou je bláznivá, dvousedadlová formule s názvem Quantum GP700.
Tento výtvor čirého šílenství vznikl v Austrálii u malé, nedávno založené společnosti Quantum. A hned na sebe se svou prvotinou přitáhla obroské množství pozornosti.
Proč se tolik nadělá kolem nějaké australské formulky? To si hned povíme.
Nejdříve vám totiž vyrazí dech jeho cena. 700 000 dolarů za víkendovou hračku na okruhy přeci jen není nic levného. Výrobce ale tvrdí, že cena odpovídá dynamice, kterou vám vůz nabídne. Z 0 na 100 km/h se má totiž vůz dostat za 2, 6 sekundy a akcelerovat až do své maximální rychlosti 320 km/h. Tuto rychlost má na svědomí motor, který je výtvorem japonské Hondy. Ten produkuje výkon 710 koní. Při celkové hmotnosti vozu 700 kg to znamená, že vůz má na každý kilogram více než 1 koňskou sílu. To už je úctyhodný údaj, který tak překonává i drsný Koeniggseg One:1.
Abychom nezapomněli. Výrobce se také chlubí vysokým přítlakem vozu. Při rychlosti 280 km/h by měl být vůz, čistě teoreticky, schopen jezdit hlavou dolů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.