Mladá australská společnost Quantum přináší dvoumístnou formuli pro závodní okruhy. Vyplatí se za 700 000 dolarů?
Automobilům, které jsou primárně určené k zábavě na okruhu, se poslední dobou velice daří a často vám přinášíme informace o nových vozech v této kategorii. Nyní vám přinášíme opět zprávu o další novince. Tou je bláznivá, dvousedadlová formule s názvem Quantum GP700.
Tento výtvor čirého šílenství vznikl v Austrálii u malé, nedávno založené společnosti Quantum. A hned na sebe se svou prvotinou přitáhla obroské množství pozornosti.
Proč se tolik nadělá kolem nějaké australské formulky? To si hned povíme.
Nejdříve vám totiž vyrazí dech jeho cena. 700 000 dolarů za víkendovou hračku na okruhy přeci jen není nic levného. Výrobce ale tvrdí, že cena odpovídá dynamice, kterou vám vůz nabídne. Z 0 na 100 km/h se má totiž vůz dostat za 2, 6 sekundy a akcelerovat až do své maximální rychlosti 320 km/h. Tuto rychlost má na svědomí motor, který je výtvorem japonské Hondy. Ten produkuje výkon 710 koní. Při celkové hmotnosti vozu 700 kg to znamená, že vůz má na každý kilogram více než 1 koňskou sílu. To už je úctyhodný údaj, který tak překonává i drsný Koeniggseg One:1.
Abychom nezapomněli. Výrobce se také chlubí vysokým přítlakem vozu. Při rychlosti 280 km/h by měl být vůz, čistě teoreticky, schopen jezdit hlavou dolů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?