Mladá australská společnost Quantum přináší dvoumístnou formuli pro závodní okruhy. Vyplatí se za 700 000 dolarů?
Automobilům, které jsou primárně určené k zábavě na okruhu, se poslední dobou velice daří a často vám přinášíme informace o nových vozech v této kategorii. Nyní vám přinášíme opět zprávu o další novince. Tou je bláznivá, dvousedadlová formule s názvem Quantum GP700.
Tento výtvor čirého šílenství vznikl v Austrálii u malé, nedávno založené společnosti Quantum. A hned na sebe se svou prvotinou přitáhla obroské množství pozornosti.
Proč se tolik nadělá kolem nějaké australské formulky? To si hned povíme.
Nejdříve vám totiž vyrazí dech jeho cena. 700 000 dolarů za víkendovou hračku na okruhy přeci jen není nic levného. Výrobce ale tvrdí, že cena odpovídá dynamice, kterou vám vůz nabídne. Z 0 na 100 km/h se má totiž vůz dostat za 2, 6 sekundy a akcelerovat až do své maximální rychlosti 320 km/h. Tuto rychlost má na svědomí motor, který je výtvorem japonské Hondy. Ten produkuje výkon 710 koní. Při celkové hmotnosti vozu 700 kg to znamená, že vůz má na každý kilogram více než 1 koňskou sílu. To už je úctyhodný údaj, který tak překonává i drsný Koeniggseg One:1.
Abychom nezapomněli. Výrobce se také chlubí vysokým přítlakem vozu. Při rychlosti 280 km/h by měl být vůz, čistě teoreticky, schopen jezdit hlavou dolů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.