Americká společnost PSC Motors představí již 1. června nový hypersport s výkonem 1 700.
Svět supersportů a hypersportů, to již dávno není území několika velkých automobilek. Ba naopak. Stále častěji se setkáváme s malými společnostmi, které vznikají za účelem postavit, co možná nejrychlejší vozidlo. To, co začalo švédským Koeniggsegem a italským Pagani stále pokračuje. S nadsázkou se dá říci, že se denně setkáváme s informacemi o nových automobilkách a jejich odvážnými plány.
Mě nyní zaujala společnost s názvem PSC Motors. Ta byla založena před pěti lety, v americkém městě hříchu, Las Vegas. Stejně jako toto město jsou hříšné i jejich nápady a přichází tak s prohlášením, že pracují na voze, které by mělo svým výkonem překonat i Regeru, které dal Kouniggseg do vínku rovných 1 500 koní.
Vůz je zatím označován jako SP-200 SIN. Měl by být poháněný plug-hybridní technologií. Hlavní pohonnou jednotkou se stane masivní devítilitrový motor V8 s výkonem 1 000 koní. To ale není vše. Nesmíme totiž zapomenout na elektromotor, který disponuje počtem 700 koní. To znamená, že SP-200 SIN má k dispozici celých 1 700 koní! Ty dokáží vystřelit tento karbonovo-hliníkový projektil z nuly na sto km/h za 2,8 vteřiny. Maximální rychlost se má údajně pohybovat kolem závratné hodnoty 450 km/h.
PSC Motors si rozhodně neklade malé cíle. Již 1. června se budeme moci alespoň částečně podívat na to, jestli všechny splní. 1. června totiž bude tento hříšný stroj oficiálně představen světu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.