Americká společnost PSC Motors představí již 1. června nový hypersport s výkonem 1 700.
Svět supersportů a hypersportů, to již dávno není území několika velkých automobilek. Ba naopak. Stále častěji se setkáváme s malými společnostmi, které vznikají za účelem postavit, co možná nejrychlejší vozidlo. To, co začalo švédským Koeniggsegem a italským Pagani stále pokračuje. S nadsázkou se dá říci, že se denně setkáváme s informacemi o nových automobilkách a jejich odvážnými plány.
Mě nyní zaujala společnost s názvem PSC Motors. Ta byla založena před pěti lety, v americkém městě hříchu, Las Vegas. Stejně jako toto město jsou hříšné i jejich nápady a přichází tak s prohlášením, že pracují na voze, které by mělo svým výkonem překonat i Regeru, které dal Kouniggseg do vínku rovných 1 500 koní.
Vůz je zatím označován jako SP-200 SIN. Měl by být poháněný plug-hybridní technologií. Hlavní pohonnou jednotkou se stane masivní devítilitrový motor V8 s výkonem 1 000 koní. To ale není vše. Nesmíme totiž zapomenout na elektromotor, který disponuje počtem 700 koní. To znamená, že SP-200 SIN má k dispozici celých 1 700 koní! Ty dokáží vystřelit tento karbonovo-hliníkový projektil z nuly na sto km/h za 2,8 vteřiny. Maximální rychlost se má údajně pohybovat kolem závratné hodnoty 450 km/h.
PSC Motors si rozhodně neklade malé cíle. Již 1. června se budeme moci alespoň částečně podívat na to, jestli všechny splní. 1. června totiž bude tento hříšný stroj oficiálně představen světu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.