Americká společnost PSC Motors představí již 1. června nový hypersport s výkonem 1 700.
Svět supersportů a hypersportů, to již dávno není území několika velkých automobilek. Ba naopak. Stále častěji se setkáváme s malými společnostmi, které vznikají za účelem postavit, co možná nejrychlejší vozidlo. To, co začalo švédským Koeniggsegem a italským Pagani stále pokračuje. S nadsázkou se dá říci, že se denně setkáváme s informacemi o nových automobilkách a jejich odvážnými plány.
Mě nyní zaujala společnost s názvem PSC Motors. Ta byla založena před pěti lety, v americkém městě hříchu, Las Vegas. Stejně jako toto město jsou hříšné i jejich nápady a přichází tak s prohlášením, že pracují na voze, které by mělo svým výkonem překonat i Regeru, které dal Kouniggseg do vínku rovných 1 500 koní.
Vůz je zatím označován jako SP-200 SIN. Měl by být poháněný plug-hybridní technologií. Hlavní pohonnou jednotkou se stane masivní devítilitrový motor V8 s výkonem 1 000 koní. To ale není vše. Nesmíme totiž zapomenout na elektromotor, který disponuje počtem 700 koní. To znamená, že SP-200 SIN má k dispozici celých 1 700 koní! Ty dokáží vystřelit tento karbonovo-hliníkový projektil z nuly na sto km/h za 2,8 vteřiny. Maximální rychlost se má údajně pohybovat kolem závratné hodnoty 450 km/h.
PSC Motors si rozhodně neklade malé cíle. Již 1. června se budeme moci alespoň částečně podívat na to, jestli všechny splní. 1. června totiž bude tento hříšný stroj oficiálně představen světu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?