Žlutý svalnatec BMW 3.0 CSL Hommage Concept

BMW
BMW, foto: BMW Group
ar3 24. května 2015 22:00
Sdílej:

Automobilky si velice rády připomínají své historické úspěchy. Díky tomu se můžeme kochat designerskými studiemi kombinující současné trendy se "starou školou". Jedna taková kombinace oslavující staré časy nyní přicháni z Bavroska.

BMW je pověstné tím, že rádo vzpomíná a poukazuje na svou bohatou historii, která se začala psát již v roce 1916, Franzem Josefem Poppem. Není čemu se divit. Tato bavorská automobilka celou svou existenci přivádí motoristy po celém světě do úžasu, díky vzhledu a pak hlavně díky jízdním vlastnostem svých automobilů. Jedno takové zavzpomínání od mnichovských designerů je nám nyní prezentováno pod názvem BMW 3.0 CSL Hommage Concept.

Jedná se o designérskou studii, která skládá poklonu návrhářům, kteří v sedmdesátých letech minulého století, navrhli nekompromisní závodní raketu 3.0 CSL. Tento model byl postaven na základě legendárního sedanu E9 a určen jako speciál pro Evropskou sérii cestovních vozů. Ihned po svém představení, v květnu roku 1972, se stal modlou. Zprvu pro svůj nadčasový design a poté i pro své úspěchy, které na závodní dráze sbíral rychleji, než Blesk McQeen.

Ale zpět do současnosti a ke konceptu Hommage. Na první pohled lze na novince nalézt mnoho prvků převzatých z původního 3.0 CSL. Za zmínku stojí zadní spoiler, jak na víku kufru, tak i na vrchu kabiny. V přední části si pak všimneme protažených ledvinek na masce vozu a nízké přídě. 

Pro obě novinky je také charakteristická nízká hmotnost vozu. Homologovaná verze CSL z roku 1973, byla pověstná tím, že oproti modelu E9, ze kterého vycházela, byla o 200 kg lehčí. To hlavně díky využití hliníkových částí karoserie. To, co v sedmdesátých letech byl hliník, to jsou dnes uhlíková vlákna, která se vyznačují ještě nižší hmotností a vyšší tuhostí, než aluminium. Koncept Hommage navazuje na trend nízké hmotnosti i v interiéru, který je viditelně osekaný a nabízí posádce jen to, co nezbytně potřebuje. Když o tom tak přemýšlím, bylo vlastně naprosto zbytečné vám popisovat hmotnostní úspory. Bohatě by stačilo na úvodu říci, že písmena v názvu vozu znamenají "Coupé Sport Leichtbau", čili Coupé Sport „Lehkáváha“.

O vzhledu vozu jako celku, je snad zbytečné se zmiňovat. Každý si všimne agresivního pohledu, atletické siluety a muskulaturní přídi a zádi.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.