Ředitel amerického sekce automobilky Hyundai Dave Zuchowski potvrdil, že je pravděpodobné, že bychom se mohli v blízké budoucnosti dočkat produkční verze konceptu Santa Cruz.
Na letošní, Severoamerické mezinárodní motor show v Detroitu, představila jihokorejská automobilka Hyundai nový koncept Santa Cruz Crossover Truck Concept. Jak již z názvu vyplývá, jedná se o kombinaci crossoveru a pick-upu. Což je vlastně brilantní tah. Tak zvaný B-segment je nejrychleji rostoucí automobilový trh, jak v USA, tak po celém světě. Spojené státy jsou pak proslulé svou oblibou pick-upů, které jsou pro obyvatele stejně důležité jako státní vlajka.
Sám ředitel americké sekce Hyundai řekl v rozhovoru pro TheDetroitBureau.com: „Je zde velká pravděpodobnost, že dostaneme zelenou pro výrobu pick-upu. Jedná se o rostoucí segment, také z něj chceme něco pro sebe.“
Santa Cruz, jakožto moderní „náklaďáček“ slavil úspěch především v řadách mladších zákazníků. Vypadá sice jako typický městský crossover, ale na rozdíl od své konkurence může nabídnout mnoho prostoru na zadní korbě. Může se z něj tak stát ideální vůz pro surfaře a další mladé sportovce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.