Již za několik málo dní se světu představí ve světová premiéře nové italské superauto. Nejedná se ale o dílo žádného věhlasného výrobce ani slavné designerské studio. Že by se Pininfarina dočkala rovného konkurenta?
Při vyslovení slova Itálie se každému okamžitě vybaví hned několik věcí, které tuto zemi vystihují. Může to být typické italské jídlo, krásné horkokrevné Italky, skvělý fotbal, centrum světového designu ale hlavně exotická superauta.
Pojďme se nyní podívat na dvě poslední zmíněná témata – design a superauta.
Když mluvím o designu, rozhodně se nebudeme bavit o módním nábytku, ale pochopitelně o nějakém tom automobilovém designu. Konkrétně chci zmínit designérské studio s názvem Torino Design. Jedná se o společnost založenou v roce 2006. Podle toho, co jsem sám zaregistroval, se firma ještě nijak výrazně do dějin nezapsala, hlavně z důvodu, že se v současnosti orientuje hlavně na čínský trh. To se ale již brzy změní.
Již za několik dní, konkrétně 11. června, bude Torino Design vystavovat svůj nový vůz. A to v průběhu akce, která má připomenout slavné doby tourinských automobilových výstav.
Chystaná dvoudvéřová novinka je zatím označována jako Super Sport. Pokud je to opravdu oficiální název musím uznat, že je opravdu výstižný a momentálně mě ani nenapadá výstižnější jméno pro vůz takového vzezření.
Před zadní nápravou tohoto konceptu se má skrývat vidlicový dvanáctiválec s výkonem 800 koní. O pohon by se měla starat zadní kola.
Bohužel více technických informací poskytnuto nebylo. Pravděpodobně z důvodu, že výrobce je přeci jen pouze designerská společnost a vytvořil pouze návrh podoby pro svého zákazníka, jehož jméno nebylo zveřejněno.
To co ale zveřejněno bylo, je počet vyrobených kusů a jejich cena. Vzniknout by mělo mezi 20 a 50 exempláři, přičemž cena každého vozu bude rovný milion EUR.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.