Již za několik málo dní se světu představí ve světová premiéře nové italské superauto. Nejedná se ale o dílo žádného věhlasného výrobce ani slavné designerské studio. Že by se Pininfarina dočkala rovného konkurenta?
Při vyslovení slova Itálie se každému okamžitě vybaví hned několik věcí, které tuto zemi vystihují. Může to být typické italské jídlo, krásné horkokrevné Italky, skvělý fotbal, centrum světového designu ale hlavně exotická superauta.
Pojďme se nyní podívat na dvě poslední zmíněná témata – design a superauta.
Když mluvím o designu, rozhodně se nebudeme bavit o módním nábytku, ale pochopitelně o nějakém tom automobilovém designu. Konkrétně chci zmínit designérské studio s názvem Torino Design. Jedná se o společnost založenou v roce 2006. Podle toho, co jsem sám zaregistroval, se firma ještě nijak výrazně do dějin nezapsala, hlavně z důvodu, že se v současnosti orientuje hlavně na čínský trh. To se ale již brzy změní.
Již za několik dní, konkrétně 11. června, bude Torino Design vystavovat svůj nový vůz. A to v průběhu akce, která má připomenout slavné doby tourinských automobilových výstav.
Chystaná dvoudvéřová novinka je zatím označována jako Super Sport. Pokud je to opravdu oficiální název musím uznat, že je opravdu výstižný a momentálně mě ani nenapadá výstižnější jméno pro vůz takového vzezření.
Před zadní nápravou tohoto konceptu se má skrývat vidlicový dvanáctiválec s výkonem 800 koní. O pohon by se měla starat zadní kola.
Bohužel více technických informací poskytnuto nebylo. Pravděpodobně z důvodu, že výrobce je přeci jen pouze designerská společnost a vytvořil pouze návrh podoby pro svého zákazníka, jehož jméno nebylo zveřejněno.
To co ale zveřejněno bylo, je počet vyrobených kusů a jejich cena. Vzniknout by mělo mezi 20 a 50 exempláři, přičemž cena každého vozu bude rovný milion EUR.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?