Automobilové žně u jezera Worthersee jsou v plném proudu a přímo zde oslavil svou světovou premiéru futuristický koncept Volkswagen Golf GTE Sport Concept.
Legendární akce u rakouského jezera Worthersee už dávno není jen sraz majitelů Golfu GTI. Jedná se o událost, která je významná pro celou VW Group, zvláště pak pro Volkswagen samotný. Rok co rok si VW pro své fanoušky připravuje opravdu speciální variaci Golfu. Ta letošní nese název Volkswagen Golf GTE Sport Concept.
Jedná se o velice futuristický vůz, který využívá těch nejpokročilejších technologií, kterými současný Volkswagen disponuje a boří hranice mezi sportovním a civilním vozem.
Tento výkřik techniky je z většiny postaven z uhlíkových vláken a pohání ho hned trojice motorů. Pod kapotou se nachází čtyřválec, 1,6 litru TSI, který pochází z VW Polo WRC. Další dva pomocné elektromotory nalezneme po jednom v každé nápravě. Všechny tři motory dohromady produkují takřka 400 koní. Tento výkon s přispěním pohonu všech kol, umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Ukazatel maximální rychlosti se pak zastaví na hodnotě 208 km/h, což není na malý hatchback vůbec špatné.
Není to ale jen výkon, čím se může vůz pyšnit. Za zmínku určitě stojí neobvyklá stavba vozidla. Jedná so o dva vzájemně nezávislé monokoky. Řidič i jeho spolujezdec mají tudíž stejnou ochranu, jakoby kolem každého byla namontovaná ochranná klec.
Jako každý plug-in hybridní sporťák dnešní doby, má i Golf GTE Sport několik jízdních módů. Maximálního výkonu a rychlosti, kterou jsme již zmiňovali lze dosáhnout v režimu „GTE“. Naprostým opakem je režim „E-Mode“, během kterého je vůz poháněn čistě elektrickým pohonem. Každý již tuší, že třetím režimem je „Hybrid“, během kterého dochází ke kombinaci obou předchozích režimů. Výrobce pak udává, že jízdou v módu Hybrid lze dosáhnout spotřeby 2 litry na 100 kilometrů.
Závěrem bych chtěl zhodnotit design a udělám to bez jakéhokoli protahování. Je to pecka! Koncepty Golfů se mi vždy líbily, nyní se ale VW překonal sám sebe a tuším, že i veškerá očekávání. Dokonalé propojení futuristického designu, který přitom vůbec nepůsobí nereálně.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.