Volkswagen Golf GTE Sport Concept - budoucnost Golfu

Volkswagen
Volkswagen, foto: Volkswagen
ar3 14. května 2015 14:25
Sdílej:

Automobilové žně u jezera Worthersee jsou v plném proudu a přímo zde oslavil svou světovou premiéru futuristický koncept Volkswagen Golf GTE Sport Concept.

Legendární akce u rakouského jezera Worthersee už dávno není jen sraz majitelů Golfu GTI. Jedná se o událost, která je významná pro celou VW Group, zvláště pak pro Volkswagen samotný. Rok co rok si VW pro své fanoušky připravuje opravdu speciální variaci Golfu. Ta letošní nese název Volkswagen Golf GTE Sport Concept.

Jedná se o velice futuristický vůz, který využívá těch nejpokročilejších technologií, kterými současný Volkswagen disponuje a boří hranice mezi sportovním a civilním vozem. 

Tento výkřik techniky je z většiny postaven z uhlíkových vláken a pohání ho hned trojice motorů. Pod kapotou se nachází čtyřválec, 1,6 litru TSI, který pochází z VW Polo WRC. Další dva pomocné elektromotory nalezneme po jednom v každé nápravě. Všechny tři motory dohromady produkují takřka 400 koní. Tento výkon s přispěním pohonu všech kol, umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Ukazatel maximální rychlosti se pak zastaví na hodnotě 208 km/h, což není na malý hatchback vůbec špatné.

Není to ale jen výkon, čím se může vůz pyšnit. Za zmínku určitě stojí neobvyklá stavba vozidla. Jedná so o dva vzájemně nezávislé monokoky. Řidič i jeho spolujezdec mají tudíž stejnou ochranu, jakoby kolem každého byla namontovaná ochranná klec. 

Jako každý plug-in hybridní sporťák dnešní doby, má i Golf GTE Sport několik jízdních módů. Maximálního výkonu a rychlosti, kterou jsme již zmiňovali lze dosáhnout v režimu „GTE“. Naprostým opakem je režim „E-Mode“, během kterého je vůz poháněn čistě elektrickým pohonem. Každý již tuší, že třetím režimem je „Hybrid“, během kterého dochází ke kombinaci obou předchozích režimů. Výrobce pak udává, že jízdou v módu Hybrid lze dosáhnout spotřeby 2 litry na 100 kilometrů.

Závěrem bych chtěl zhodnotit design a udělám to bez jakéhokoli protahování. Je to pecka! Koncepty Golfů se mi vždy líbily, nyní se ale VW překonal sám sebe a tuším, že i veškerá očekávání. Dokonalé propojení futuristického designu, který přitom vůbec nepůsobí nereálně.   

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.