Nové Audi TT k sobě již od svého vzniku přitahuje množství pozornosti. Vysoká očekávání, která si od něj lidé slibovali, splnilo do puntíku a nyní přichází jeho verze ostrá jako chalapegnos.
Jak je všeobecně známé, automobilka Audi je součástí automobilového giganta Volkswagen. A jako většina vzorných „dětí“, si i Audi připravilo speciální překvapení pro věhlasný sraz všech příznivců značky VW u jezera Worthersee.
Pro základ tohoto konceptu bylo zvoleno nové TT, coby nejsportovnější vůz automobilky (vyjma supersportu R8).
Vůz byl rozšířen o 14 centimetrů, přibylo také masivní zadní křídlo, které přitahuje pozornost snad více než vůz jako celek a spousta karbonových doplňků, které mají za úkol tvářit se agresivně.
Pod kapotou nalezneme dvojitě, elektronicky přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI. Výkon vyrostl na rovných 600 koní. Ten je distribuován díky šestistupňové manuální převodovce a přenášen na 20“ kola.
Jak jsem již zmiňoval výkon a fakt, že celková hmotnost vozu činí pouhých 1 396 kilogramů, dokáže vůz akcelerovat z nuly na sto kilometrů v hodině již za 3,6 sekundy a dále zrychlovat až na rychlost 310 km/h.
To hlavně díky elektronickému přeplňovaní, které je nejen mnohem výkonnější než klasická forma turba, ale hlavně je zde minimalizovaný tvz. turboefekt.
Dalším trumfem v rukávu Audi TT Clubsport Turbo Concept, jsou baterie uložené na dně zavazadlového prostoru. Ty v sobě ukládají elektřinu, kterou získávají rekuperací kynetické energie při brždění a následně ji uvolňují ve chvílích, kdy ji řidič potřebuje.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.