Nové Audi TT k sobě již od svého vzniku přitahuje množství pozornosti. Vysoká očekávání, která si od něj lidé slibovali, splnilo do puntíku a nyní přichází jeho verze ostrá jako chalapegnos.
Jak je všeobecně známé, automobilka Audi je součástí automobilového giganta Volkswagen. A jako většina vzorných „dětí“, si i Audi připravilo speciální překvapení pro věhlasný sraz všech příznivců značky VW u jezera Worthersee.
Pro základ tohoto konceptu bylo zvoleno nové TT, coby nejsportovnější vůz automobilky (vyjma supersportu R8).
Vůz byl rozšířen o 14 centimetrů, přibylo také masivní zadní křídlo, které přitahuje pozornost snad více než vůz jako celek a spousta karbonových doplňků, které mají za úkol tvářit se agresivně.
Pod kapotou nalezneme dvojitě, elektronicky přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI. Výkon vyrostl na rovných 600 koní. Ten je distribuován díky šestistupňové manuální převodovce a přenášen na 20“ kola.
Jak jsem již zmiňoval výkon a fakt, že celková hmotnost vozu činí pouhých 1 396 kilogramů, dokáže vůz akcelerovat z nuly na sto kilometrů v hodině již za 3,6 sekundy a dále zrychlovat až na rychlost 310 km/h.
To hlavně díky elektronickému přeplňovaní, které je nejen mnohem výkonnější než klasická forma turba, ale hlavně je zde minimalizovaný tvz. turboefekt.
Dalším trumfem v rukávu Audi TT Clubsport Turbo Concept, jsou baterie uložené na dně zavazadlového prostoru. Ty v sobě ukládají elektřinu, kterou získávají rekuperací kynetické energie při brždění a následně ji uvolňují ve chvílích, kdy ji řidič potřebuje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.