Audi TT na steroidech

ar3, 8. května 2015, 14:29 Google+

Nové Audi TT k sobě již od svého vzniku přitahuje množství pozornosti. Vysoká očekávání, která si od něj lidé slibovali, splnilo do puntíku a nyní přichází jeho verze ostrá jako chalapegnos.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi

Audi | foto: Audi

Sdílejte článek

Jak je všeobecně známé, automobilka Audi je součástí automobilového giganta Volkswagen. A jako většina vzorných „dětí“, si i Audi připravilo speciální překvapení pro věhlasný sraz všech příznivců značky VW u jezera Worthersee.

Pro základ tohoto konceptu bylo zvoleno nové TT, coby nejsportovnější vůz automobilky (vyjma supersportu R8). 

Vůz byl rozšířen o 14 centimetrů, přibylo také masivní zadní křídlo, které přitahuje pozornost snad více než vůz jako celek a spousta karbonových doplňků, které mají za úkol tvářit se agresivně. 

Pod kapotou nalezneme dvojitě, elektronicky přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI. Výkon vyrostl na rovných 600 koní. Ten je distribuován díky šestistupňové manuální převodovce a přenášen na 20“ kola.

Jak jsem již zmiňoval výkon a fakt, že celková hmotnost vozu činí pouhých 1 396 kilogramů, dokáže vůz akcelerovat z nuly na sto kilometrů v hodině již za 3,6 sekundy a dále zrychlovat až na rychlost 310 km/h. 

To hlavně díky elektronickému přeplňovaní, které je nejen mnohem výkonnější než klasická forma turba, ale hlavně je zde minimalizovaný tvz. turboefekt.

Dalším trumfem v rukávu Audi TT Clubsport Turbo Concept, jsou baterie uložené na dně zavazadlového prostoru. Ty v sobě ukládají elektřinu, kterou získávají rekuperací kynetické energie při brždění a následně ji uvolňují ve chvílích, kdy ji řidič potřebuje.


Vytisknout

Diskuze: Audi TT na steroidech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Golf GTI Clubsport - chystá se nová verze? - anotační foto

Volkswagen Golf GTI Clubsport - chystá se nová verze?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud