Aston Martin - britský výrobce luxusních vozů potvrdil, že koncept DBX se dočká do roku 2020 sériové výroby.
Koncept DBX byl představen letos na Ženevském autosalonu a okamžitě na sebe dokázal přilákat ohromné množství pozornosti z mnoha různých důvodů. Na první pohled se jedná o klasický design od Astonu. Ovšem pokud vůz vidíte na vlastní oči, okamžitě si uvědomíte, že se nejedná jen tak o obyčejný model automobilky.
Celá karoserie je totiž značně vyvýšená a jedná se tak o první Aston Martin, který se řadí do kategorie crossover. Samotný výrobce pak prohlašuje, že se jedná o budoucnost luxusních vozů třídy Grand Turismo.
Ještě více ovšem zaujme samotný interiér. Ten je řešený jako čtyřmístný s velice futuristickými sedačkami. Nejvíce vás pravděpodobně zaujme řešení palubní desky. Koncept úplně postrádá klasické budíky, namísto nich je vše řešeno tzv. head-up diplayem. Vaši pozornost určitě přiláká i obrazovka umístěna přímo uprostřed volantu. Další 2 obrazovky nalezneme po jeho bocích, které fungují jako zpětná zrcátka.
Celý vůz je pojat jako elektromobil s elektromotory v každém kole. Jedná se tak o první vůz s pohonem všech kol v portfoliu britské značky. Samozřejmostí je poté to, že je DBX protkáno nejmodernější technologií, jako jsou například adaptivní LED světlomety, keramické brzdy a systémem KERS (rekuperace kynetické energie).
To, že se Aston Martin nyní rozhodl pro výrobu tohoto modelu, je díky inkasování dvousetmilionové investice. Tuto částku automobilka získala díky vydání nových akcií, přičemž polovinu této částky již výrobce obdržel.
Finální verze DBX bychom se mohli dočkat před rokem 2020, spolu s novou generací vozu Lagonda a novou náhradou vozu DB9.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?