Aston Martin - britský výrobce luxusních vozů potvrdil, že koncept DBX se dočká do roku 2020 sériové výroby.
Koncept DBX byl představen letos na Ženevském autosalonu a okamžitě na sebe dokázal přilákat ohromné množství pozornosti z mnoha různých důvodů. Na první pohled se jedná o klasický design od Astonu. Ovšem pokud vůz vidíte na vlastní oči, okamžitě si uvědomíte, že se nejedná jen tak o obyčejný model automobilky.
Celá karoserie je totiž značně vyvýšená a jedná se tak o první Aston Martin, který se řadí do kategorie crossover. Samotný výrobce pak prohlašuje, že se jedná o budoucnost luxusních vozů třídy Grand Turismo.
Ještě více ovšem zaujme samotný interiér. Ten je řešený jako čtyřmístný s velice futuristickými sedačkami. Nejvíce vás pravděpodobně zaujme řešení palubní desky. Koncept úplně postrádá klasické budíky, namísto nich je vše řešeno tzv. head-up diplayem. Vaši pozornost určitě přiláká i obrazovka umístěna přímo uprostřed volantu. Další 2 obrazovky nalezneme po jeho bocích, které fungují jako zpětná zrcátka.
Celý vůz je pojat jako elektromobil s elektromotory v každém kole. Jedná se tak o první vůz s pohonem všech kol v portfoliu britské značky. Samozřejmostí je poté to, že je DBX protkáno nejmodernější technologií, jako jsou například adaptivní LED světlomety, keramické brzdy a systémem KERS (rekuperace kynetické energie).
To, že se Aston Martin nyní rozhodl pro výrobu tohoto modelu, je díky inkasování dvousetmilionové investice. Tuto částku automobilka získala díky vydání nových akcií, přičemž polovinu této částky již výrobce obdržel.
Finální verze DBX bychom se mohli dočkat před rokem 2020, spolu s novou generací vozu Lagonda a novou náhradou vozu DB9.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.