Aston Martin - britský výrobce luxusních vozů potvrdil, že koncept DBX se dočká do roku 2020 sériové výroby.
Koncept DBX byl představen letos na Ženevském autosalonu a okamžitě na sebe dokázal přilákat ohromné množství pozornosti z mnoha různých důvodů. Na první pohled se jedná o klasický design od Astonu. Ovšem pokud vůz vidíte na vlastní oči, okamžitě si uvědomíte, že se nejedná jen tak o obyčejný model automobilky.
Celá karoserie je totiž značně vyvýšená a jedná se tak o první Aston Martin, který se řadí do kategorie crossover. Samotný výrobce pak prohlašuje, že se jedná o budoucnost luxusních vozů třídy Grand Turismo.
Ještě více ovšem zaujme samotný interiér. Ten je řešený jako čtyřmístný s velice futuristickými sedačkami. Nejvíce vás pravděpodobně zaujme řešení palubní desky. Koncept úplně postrádá klasické budíky, namísto nich je vše řešeno tzv. head-up diplayem. Vaši pozornost určitě přiláká i obrazovka umístěna přímo uprostřed volantu. Další 2 obrazovky nalezneme po jeho bocích, které fungují jako zpětná zrcátka.
Celý vůz je pojat jako elektromobil s elektromotory v každém kole. Jedná se tak o první vůz s pohonem všech kol v portfoliu britské značky. Samozřejmostí je poté to, že je DBX protkáno nejmodernější technologií, jako jsou například adaptivní LED světlomety, keramické brzdy a systémem KERS (rekuperace kynetické energie).
To, že se Aston Martin nyní rozhodl pro výrobu tohoto modelu, je díky inkasování dvousetmilionové investice. Tuto částku automobilka získala díky vydání nových akcií, přičemž polovinu této částky již výrobce obdržel.
Finální verze DBX bychom se mohli dočkat před rokem 2020, spolu s novou generací vozu Lagonda a novou náhradou vozu DB9.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.