Ministerstvo dopravy chystá nové chytré radary, ty zřejmě brzy budou na mýtných branách a budou měřit rychlost. Nesmyslné? Možná, byznys pro stát určitě.
Místo oprav nekvalitních silnic a dálnic, kterých je v Čechách bohužel většina, se bude investovat do radarů. Dálnice, za které platíme, tak místo nového povrchu, prodloužení připojovacích pruhů, či výstavby třetích pruhů, kde je to zapotřebí, dostanou radary za miliardy.
Ze statistiky dopravní policie, jsou přitom dálnice nejbezpečnějšími komunikacemi v zemi. Zároveň sami zákonodárci vědí, že je mnoho úseků, kde je zvýšení maximální povolené rychlosti naprosto bezpečné. Přesto se místo zvyšování rychlosti bude rychlost měřit, což k větší bezpečnosti zřejmě přímo nepovede.
Drtivá většina nehod na dálnicích způsobuje nepozornost, špatný stav vozidla, opravy defektů, či srážky se zvířaty. Proto doporučujeme místo radarů více plotů podél dálnic a hlavně nejdříve investovat do opravy samotných dálnic a až posléze začít přemýšlet, jak dostat od řidičů další peníze v podobě pokut za vyšší rychlost.
Samozřejmě vysokou rychlost neschvalujeme a předpisy se mají, a musí dodržovat. Jen na mnoha úsecích silnic a zejména dálnic, by mohla být daleko vyšší než současná. Tedy 130 popřípadě 90 km/h. To je ale už zase na jinou debatu…
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?