Má 640 koní, ale nemá ABS, ESP nebo posilovač řízení. Co je zač?
Novým modelem se Italská automobilka ATS opět hlásí o slovo ve světě supersportů.
Novinka se jmenuje ATS 2500 GT. Je to tak trochu retro supersport, odkazující na svého předka z 60. let, který nesl stejný název. Nyní jeho jméno znovu vzkřísil, poodhalování je však zatím pozvolné.
Pod kapotou by měl být osmiválec s výkonem 640 koní a maximálními otáčkami kolem 10 000 ot./minutu. A ano, čtete správně. K tomu suchá hmotnost 950 kg a máme tu poměrně ultimátní stroj, který umí jet až 340 a sprint na stovku zvládne pod tři sekundy.
Zapomeňte na kde jaké moderní výstřelky. Zřejmě nebude mít ani ABS či ESP. Dokonce nemá ani posilovač řízení! To však neznamená, že by nebylo z moderních ultra lehkých materiálů. Karbonový skelet je základem pro dvoumístný vůz.
Pohon bude výhradně zadních kol, přičemž na výběr bude ze dvou převodovek. Šestistupňové manuální a nebo sekvenční převodovky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?