Audi na našem trhu uvádí facelift nejmenšího modelu A1 a také nejmenšího ze zástupců řady Q, malým SUV Q3. My jsme samozřejmě u toho nechyběli a přinášíme vám ty nejdůležitější informace.
České zastoupení Audi k novinkám, které s faceliftem přišli, přidává také změny v cenách a to především co se příplatků týče. Oba modely tak dostávají bohatou základní cenu a za zvýhodněných podmínek také balíček příplatkové výbavy.
Nové Audi Q3
Začneme od nejmenšího zástupce řady Q a tedy Q3. To se svými kompaktními rozměry a zejména délko 4,39 metru, zastupuje malá luxusní SUV. S faceliftem přišly změny v designu. Nová přední maska s masivní mřížkou, nová grafika světlometů, nebo zbrusu nové odstíny lakování a to i v rámci kontrastního lakování některých vnějších dílů.
Vývojem prošly samozřejmě i motorizace. Na výběr jsou nyní tři benzinové agregáty TFSI a dva dieselové TDI. Přičemž rozpětí výkonů je od 110 kW do 162 kW (nezahrnuje RS Q3). Motorizace jsou až o sedm procent silnější zároveň až o 17 procent úspornější.
Audi jasně následuje trendy a ty ukazují, jak důležité je mít úsporný automobil a také šetrný k životnímu prostředí. Všechny motorizace splňují přísnou emisní normu Euro 6. Nechybí ani verze ultra, tentokrát jsou v nabídce dokonce dvě.
Dieselový 2,0 TDI s emisemi pouze 114 g/km a benzinový 1,4 TFSI s technologií vypínání válců COD a emisemi CO2 jen 114 g/km.
Všechny motorizace můžete mít spřažené s automatem S tronic s funkcí volnoběhu. Taktéž stálý pohon všech kol quattro s hydraulickou mezinápravovou lamelovou spojkou.
V interiéru nadále převládá perfektní kvalita zpracování, vynikající ergonomie a kvalitní materiály. Nové dekory, barvy, materiály a linie či pakety jistě oživí nabídku. Zavazadelník zůstal stejný, tedy s objemem 460 litrů v základním sestavení a až 1365 litrů při sklopení sedadel.Mé první dojmy jsou poměrně jasné. Ač příliš neholduji malým SUV, pokud chcete crossoverům, tak Q3 je trochu něco jiného. Sklon střechy navozuje dojem kupé, masivní maska a ostře řezané linky dávají autu sportovní výraz. Interiér je čistokrevná Audi a tak jen konstatuji, kéž by takto vypadaly všechny interiéry u aut s cenovkou nad 3/4 milionu korun.
Z mého pohledu je však nejdůležitější jak auto skutečně jezdí a to se budu moci přesvědčit až v rámci redakčního testu.
Nová Audi A1
Nejmenší z modelové nabídky Audi, si stále uchovává progresivní design, ramenní linie probíhající po celém obvodu karoserie a kapota motoru a víko zavazadlového prostoru zasahující do stran. Výše individualizace je vskutku velkorysá. Kontrastní lakování střechy, oblouků střechy, zrcátek, nebo v interiéru výdechů klimatizace dekorů a tak dále tvoří více než jeden milion různých kombinací.
Nejvýraznějším změnou je širší a nižší maska chladiče Singleframe a nový design předních a zadních světlometů, které propůjčují A1 ještě větší dávku dravosti.
V nabídce agregátů jsou k dispozici čtyři nové motory TFSI a dva nové motory TDI. Výkon se pohybuje od 66 kW (90 k) do 141 kW (192 k). Samozřejmostí je systém start-stop v sériové výbavě a k ještě vyšší efektivitě přispívá u motoru 1.4 TFSI systém COD s vypínáním válců.
Základním motorem bude přeplňovaný tříválec 1.0 TFSI, který by měl být předběžně schopný dosahovat pouhých 99 g CO2/km. Ještě šetrnější je pak naftový tříválec 1.4 TDI s emisemi pouze 89 g CO2/km.
Sedmistupňová převodovka S tronic je k dispozici pro všechny motory a s motorem 1.8 TFSI je nabízena sériově.
Již zmíněnou míru individualizace umocňuje i široká nabídka ráfků s průměrem od 15 do 18 palců.
Stejně jako u Q3, je interiér u A1 na té nejvyšší možné úrovni kvality. Stylové materiály a barvy, přehledné ovládání, skvělá ergonomie nebo velmi propracované detaily působí velmi hodnotným dojmem.
Pro více informací, zvláště pak o změnách v ceníku a speciální nabídce bohaté výbavy za zvýhodněnou cenu navštivte buďto stránky Audi.cz, nebo autorizovaného dealera Audi.Audi A1 podle mě nastavuje ve své kategorii měřítka. Malé, luxusní auta se postupem času stávají čím dál oblíbenější, dokládá to i fakt, že se do tohoto sektoru vydává DS3. Svěží design, zajímavá nabídka individualizace a kvalitně provedený interiér z A1 dělá žhavého kandidáta na malé luxusní auto. Mě však dává větší smysl model S1, čtyřkolka, manuál a pěkná porce výkonu, co víc si přát?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?