První dojmy: Audi A1 a Q3

ar2, 16. ledna 2015, 11:58 Google+

Audi na našem trhu uvádí facelift nejmenšího modelu A1 a také nejmenšího ze zástupců řady Q, malým SUV Q3. My jsme samozřejmě u toho nechyběli a přinášíme vám ty nejdůležitější informace.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi Q3

Audi Q3 | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

České zastoupení Audi k novinkám, které s faceliftem přišli, přidává také změny v cenách a to především co se příplatků týče. Oba modely tak dostávají bohatou základní cenu a za zvýhodněných podmínek také balíček příplatkové výbavy.

Nové Audi Q3

Začneme od nejmenšího zástupce řady Q a tedy Q3. To se svými kompaktními rozměry a zejména délko 4,39 metru, zastupuje malá luxusní SUV. S faceliftem přišly změny v designu. Nová přední maska s masivní mřížkou, nová grafika světlometů, nebo zbrusu nové odstíny lakování a to i v rámci kontrastního lakování některých vnějších dílů.

Vývojem prošly samozřejmě i motorizace. Na výběr jsou nyní tři benzinové agregáty TFSI a dva dieselové TDI. Přičemž rozpětí výkonů je od 110 kW do 162 kW (nezahrnuje RS Q3). Motorizace jsou až o sedm procent silnější zároveň až o 17 procent úspornější.

Audi jasně následuje trendy a ty ukazují, jak důležité je mít úsporný automobil a také šetrný k životnímu prostředí. Všechny motorizace splňují přísnou emisní normu Euro 6. Nechybí ani verze ultra, tentokrát jsou v nabídce dokonce dvě.

Dieselový 2,0 TDI s emisemi pouze 114 g/km a benzinový 1,4 TFSI s technologií vypínání válců COD a emisemi CO2 jen 114 g/km.

Všechny motorizace můžete mít spřažené s automatem S tronic s funkcí volnoběhu. Taktéž stálý pohon všech kol quattro s hydraulickou mezinápravovou lamelovou spojkou.

V interiéru nadále převládá perfektní kvalita zpracování, vynikající ergonomie a kvalitní materiály. Nové dekory, barvy, materiály a linie či pakety jistě oživí nabídku. Zavazadelník zůstal stejný, tedy s objemem 460 litrů v základním sestavení a až 1365 litrů při sklopení sedadel.

Mé první dojmy jsou poměrně jasné. Ač příliš neholduji malým SUV, pokud chcete crossoverům, tak Q3 je trochu něco jiného. Sklon střechy navozuje dojem kupé, masivní maska a ostře řezané linky dávají autu sportovní výraz. Interiér je čistokrevná Audi a tak jen konstatuji, kéž by takto vypadaly všechny interiéry u aut s cenovkou nad 3/4 milionu korun.

Z mého pohledu je však nejdůležitější jak auto skutečně jezdí a to se budu moci přesvědčit až v rámci redakčního testu.

Nová Audi A1

Nejmenší z modelové nabídky Audi, si stále uchovává progresivní design, ramenní linie probíhající po celém obvodu karoserie a kapota motoru a víko zavazadlového prostoru zasahující do stran. Výše individualizace je vskutku velkorysá. Kontrastní lakování střechy, oblouků střechy, zrcátek, nebo v interiéru výdechů klimatizace dekorů a tak dále tvoří více než jeden milion různých kombinací.

Nejvýraznějším změnou je širší a nižší maska chladiče Singleframe a nový design předních a zadních světlometů, které propůjčují A1 ještě větší dávku dravosti.

V nabídce agregátů jsou k dispozici čtyři nové motory TFSI a dva nové motory TDI. Výkon se pohybuje od 66 kW (90 k) do 141 kW (192 k). Samozřejmostí je systém start-stop v sériové výbavě a k ještě vyšší efektivitě přispívá u motoru 1.4 TFSI systém COD s vypínáním válců.

Základním motorem bude přeplňovaný tříválec 1.0 TFSI, který by měl být předběžně schopný dosahovat pouhých 99 g CO2/km. Ještě šetrnější je pak naftový tříválec 1.4 TDI s emisemi pouze 89 g CO2/km.

Sedmistupňová převodovka S tronic je k dispozici pro všechny motory a s motorem 1.8 TFSI je nabízena sériově.

Již zmíněnou míru individualizace umocňuje i široká nabídka ráfků s průměrem od 15 do 18 palců.

Stejně jako u Q3, je interiér u A1 na té nejvyšší možné úrovni kvality. Stylové materiály a barvy, přehledné ovládání, skvělá ergonomie nebo velmi propracované detaily působí velmi hodnotným dojmem.

Pro více informací, zvláště pak o změnách v ceníku a speciální nabídce bohaté výbavy za zvýhodněnou cenu navštivte buďto stránky Audi.cz, nebo autorizovaného dealera Audi.

Audi A1 podle mě nastavuje ve své kategorii měřítka. Malé, luxusní auta se postupem času stávají čím dál oblíbenější, dokládá to i fakt, že se do tohoto sektoru vydává DS3. Svěží design, zajímavá nabídka individualizace a kvalitně provedený interiér z A1 dělá žhavého kandidáta na malé luxusní auto. Mě však dává větší smysl model S1, čtyřkolka, manuál a pěkná porce výkonu, co víc si přát?

Vytisknout

Diskuze: První dojmy: Audi A1 a Q3

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Škoda Fabia Street Art - Fabia jak ji ještě neznáme - anotační foto

Škoda Fabia Street Art - Fabia jak ji ještě neznáme

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud