První dojmy: Audi A1 a Q3

Audi Q3
Audi Q3, foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz
ar2 16. ledna 2015 11:58
Sdílej:

Audi na našem trhu uvádí facelift nejmenšího modelu A1 a také nejmenšího ze zástupců řady Q, malým SUV Q3. My jsme samozřejmě u toho nechyběli a přinášíme vám ty nejdůležitější informace.

České zastoupení Audi k novinkám, které s faceliftem přišli, přidává také změny v cenách a to především co se příplatků týče. Oba modely tak dostávají bohatou základní cenu a za zvýhodněných podmínek také balíček příplatkové výbavy.

Nové Audi Q3

Začneme od nejmenšího zástupce řady Q a tedy Q3. To se svými kompaktními rozměry a zejména délko 4,39 metru, zastupuje malá luxusní SUV. S faceliftem přišly změny v designu. Nová přední maska s masivní mřížkou, nová grafika světlometů, nebo zbrusu nové odstíny lakování a to i v rámci kontrastního lakování některých vnějších dílů.

Vývojem prošly samozřejmě i motorizace. Na výběr jsou nyní tři benzinové agregáty TFSI a dva dieselové TDI. Přičemž rozpětí výkonů je od 110 kW do 162 kW (nezahrnuje RS Q3). Motorizace jsou až o sedm procent silnější zároveň až o 17 procent úspornější.

Audi jasně následuje trendy a ty ukazují, jak důležité je mít úsporný automobil a také šetrný k životnímu prostředí. Všechny motorizace splňují přísnou emisní normu Euro 6. Nechybí ani verze ultra, tentokrát jsou v nabídce dokonce dvě.

Dieselový 2,0 TDI s emisemi pouze 114 g/km a benzinový 1,4 TFSI s technologií vypínání válců COD a emisemi CO2 jen 114 g/km.

Všechny motorizace můžete mít spřažené s automatem S tronic s funkcí volnoběhu. Taktéž stálý pohon všech kol quattro s hydraulickou mezinápravovou lamelovou spojkou.

V interiéru nadále převládá perfektní kvalita zpracování, vynikající ergonomie a kvalitní materiály. Nové dekory, barvy, materiály a linie či pakety jistě oživí nabídku. Zavazadelník zůstal stejný, tedy s objemem 460 litrů v základním sestavení a až 1365 litrů při sklopení sedadel.Mé první dojmy jsou poměrně jasné. Ač příliš neholduji malým SUV, pokud chcete crossoverům, tak Q3 je trochu něco jiného. Sklon střechy navozuje dojem kupé, masivní maska a ostře řezané linky dávají autu sportovní výraz. Interiér je čistokrevná Audi a tak jen konstatuji, kéž by takto vypadaly všechny interiéry u aut s cenovkou nad 3/4 milionu korun.

Z mého pohledu je však nejdůležitější jak auto skutečně jezdí a to se budu moci přesvědčit až v rámci redakčního testu.

Nová Audi A1

Nejmenší z modelové nabídky Audi, si stále uchovává progresivní design, ramenní linie probíhající po celém obvodu karoserie a kapota motoru a víko zavazadlového prostoru zasahující do stran. Výše individualizace je vskutku velkorysá. Kontrastní lakování střechy, oblouků střechy, zrcátek, nebo v interiéru výdechů klimatizace dekorů a tak dále tvoří více než jeden milion různých kombinací.

Nejvýraznějším změnou je širší a nižší maska chladiče Singleframe a nový design předních a zadních světlometů, které propůjčují A1 ještě větší dávku dravosti.

V nabídce agregátů jsou k dispozici čtyři nové motory TFSI a dva nové motory TDI. Výkon se pohybuje od 66 kW (90 k) do 141 kW (192 k). Samozřejmostí je systém start-stop v sériové výbavě a k ještě vyšší efektivitě přispívá u motoru 1.4 TFSI systém COD s vypínáním válců.

Základním motorem bude přeplňovaný tříválec 1.0 TFSI, který by měl být předběžně schopný dosahovat pouhých 99 g CO2/km. Ještě šetrnější je pak naftový tříválec 1.4 TDI s emisemi pouze 89 g CO2/km.

Sedmistupňová převodovka S tronic je k dispozici pro všechny motory a s motorem 1.8 TFSI je nabízena sériově.

Již zmíněnou míru individualizace umocňuje i široká nabídka ráfků s průměrem od 15 do 18 palců.

Stejně jako u Q3, je interiér u A1 na té nejvyšší možné úrovni kvality. Stylové materiály a barvy, přehledné ovládání, skvělá ergonomie nebo velmi propracované detaily působí velmi hodnotným dojmem.

Pro více informací, zvláště pak o změnách v ceníku a speciální nabídce bohaté výbavy za zvýhodněnou cenu navštivte buďto stránky Audi.cz, nebo autorizovaného dealera Audi.Audi A1 podle mě nastavuje ve své kategorii měřítka. Malé, luxusní auta se postupem času stávají čím dál oblíbenější, dokládá to i fakt, že se do tohoto sektoru vydává DS3. Svěží design, zajímavá nabídka individualizace a kvalitně provedený interiér z A1 dělá žhavého kandidáta na malé luxusní auto. Mě však dává větší smysl model S1, čtyřkolka, manuál a pěkná porce výkonu, co víc si přát?

Témata:
Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.