Audi na našem trhu uvádí facelift nejmenšího modelu A1 a také nejmenšího ze zástupců řady Q, malým SUV Q3. My jsme samozřejmě u toho nechyběli a přinášíme vám ty nejdůležitější informace.
České zastoupení Audi k novinkám, které s faceliftem přišli, přidává také změny v cenách a to především co se příplatků týče. Oba modely tak dostávají bohatou základní cenu a za zvýhodněných podmínek také balíček příplatkové výbavy.
Nové Audi Q3
Začneme od nejmenšího zástupce řady Q a tedy Q3. To se svými kompaktními rozměry a zejména délko 4,39 metru, zastupuje malá luxusní SUV. S faceliftem přišly změny v designu. Nová přední maska s masivní mřížkou, nová grafika světlometů, nebo zbrusu nové odstíny lakování a to i v rámci kontrastního lakování některých vnějších dílů.
Vývojem prošly samozřejmě i motorizace. Na výběr jsou nyní tři benzinové agregáty TFSI a dva dieselové TDI. Přičemž rozpětí výkonů je od 110 kW do 162 kW (nezahrnuje RS Q3). Motorizace jsou až o sedm procent silnější zároveň až o 17 procent úspornější.
Audi jasně následuje trendy a ty ukazují, jak důležité je mít úsporný automobil a také šetrný k životnímu prostředí. Všechny motorizace splňují přísnou emisní normu Euro 6. Nechybí ani verze ultra, tentokrát jsou v nabídce dokonce dvě.
Dieselový 2,0 TDI s emisemi pouze 114 g/km a benzinový 1,4 TFSI s technologií vypínání válců COD a emisemi CO2 jen 114 g/km.
Všechny motorizace můžete mít spřažené s automatem S tronic s funkcí volnoběhu. Taktéž stálý pohon všech kol quattro s hydraulickou mezinápravovou lamelovou spojkou.
V interiéru nadále převládá perfektní kvalita zpracování, vynikající ergonomie a kvalitní materiály. Nové dekory, barvy, materiály a linie či pakety jistě oživí nabídku. Zavazadelník zůstal stejný, tedy s objemem 460 litrů v základním sestavení a až 1365 litrů při sklopení sedadel.Mé první dojmy jsou poměrně jasné. Ač příliš neholduji malým SUV, pokud chcete crossoverům, tak Q3 je trochu něco jiného. Sklon střechy navozuje dojem kupé, masivní maska a ostře řezané linky dávají autu sportovní výraz. Interiér je čistokrevná Audi a tak jen konstatuji, kéž by takto vypadaly všechny interiéry u aut s cenovkou nad 3/4 milionu korun.
Z mého pohledu je však nejdůležitější jak auto skutečně jezdí a to se budu moci přesvědčit až v rámci redakčního testu.
Nová Audi A1
Nejmenší z modelové nabídky Audi, si stále uchovává progresivní design, ramenní linie probíhající po celém obvodu karoserie a kapota motoru a víko zavazadlového prostoru zasahující do stran. Výše individualizace je vskutku velkorysá. Kontrastní lakování střechy, oblouků střechy, zrcátek, nebo v interiéru výdechů klimatizace dekorů a tak dále tvoří více než jeden milion různých kombinací.
Nejvýraznějším změnou je širší a nižší maska chladiče Singleframe a nový design předních a zadních světlometů, které propůjčují A1 ještě větší dávku dravosti.
V nabídce agregátů jsou k dispozici čtyři nové motory TFSI a dva nové motory TDI. Výkon se pohybuje od 66 kW (90 k) do 141 kW (192 k). Samozřejmostí je systém start-stop v sériové výbavě a k ještě vyšší efektivitě přispívá u motoru 1.4 TFSI systém COD s vypínáním válců.
Základním motorem bude přeplňovaný tříválec 1.0 TFSI, který by měl být předběžně schopný dosahovat pouhých 99 g CO2/km. Ještě šetrnější je pak naftový tříválec 1.4 TDI s emisemi pouze 89 g CO2/km.
Sedmistupňová převodovka S tronic je k dispozici pro všechny motory a s motorem 1.8 TFSI je nabízena sériově.
Již zmíněnou míru individualizace umocňuje i široká nabídka ráfků s průměrem od 15 do 18 palců.
Stejně jako u Q3, je interiér u A1 na té nejvyšší možné úrovni kvality. Stylové materiály a barvy, přehledné ovládání, skvělá ergonomie nebo velmi propracované detaily působí velmi hodnotným dojmem.
Pro více informací, zvláště pak o změnách v ceníku a speciální nabídce bohaté výbavy za zvýhodněnou cenu navštivte buďto stránky Audi.cz, nebo autorizovaného dealera Audi.Audi A1 podle mě nastavuje ve své kategorii měřítka. Malé, luxusní auta se postupem času stávají čím dál oblíbenější, dokládá to i fakt, že se do tohoto sektoru vydává DS3. Svěží design, zajímavá nabídka individualizace a kvalitně provedený interiér z A1 dělá žhavého kandidáta na malé luxusní auto. Mě však dává větší smysl model S1, čtyřkolka, manuál a pěkná porce výkonu, co víc si přát?
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.