Audi na našem trhu uvádí facelift nejmenšího modelu A1 a také nejmenšího ze zástupců řady Q, malým SUV Q3. My jsme samozřejmě u toho nechyběli a přinášíme vám ty nejdůležitější informace.
České zastoupení Audi k novinkám, které s faceliftem přišli, přidává také změny v cenách a to především co se příplatků týče. Oba modely tak dostávají bohatou základní cenu a za zvýhodněných podmínek také balíček příplatkové výbavy.
Nové Audi Q3
Začneme od nejmenšího zástupce řady Q a tedy Q3. To se svými kompaktními rozměry a zejména délko 4,39 metru, zastupuje malá luxusní SUV. S faceliftem přišly změny v designu. Nová přední maska s masivní mřížkou, nová grafika světlometů, nebo zbrusu nové odstíny lakování a to i v rámci kontrastního lakování některých vnějších dílů.
Vývojem prošly samozřejmě i motorizace. Na výběr jsou nyní tři benzinové agregáty TFSI a dva dieselové TDI. Přičemž rozpětí výkonů je od 110 kW do 162 kW (nezahrnuje RS Q3). Motorizace jsou až o sedm procent silnější zároveň až o 17 procent úspornější.
Audi jasně následuje trendy a ty ukazují, jak důležité je mít úsporný automobil a také šetrný k životnímu prostředí. Všechny motorizace splňují přísnou emisní normu Euro 6. Nechybí ani verze ultra, tentokrát jsou v nabídce dokonce dvě.
Dieselový 2,0 TDI s emisemi pouze 114 g/km a benzinový 1,4 TFSI s technologií vypínání válců COD a emisemi CO2 jen 114 g/km.
Všechny motorizace můžete mít spřažené s automatem S tronic s funkcí volnoběhu. Taktéž stálý pohon všech kol quattro s hydraulickou mezinápravovou lamelovou spojkou.
V interiéru nadále převládá perfektní kvalita zpracování, vynikající ergonomie a kvalitní materiály. Nové dekory, barvy, materiály a linie či pakety jistě oživí nabídku. Zavazadelník zůstal stejný, tedy s objemem 460 litrů v základním sestavení a až 1365 litrů při sklopení sedadel.Mé první dojmy jsou poměrně jasné. Ač příliš neholduji malým SUV, pokud chcete crossoverům, tak Q3 je trochu něco jiného. Sklon střechy navozuje dojem kupé, masivní maska a ostře řezané linky dávají autu sportovní výraz. Interiér je čistokrevná Audi a tak jen konstatuji, kéž by takto vypadaly všechny interiéry u aut s cenovkou nad 3/4 milionu korun.
Z mého pohledu je však nejdůležitější jak auto skutečně jezdí a to se budu moci přesvědčit až v rámci redakčního testu.
Nová Audi A1
Nejmenší z modelové nabídky Audi, si stále uchovává progresivní design, ramenní linie probíhající po celém obvodu karoserie a kapota motoru a víko zavazadlového prostoru zasahující do stran. Výše individualizace je vskutku velkorysá. Kontrastní lakování střechy, oblouků střechy, zrcátek, nebo v interiéru výdechů klimatizace dekorů a tak dále tvoří více než jeden milion různých kombinací.
Nejvýraznějším změnou je širší a nižší maska chladiče Singleframe a nový design předních a zadních světlometů, které propůjčují A1 ještě větší dávku dravosti.
V nabídce agregátů jsou k dispozici čtyři nové motory TFSI a dva nové motory TDI. Výkon se pohybuje od 66 kW (90 k) do 141 kW (192 k). Samozřejmostí je systém start-stop v sériové výbavě a k ještě vyšší efektivitě přispívá u motoru 1.4 TFSI systém COD s vypínáním válců.
Základním motorem bude přeplňovaný tříválec 1.0 TFSI, který by měl být předběžně schopný dosahovat pouhých 99 g CO2/km. Ještě šetrnější je pak naftový tříválec 1.4 TDI s emisemi pouze 89 g CO2/km.
Sedmistupňová převodovka S tronic je k dispozici pro všechny motory a s motorem 1.8 TFSI je nabízena sériově.
Již zmíněnou míru individualizace umocňuje i široká nabídka ráfků s průměrem od 15 do 18 palců.
Stejně jako u Q3, je interiér u A1 na té nejvyšší možné úrovni kvality. Stylové materiály a barvy, přehledné ovládání, skvělá ergonomie nebo velmi propracované detaily působí velmi hodnotným dojmem.
Pro více informací, zvláště pak o změnách v ceníku a speciální nabídce bohaté výbavy za zvýhodněnou cenu navštivte buďto stránky Audi.cz, nebo autorizovaného dealera Audi.Audi A1 podle mě nastavuje ve své kategorii měřítka. Malé, luxusní auta se postupem času stávají čím dál oblíbenější, dokládá to i fakt, že se do tohoto sektoru vydává DS3. Svěží design, zajímavá nabídka individualizace a kvalitně provedený interiér z A1 dělá žhavého kandidáta na malé luxusní auto. Mě však dává větší smysl model S1, čtyřkolka, manuál a pěkná porce výkonu, co víc si přát?
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.