Ford vydal další informace o zážehovém turbomotoru s objemem 2,0 litru EcoBoost, který bude nabídnut v letošním roce pro Ford Edge.
Nová twin-scroll jednotka bude pravděpodobně produkovat 245 koní a 357 Nm točivého momentu, konečné parametry spolu s udávanou spotřebou však budou zřejmé až těsně před světovou premiérou. Motor je vybaven novými písty, výfukovým potrubím, aktivním systémem chlazení oleje a novým systémem přímého vysokotlakého vstřikování paliva.
Výroba nového motoru by měla začít na začátku ledna v americkém závodě v Brook Park ve státě Ohio. Tyto pohonné jednotky budou následně odeslány do Oakville v Ontariou v Kanadě, kde se bude Edge 2015 vyrábět. Bude to první model od Fordu v Severní Americe, jenž bude poháněn novým čtyřválcovým 2,0-litrovým motorem, jehož síla se přenese na obě nápravy přes systém pohonu všech kol.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?