Ford vydal další informace o zážehovém turbomotoru s objemem 2,0 litru EcoBoost, který bude nabídnut v letošním roce pro Ford Edge.
Nová twin-scroll jednotka bude pravděpodobně produkovat 245 koní a 357 Nm točivého momentu, konečné parametry spolu s udávanou spotřebou však budou zřejmé až těsně před světovou premiérou. Motor je vybaven novými písty, výfukovým potrubím, aktivním systémem chlazení oleje a novým systémem přímého vysokotlakého vstřikování paliva.
Výroba nového motoru by měla začít na začátku ledna v americkém závodě v Brook Park ve státě Ohio. Tyto pohonné jednotky budou následně odeslány do Oakville v Ontariou v Kanadě, kde se bude Edge 2015 vyrábět. Bude to první model od Fordu v Severní Americe, jenž bude poháněn novým čtyřválcovým 2,0-litrovým motorem, jehož síla se přenese na obě nápravy přes systém pohonu všech kol.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?