Americká automobilka Trion Supercar odhalila více z plánovaného modelu Nemesis, který se stádem 2000 koní vyšle do boje o nejrychlejší auto.
Aby v boji Trion Nemesis zvítězil, nesmí se spokojit s ledajakým motorem. Proto uvnitř vozu bude ukryt V8 s objemem 9.0 litrů a s dvěma turbodmychadly. To znamená výkon kolem 2000 koní. S tímto divokým spřežením vůz zmákne z 0 na 100 km/h za 2.8 vteřiny a ručička na tachometru by měla přejít přes 450 km/h. To by Trionu stačilo na Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse nebo Koenigsegg One:1.
Lepším jízdním vlastnostem pomáhá aktivní aerodynamika a váha vozu je redukována použitím uhlíkových vláken. O řazení se stará 8-rychlostní sekvenční převodovka. Kdo by toužil dostat z vozu opravdu všechno, může zvolit nastavení Predator, které zlepší reakci plynu, přemění nastavení podvozku, zvuk výfuku a limit otáček.
Tvar vozu je samozřejmě ovlivněn hlavně požadavkem na nejnižší odpor vzduchu. Uvnitř vozu čeká na řidiče digitální přístrojová deska s připojením na internet.
První prototypy by měly být vyrobeny již v únoru příštího roku. Začátek produkce chce automobilka v lednu 2016 a prozatím plánuje výrobu 50 kusů. Jeden pak vyjde kupujícího na přibližně 786,000 €.
Trion chce s tímto modelem narušit nadvládu evropských značek v této kategorii automobilů. Co myslíte, má šanci?
Zdroj: autocar.co.uk
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?