Americká automobilka Trion Supercar odhalila více z plánovaného modelu Nemesis, který se stádem 2000 koní vyšle do boje o nejrychlejší auto.
Aby v boji Trion Nemesis zvítězil, nesmí se spokojit s ledajakým motorem. Proto uvnitř vozu bude ukryt V8 s objemem 9.0 litrů a s dvěma turbodmychadly. To znamená výkon kolem 2000 koní. S tímto divokým spřežením vůz zmákne z 0 na 100 km/h za 2.8 vteřiny a ručička na tachometru by měla přejít přes 450 km/h. To by Trionu stačilo na Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse nebo Koenigsegg One:1.
Lepším jízdním vlastnostem pomáhá aktivní aerodynamika a váha vozu je redukována použitím uhlíkových vláken. O řazení se stará 8-rychlostní sekvenční převodovka. Kdo by toužil dostat z vozu opravdu všechno, může zvolit nastavení Predator, které zlepší reakci plynu, přemění nastavení podvozku, zvuk výfuku a limit otáček.
Tvar vozu je samozřejmě ovlivněn hlavně požadavkem na nejnižší odpor vzduchu. Uvnitř vozu čeká na řidiče digitální přístrojová deska s připojením na internet.
První prototypy by měly být vyrobeny již v únoru příštího roku. Začátek produkce chce automobilka v lednu 2016 a prozatím plánuje výrobu 50 kusů. Jeden pak vyjde kupujícího na přibližně 786,000 €.
Trion chce s tímto modelem narušit nadvládu evropských značek v této kategorii automobilů. Co myslíte, má šanci?
Zdroj: autocar.co.uk
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?