Přibližně před osmi lety sjel poslední Ford GT z výrobní linky. Tento model byl inspirován slavným závodním vozem Ford GT40. A prý se chystá jeho návrat...
Pro Ford GT40 se blíží výročí. V roce 2016 to bude celých padesát let, kdy vyhrál slavnou 24-hodinovku v Le Mans. A to se mu povedlo zopakovat i nadcházející tři roky.
Podle zdrojů magazínu Motor Trend chystá Ford pro významný rok 2016 pokračovatele modelu GT. V plánu má být dokonce i závodní verze, s kterou se automobilka pokusí opět dobýt slavný závod.
Lze zatím jen spekulovat o detailech nového modelu, ale závodní verzi by mohl pohánět 3.5 litrový V6 EcoBoost a produkční model by ukrýval klasický V8. Ford se jistě nespokojí s málem a u V8 se očekává výkon přes 600 koní.
Co byste říkali na návrat této legendy?
Zdroj: motortrend.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.