Ruský trh čeká nový levný sedan, který bude bojovat o tamní zákazníky s automobilkami Dacia a Lada. K té poslední zmiňované nemá ani tak daleko. Proč?
Japonská automobilka Datsun se snaží zaujmout zákazníky po celém světě (hlavně v rozvojových zemích) levnými modely, které maskují svou nízkou cenu, jak to jen jde. Na ruském trhu se nejvíce daří domácí Ladě. Vyrábí levné, ale extrémně zastaralé automobily se starou, ale osvědčenou technikou. Nedávno přišla s něčím podobným i Dacie, která pod křídly Renaultu začala prodávat své „zboží“. Do třetice všeho dobrého tak vstupuje na trh Datsun se sedanem, jehož cena bude přibližně v přepočtu 194 000 Kč.
Datsun on-DO, jak jsme již uvedli na začátku, má s automobilkou Lada mnoho společného. Nejeden jeho díl pochází z Lady Granta. Dle automobilky Datsun, se však kompletně přepracoval podvozek, který má nabídnout daleko komfortnější nastavení a tak jízda, i po horších silnicích Ruské federace, bude stále příjemná.
Japonský on-DO, který se bude vyrábět v továrně v Togliatti, kde najde práci 5000 zaměstnanců, bude nabízet víc, než jen „nízkou“ cenu. Jeho esa v rukávu jsou lepší materiály (v rámci té nejlevnější třídy automobilů), zpracování a design. Ten není čistě účelový, tedy co nejjednodušší tvary pro snížení rizika zmetkových dílů při výrobě. Ostatně, můžete posoudit sami. Rozdíl mezi on-DO a Loganem, či nějakým modelem od firmy Lada, je docela vidět.
První objednávky bude síť 25 dealerů přijímat již tento týden a první vozy dostanou zákazníci ještě před koncem léta. Jak na to zareaguje tamní trh a největší hráči, to se teprve dozvíme.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?