Ruský trh čeká nový levný sedan, který bude bojovat o tamní zákazníky s automobilkami Dacia a Lada. K té poslední zmiňované nemá ani tak daleko. Proč?
Japonská automobilka Datsun se snaží zaujmout zákazníky po celém světě (hlavně v rozvojových zemích) levnými modely, které maskují svou nízkou cenu, jak to jen jde. Na ruském trhu se nejvíce daří domácí Ladě. Vyrábí levné, ale extrémně zastaralé automobily se starou, ale osvědčenou technikou. Nedávno přišla s něčím podobným i Dacie, která pod křídly Renaultu začala prodávat své „zboží“. Do třetice všeho dobrého tak vstupuje na trh Datsun se sedanem, jehož cena bude přibližně v přepočtu 194 000 Kč.
Datsun on-DO, jak jsme již uvedli na začátku, má s automobilkou Lada mnoho společného. Nejeden jeho díl pochází z Lady Granta. Dle automobilky Datsun, se však kompletně přepracoval podvozek, který má nabídnout daleko komfortnější nastavení a tak jízda, i po horších silnicích Ruské federace, bude stále příjemná.
Japonský on-DO, který se bude vyrábět v továrně v Togliatti, kde najde práci 5000 zaměstnanců, bude nabízet víc, než jen „nízkou“ cenu. Jeho esa v rukávu jsou lepší materiály (v rámci té nejlevnější třídy automobilů), zpracování a design. Ten není čistě účelový, tedy co nejjednodušší tvary pro snížení rizika zmetkových dílů při výrobě. Ostatně, můžete posoudit sami. Rozdíl mezi on-DO a Loganem, či nějakým modelem od firmy Lada, je docela vidět.
První objednávky bude síť 25 dealerů přijímat již tento týden a první vozy dostanou zákazníci ještě před koncem léta. Jak na to zareaguje tamní trh a největší hráči, to se teprve dozvíme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.