Generální ředitel Alfy Romeo Harald Wester nastínil plány automobilky, týkající se výkonnější verze modelu 4C.
V rozhovoru pro Car & Driver, Harald oznámil, že přeplňovaný 1,75 litrový čtyřválcový motor, který má „jen“ 136 koní na litr objemu, může ještě výrazně posílit. A nejen to by mohlo vést k daleko lepším jízdním výkonům. Přepracována by mohla být i karoserie. Nově by mohla být vyráběna jako jeden monokok z uhlíkových vláken, což by vedlo k rapidnímu úbytku hmotnosti.
Zpět ale k motoru. Ten nyní poskytuje 240 koní (176 kW) a maximum točivého momentu je 350 N.m. Díky němu a nízké hmotnosti zvládne 4C zrychlit z 0-100 km/h během 4,5 sekundy. Maximální rychlost přesahuje 250 km/h. O přesných parametrech „výkonnější“ verze se Harald odmítl mínit. Máme tedy zatím jen jeho nastínění a možný příchod výkonnější verze, která by mohla mít přes 300 koní.
Zdroj: Car & Driver
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?