Nový Ford Edge přichází v druhé generaci s designem, který se plně inspiroval novým Mondeem. Na trh tak dorazí silný hráč, který nabídne opravdu zajímavý design, nové motory i technologie. I přesto to nebude mít lehké.
Mezigenerační změna v designu je nejvýraznější v zadní části, kde se Edge změnil k nepoznání. Obměna designu mu bezesporu prospěla a Edge díky tomu dospěl a získal výraznější charizma, díky kterému si získá jistě spoustu nových zákazníků.
Ty Ford bude lákat i na nové motory. Čtyřválcový dvoulitr EcoBoost s výkonem 183 kW (245 koní a točivým momentem 357 N.m. se stane základní motorizací tohoto středně velkého SUV. Pro náročnější klienty má modrý ovál připraven 2,7 litrový V6 EcoBoost agregát, který nabídne více než 300 koní výkonu. Zároveň bude k dispozici nová automatická převodovka s režimem SelectShift, neboli s „manuální“ volbou zařazeného stupně.
Do boje proti konkurenci se pustí také vylepšenými jízdními vlastnostmi, které jsou díky přepracované zadní nápravě, která bude mít nezávislé zavěšení, daleko lepší. Pro komfort a bezpečnost posádky vozu jsou připraveny všemožné asistenty a systémy zjednodušující provoz. Mimo jiné Edge nabídne adaptivní tempomat, aktivní parkovací asistent, adaptivní řízení, 180° rozhledu kamer, sledování slepého úhlu, dopravních značek nebo airbag v bezpečnostním pásu.
Zdroj: Ford
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?