Nový Ford Edge přichází v druhé generaci s designem, který se plně inspiroval novým Mondeem. Na trh tak dorazí silný hráč, který nabídne opravdu zajímavý design, nové motory i technologie. I přesto to nebude mít lehké.
Mezigenerační změna v designu je nejvýraznější v zadní části, kde se Edge změnil k nepoznání. Obměna designu mu bezesporu prospěla a Edge díky tomu dospěl a získal výraznější charizma, díky kterému si získá jistě spoustu nových zákazníků.
Ty Ford bude lákat i na nové motory. Čtyřválcový dvoulitr EcoBoost s výkonem 183 kW (245 koní a točivým momentem 357 N.m. se stane základní motorizací tohoto středně velkého SUV. Pro náročnější klienty má modrý ovál připraven 2,7 litrový V6 EcoBoost agregát, který nabídne více než 300 koní výkonu. Zároveň bude k dispozici nová automatická převodovka s režimem SelectShift, neboli s „manuální“ volbou zařazeného stupně.
Do boje proti konkurenci se pustí také vylepšenými jízdními vlastnostmi, které jsou díky přepracované zadní nápravě, která bude mít nezávislé zavěšení, daleko lepší. Pro komfort a bezpečnost posádky vozu jsou připraveny všemožné asistenty a systémy zjednodušující provoz. Mimo jiné Edge nabídne adaptivní tempomat, aktivní parkovací asistent, adaptivní řízení, 180° rozhledu kamer, sledování slepého úhlu, dopravních značek nebo airbag v bezpečnostním pásu.
Zdroj: Ford
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.