Nový Ford Edge přichází v druhé generaci s designem, který se plně inspiroval novým Mondeem. Na trh tak dorazí silný hráč, který nabídne opravdu zajímavý design, nové motory i technologie. I přesto to nebude mít lehké.
Mezigenerační změna v designu je nejvýraznější v zadní části, kde se Edge změnil k nepoznání. Obměna designu mu bezesporu prospěla a Edge díky tomu dospěl a získal výraznější charizma, díky kterému si získá jistě spoustu nových zákazníků.
Ty Ford bude lákat i na nové motory. Čtyřválcový dvoulitr EcoBoost s výkonem 183 kW (245 koní a točivým momentem 357 N.m. se stane základní motorizací tohoto středně velkého SUV. Pro náročnější klienty má modrý ovál připraven 2,7 litrový V6 EcoBoost agregát, který nabídne více než 300 koní výkonu. Zároveň bude k dispozici nová automatická převodovka s režimem SelectShift, neboli s „manuální“ volbou zařazeného stupně.
Do boje proti konkurenci se pustí také vylepšenými jízdními vlastnostmi, které jsou díky přepracované zadní nápravě, která bude mít nezávislé zavěšení, daleko lepší. Pro komfort a bezpečnost posádky vozu jsou připraveny všemožné asistenty a systémy zjednodušující provoz. Mimo jiné Edge nabídne adaptivní tempomat, aktivní parkovací asistent, adaptivní řízení, 180° rozhledu kamer, sledování slepého úhlu, dopravních značek nebo airbag v bezpečnostním pásu.
Zdroj: Ford
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?