Nedávno Mercedes představil nové kupé odvozené z luxusní třídy S, které bude zřejmě nástupcem třídy CL. Nyní přichází jeho velmi ostrá AMG verze.
Srdcem tohoto kupé je osmiválcový dvojitě přeplňovaný 5,5 litrový motor, který je jak je to u AMG zvykem, vyráběn ručně jedním inženýrem, který se pak na motor podepíše. Tento agregát dodává autu obrovskou sílu. Vyvine až 430 kW (585 koní) a točivý moment dosahuje obligátních 900 N.m, které se přenášejí buďto jen na zadní kola, nebo na všechny čtyři pomocí systému 4Matic. Zrychlení z 0 na 100 km/h v případě pohonu všech kol, trvá pouhých 3,9 sekund, v případě pohonu jen zadní nápravy zdolá stejnou rychlost o 0,4 sekundy pomaleji.
Osmiválcové biturbo je spřaženo s automatickou sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT. Jde vlastně o takovou sportovní verzi známého 7G-Tronicu Plus se spojkou, místo hydrodynamického měniče. Zároveň bude nabízet trojici režimů řazení (Controlled Efficiency, Sport a Manual).
Podvozek pro verzi s pohonem zadních kol bude použit sofistikovaný Magic Body Control, který monitoruje pomocí kamer silnici před vozidlem a v závislosti na aktuální stav mění charakteristiku tlumení. Verze s pohonem všech kol 4Matic dostane vzduchový podvozek Airmatic. Nově však bude k dispozici inteligentní systém, který bude vůz v zatáčkách naklánět (podobně jako se naklání třeba motorkář). S63 AMG Coupé bude tak schopno udělat protináklon karoserie až o 2,5 stupně a tím zvýšit stabilitu a zároveň snížit dopad bočního přetížení na posádku. Naklánět se bude v rychlostech od 30 do 180 km/h.
I hmotnost se snížila a to i přes skutečnost, že je nové S63 AMG Coupé silnější a vybavenější než předchůdce CL63 AMG. Rozdíl je nezanedbatelných 65 kilogramů. Automobilka tohoto snížení váhy dosáhla použitím lithium-iontového akumulátoru, nových kovaných disků R19 AMG, výkonnými a lehkými keramickými kotouči, čímž snížila hmotnost neodpružené hmoty a tak zlepšila i jízdní vlastnosti. Všechny tyto vylepšení, vedou k poměrné hmotnosti 3,4 kg na jednoho koně výkonu.
Mercedes-Benz S63 AMG Coupé bude mít světovou premiéru v dubnu na autosalonu v New Yorku. Poté začne automobilka přijímat objednávky na verzi s pohonem všech kol 4Matic a v průběhu června také na verzi s pohonem zadních kol. První majitelé se svých S63 AMG Coupé dočkají ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Zdroj: Meredes-BenzŠkoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.