Nedávno Mercedes představil nové kupé odvozené z luxusní třídy S, které bude zřejmě nástupcem třídy CL. Nyní přichází jeho velmi ostrá AMG verze.
Srdcem tohoto kupé je osmiválcový dvojitě přeplňovaný 5,5 litrový motor, který je jak je to u AMG zvykem, vyráběn ručně jedním inženýrem, který se pak na motor podepíše. Tento agregát dodává autu obrovskou sílu. Vyvine až 430 kW (585 koní) a točivý moment dosahuje obligátních 900 N.m, které se přenášejí buďto jen na zadní kola, nebo na všechny čtyři pomocí systému 4Matic. Zrychlení z 0 na 100 km/h v případě pohonu všech kol, trvá pouhých 3,9 sekund, v případě pohonu jen zadní nápravy zdolá stejnou rychlost o 0,4 sekundy pomaleji.
Osmiválcové biturbo je spřaženo s automatickou sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT. Jde vlastně o takovou sportovní verzi známého 7G-Tronicu Plus se spojkou, místo hydrodynamického měniče. Zároveň bude nabízet trojici režimů řazení (Controlled Efficiency, Sport a Manual).
Podvozek pro verzi s pohonem zadních kol bude použit sofistikovaný Magic Body Control, který monitoruje pomocí kamer silnici před vozidlem a v závislosti na aktuální stav mění charakteristiku tlumení. Verze s pohonem všech kol 4Matic dostane vzduchový podvozek Airmatic. Nově však bude k dispozici inteligentní systém, který bude vůz v zatáčkách naklánět (podobně jako se naklání třeba motorkář). S63 AMG Coupé bude tak schopno udělat protináklon karoserie až o 2,5 stupně a tím zvýšit stabilitu a zároveň snížit dopad bočního přetížení na posádku. Naklánět se bude v rychlostech od 30 do 180 km/h.
I hmotnost se snížila a to i přes skutečnost, že je nové S63 AMG Coupé silnější a vybavenější než předchůdce CL63 AMG. Rozdíl je nezanedbatelných 65 kilogramů. Automobilka tohoto snížení váhy dosáhla použitím lithium-iontového akumulátoru, nových kovaných disků R19 AMG, výkonnými a lehkými keramickými kotouči, čímž snížila hmotnost neodpružené hmoty a tak zlepšila i jízdní vlastnosti. Všechny tyto vylepšení, vedou k poměrné hmotnosti 3,4 kg na jednoho koně výkonu.
Mercedes-Benz S63 AMG Coupé bude mít světovou premiéru v dubnu na autosalonu v New Yorku. Poté začne automobilka přijímat objednávky na verzi s pohonem všech kol 4Matic a v průběhu června také na verzi s pohonem zadních kol. První majitelé se svých S63 AMG Coupé dočkají ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Zdroj: Meredes-BenzMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.