Nedávno Mercedes představil nové kupé odvozené z luxusní třídy S, které bude zřejmě nástupcem třídy CL. Nyní přichází jeho velmi ostrá AMG verze.
Srdcem tohoto kupé je osmiválcový dvojitě přeplňovaný 5,5 litrový motor, který je jak je to u AMG zvykem, vyráběn ručně jedním inženýrem, který se pak na motor podepíše. Tento agregát dodává autu obrovskou sílu. Vyvine až 430 kW (585 koní) a točivý moment dosahuje obligátních 900 N.m, které se přenášejí buďto jen na zadní kola, nebo na všechny čtyři pomocí systému 4Matic. Zrychlení z 0 na 100 km/h v případě pohonu všech kol, trvá pouhých 3,9 sekund, v případě pohonu jen zadní nápravy zdolá stejnou rychlost o 0,4 sekundy pomaleji.
Osmiválcové biturbo je spřaženo s automatickou sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT. Jde vlastně o takovou sportovní verzi známého 7G-Tronicu Plus se spojkou, místo hydrodynamického měniče. Zároveň bude nabízet trojici režimů řazení (Controlled Efficiency, Sport a Manual).
Podvozek pro verzi s pohonem zadních kol bude použit sofistikovaný Magic Body Control, který monitoruje pomocí kamer silnici před vozidlem a v závislosti na aktuální stav mění charakteristiku tlumení. Verze s pohonem všech kol 4Matic dostane vzduchový podvozek Airmatic. Nově však bude k dispozici inteligentní systém, který bude vůz v zatáčkách naklánět (podobně jako se naklání třeba motorkář). S63 AMG Coupé bude tak schopno udělat protináklon karoserie až o 2,5 stupně a tím zvýšit stabilitu a zároveň snížit dopad bočního přetížení na posádku. Naklánět se bude v rychlostech od 30 do 180 km/h.
I hmotnost se snížila a to i přes skutečnost, že je nové S63 AMG Coupé silnější a vybavenější než předchůdce CL63 AMG. Rozdíl je nezanedbatelných 65 kilogramů. Automobilka tohoto snížení váhy dosáhla použitím lithium-iontového akumulátoru, nových kovaných disků R19 AMG, výkonnými a lehkými keramickými kotouči, čímž snížila hmotnost neodpružené hmoty a tak zlepšila i jízdní vlastnosti. Všechny tyto vylepšení, vedou k poměrné hmotnosti 3,4 kg na jednoho koně výkonu.
Mercedes-Benz S63 AMG Coupé bude mít světovou premiéru v dubnu na autosalonu v New Yorku. Poté začne automobilka přijímat objednávky na verzi s pohonem všech kol 4Matic a v průběhu června také na verzi s pohonem zadních kol. První majitelé se svých S63 AMG Coupé dočkají ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Zdroj: Meredes-BenzČínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.