Automobilka Volkswagen se stále snaží rozšířit svou nabídku modelů tak, aby pokryla co největší spektrum úsporných variant, které dnešní zákazníci chtějí. Proto se možná dočkáme další, velice zajímavé, varianty modelu Golf, jejíž výroba by mohla začít ještě v průběhu tohoto roku.
Podle britského magazínu Autokar automobilka připravuje ostrou hybridní verzi s názvem Golf GTE. Ta by tady byla již třetí sportovní variantou v modelové řadě Golf. První z nich je čistě benzínová střela s názvem GTI, dále pak odvozená naftová verze GTD a nyní bychom se mohli dočkat elektrické sportovní verze GTE.
Golf VII GTE dostane podobný bodykit, jaký mají ostatní sportovní varianty, sportovní kola, snížený podvozek nebo účinnější brzdový systém. Golf GTE bude sourozencem Audi A3 e-tron, a tudíž pod jeho kapotou očekávejme přeplňovaný motor o objemu 1.4 TSI.
Ten poskytne čistý výkon 110 kW, k němuž přidá dalších 80 kW elektromotor s Li-Ion akumulátory. Poháněna bude pouze přední náprava, a to skrze upravenou šestistupňovou převodovku DSG.
Volkswagen Golf GTE by měl z 0 – 100 km/h zrychlit za 7,6 sekundy, maximální rychlost pak bude činit 217 km/h. Emise CO2 se v kombinovaném režimu mají pohybovat na hodnotě 35 g/km. Příznivce elektrického popojíždění po městě jistě potěší fakt, že GTE zvládne ujet na čistě elektrický pohon 50 km.
zdroj: Volkswagen
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?