Fanoušci automobiky SAAB opět začínají mít úsměvy na tváři, za což může nejnovější zpráva, která oznamuje znovu rozběhnutí výrobní linky ve švédském Trollhättanu. Společnost NEVS, současný vlastník této automobilky, totiž obnovil výrobu prozatím jediného modelu Saab 9-3 Aero.
Fanoušci automobiky SAAB opět začínají mít úsměvy na tváři, za což může nejnovější zpráva, která oznamuje znovu rozběhnutí výrobní linky ve švédském Trollhättanu. Společnost NEVS, současný vlastník této automobilky, totiž obnovil výrobu prozatím jediného modelu Saab 9-3 Aero.
Společnost NEVS vyrábí sedan střední třídy, jenž vypadá přesně tak, jako před 2 lety. NEVS prozatím plánuje výrobu asi 10 kusů modelů týdně, a to za předpokladu, že objednávky budou přijímány od 10. prosince. Příští rok se dokonce prý dočkáme i elektrické varianty, která bude nejprve dostupná na čínském trhu
O zájmu Číny svědčí to, že u NEVS se objevila první větší objednávka, a to rovnou na 200 elektrických modelů 9-3 Aero pro město Qingdao. Svou tržní silou proto není divu, že právě Čína má být do budoucna největším odbytištěm elektrických Saabů.
Základní cena vozu bude stanovena na částku 279 000 švédských korun (cca 860 000 Kč). Prodej započne nejprve ve Švédsku prostřednictvím internetových stránek NEVS. Až po čase je v plánu uvedení modelu na trh v Číně.
Pod kapotou se zatím objeví jen jedna motorizace, kterou je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o celkem slušném výkonu 220 koní. Výkon bude na přední nápravu přenášet manuální nebo automatická převodovka.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.