Fanoušci automobiky SAAB opět začínají mít úsměvy na tváři, za což může nejnovější zpráva, která oznamuje znovu rozběhnutí výrobní linky ve švédském Trollhättanu. Společnost NEVS, současný vlastník této automobilky, totiž obnovil výrobu prozatím jediného modelu Saab 9-3 Aero.
Fanoušci automobiky SAAB opět začínají mít úsměvy na tváři, za což může nejnovější zpráva, která oznamuje znovu rozběhnutí výrobní linky ve švédském Trollhättanu. Společnost NEVS, současný vlastník této automobilky, totiž obnovil výrobu prozatím jediného modelu Saab 9-3 Aero.
Společnost NEVS vyrábí sedan střední třídy, jenž vypadá přesně tak, jako před 2 lety. NEVS prozatím plánuje výrobu asi 10 kusů modelů týdně, a to za předpokladu, že objednávky budou přijímány od 10. prosince. Příští rok se dokonce prý dočkáme i elektrické varianty, která bude nejprve dostupná na čínském trhu
O zájmu Číny svědčí to, že u NEVS se objevila první větší objednávka, a to rovnou na 200 elektrických modelů 9-3 Aero pro město Qingdao. Svou tržní silou proto není divu, že právě Čína má být do budoucna největším odbytištěm elektrických Saabů.
Základní cena vozu bude stanovena na částku 279 000 švédských korun (cca 860 000 Kč). Prodej započne nejprve ve Švédsku prostřednictvím internetových stránek NEVS. Až po čase je v plánu uvedení modelu na trh v Číně.
Pod kapotou se zatím objeví jen jedna motorizace, kterou je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o celkem slušném výkonu 220 koní. Výkon bude na přední nápravu přenášet manuální nebo automatická převodovka.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.