Fanoušci automobiky SAAB opět začínají mít úsměvy na tváři, za což může nejnovější zpráva, která oznamuje znovu rozběhnutí výrobní linky ve švédském Trollhättanu. Společnost NEVS, současný vlastník této automobilky, totiž obnovil výrobu prozatím jediného modelu Saab 9-3 Aero.
Fanoušci automobiky SAAB opět začínají mít úsměvy na tváři, za což může nejnovější zpráva, která oznamuje znovu rozběhnutí výrobní linky ve švédském Trollhättanu. Společnost NEVS, současný vlastník této automobilky, totiž obnovil výrobu prozatím jediného modelu Saab 9-3 Aero.
Společnost NEVS vyrábí sedan střední třídy, jenž vypadá přesně tak, jako před 2 lety. NEVS prozatím plánuje výrobu asi 10 kusů modelů týdně, a to za předpokladu, že objednávky budou přijímány od 10. prosince. Příští rok se dokonce prý dočkáme i elektrické varianty, která bude nejprve dostupná na čínském trhu
O zájmu Číny svědčí to, že u NEVS se objevila první větší objednávka, a to rovnou na 200 elektrických modelů 9-3 Aero pro město Qingdao. Svou tržní silou proto není divu, že právě Čína má být do budoucna největším odbytištěm elektrických Saabů.
Základní cena vozu bude stanovena na částku 279 000 švédských korun (cca 860 000 Kč). Prodej započne nejprve ve Švédsku prostřednictvím internetových stránek NEVS. Až po čase je v plánu uvedení modelu na trh v Číně.
Pod kapotou se zatím objeví jen jedna motorizace, kterou je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o celkem slušném výkonu 220 koní. Výkon bude na přední nápravu přenášet manuální nebo automatická převodovka.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?