Fanoušci automobiky SAAB opět začínají mít úsměvy na tváři, za což může nejnovější zpráva, která oznamuje znovu rozběhnutí výrobní linky ve švédském Trollhättanu. Společnost NEVS, současný vlastník této automobilky, totiž obnovil výrobu prozatím jediného modelu Saab 9-3 Aero.
Fanoušci automobiky SAAB opět začínají mít úsměvy na tváři, za což může nejnovější zpráva, která oznamuje znovu rozběhnutí výrobní linky ve švédském Trollhättanu. Společnost NEVS, současný vlastník této automobilky, totiž obnovil výrobu prozatím jediného modelu Saab 9-3 Aero.
Společnost NEVS vyrábí sedan střední třídy, jenž vypadá přesně tak, jako před 2 lety. NEVS prozatím plánuje výrobu asi 10 kusů modelů týdně, a to za předpokladu, že objednávky budou přijímány od 10. prosince. Příští rok se dokonce prý dočkáme i elektrické varianty, která bude nejprve dostupná na čínském trhu
O zájmu Číny svědčí to, že u NEVS se objevila první větší objednávka, a to rovnou na 200 elektrických modelů 9-3 Aero pro město Qingdao. Svou tržní silou proto není divu, že právě Čína má být do budoucna největším odbytištěm elektrických Saabů.
Základní cena vozu bude stanovena na částku 279 000 švédských korun (cca 860 000 Kč). Prodej započne nejprve ve Švédsku prostřednictvím internetových stránek NEVS. Až po čase je v plánu uvedení modelu na trh v Číně.
Pod kapotou se zatím objeví jen jedna motorizace, kterou je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o celkem slušném výkonu 220 koní. Výkon bude na přední nápravu přenášet manuální nebo automatická převodovka.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?