Range Rover se rozhodl omladit své nejmenší SUV Evoque balíčkem technických vylepšení. Tím nejviditelnějším je instalace devítistupňové převodovky.
Range Rover slaví se svým nejmenším a zároveň nejstylovějším modelem Evoque úspěchy. Přesto neusíná na vavřínech a do boje s novou konkurencí posílá svého koně zase o něco lepšího.
Nejzásadnější změnou je instalace nové, devítistupňové automatické převodovky. Tento již skoro nesmyslný počet kvaltů nacpala do převodové skříně společnost ZF a spolu s dalšími úpravami má zařídit, aby spotřeba klesla o desetinu.
Ony další úpravy spočívají zejména na pohonu všech kol. Ten má šetřit palivo zejména svým častějším odpojováním, které se má odehrát vždy při rychlosti nad 35 km/h a v případě, kdy mají i přední kola trakce dost. Vzhledem k tomu, že většina vozů se pravděpodobně nikdy nevydá dále než na polní cestu, dostane pohon všech kol šanci se spojit nejspíše jen někdy v zimě.
Pod kapotu Range Rover namontoval další armádu elektronických pomocníků. Někteří řidiči bojící se parkování ocení systém automatického parkovacího asistenta, který umí nejen zaparkovat, ale také z malé mezery vyjet. Zábavě napomůže nové multimediální centrum, zatímco jízdě má pomoci vylepšený elektronický systém přibrzďování jednotlivých kol. Pokud by se snad chtěl majitel opravdu přesvědčit o schopnostech vozu v terénu, nabízí Evoque možnost instalace sonarů do zrcátek. Jejich úkolem je měřit, jak hluboko je vůz zanořen při brodění.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?