Range Rover Evoque - menší technický facelift pro snížení spotřeby

Marek Litzman, 21. srpna 2013, 10:49 Google+ Frankfurt 2013

Range Rover se rozhodl omladit své nejmenší SUV Evoque balíčkem technických vylepšení. Tím nejviditelnějším je instalace devítistupňové převodovky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
range rover evoque / lrx

range rover evoque / lrx | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Range Rover slaví se svým nejmenším a zároveň nejstylovějším modelem Evoque úspěchy. Přesto neusíná na vavřínech a do boje s novou konkurencí posílá svého koně zase o něco lepšího.

Nejzásadnější změnou je instalace nové, devítistupňové automatické převodovky. Tento již skoro nesmyslný počet kvaltů nacpala do převodové skříně společnost ZF a spolu s dalšími úpravami má zařídit, aby spotřeba klesla o desetinu.

Ony další úpravy spočívají zejména na pohonu všech kol. Ten má šetřit palivo zejména svým častějším odpojováním, které se má odehrát vždy při rychlosti nad 35 km/h a v případě, kdy mají i přední kola trakce dost. Vzhledem k tomu, že většina vozů se pravděpodobně nikdy nevydá dále než na polní cestu, dostane pohon všech kol šanci se spojit nejspíše jen někdy v zimě.

Pod kapotu Range Rover namontoval další armádu elektronických pomocníků. Někteří řidiči bojící se parkování ocení systém automatického parkovacího asistenta, který umí nejen zaparkovat, ale také z malé mezery vyjet. Zábavě napomůže nové multimediální centrum, zatímco jízdě má pomoci vylepšený elektronický systém přibrzďování jednotlivých kol. Pokud by se snad chtěl majitel opravdu přesvědčit o schopnostech vozu v terénu, nabízí Evoque možnost instalace sonarů do zrcátek. Jejich úkolem je měřit, jak hluboko je vůz zanořen při brodění.

Vytisknout

Diskuze: Range Rover Evoque - menší technický facelift pro snížení spotřeby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

nissan terrano

Nový Nissan Terrano: Máme prvé foto!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud