Range Rover Evoque - menší technický facelift pro snížení spotřeby

range rover evoque / lrx
range rover evoque / lrx, foto: Land Rover
Marek Litzman 21. srpna 2013 10:49
Sdílej:

Range Rover se rozhodl omladit své nejmenší SUV Evoque balíčkem technických vylepšení. Tím nejviditelnějším je instalace devítistupňové převodovky.

Range Rover slaví se svým nejmenším a zároveň nejstylovějším modelem Evoque úspěchy. Přesto neusíná na vavřínech a do boje s novou konkurencí posílá svého koně zase o něco lepšího.

Nejzásadnější změnou je instalace nové, devítistupňové automatické převodovky. Tento již skoro nesmyslný počet kvaltů nacpala do převodové skříně společnost ZF a spolu s dalšími úpravami má zařídit, aby spotřeba klesla o desetinu.

Ony další úpravy spočívají zejména na pohonu všech kol. Ten má šetřit palivo zejména svým častějším odpojováním, které se má odehrát vždy při rychlosti nad 35 km/h a v případě, kdy mají i přední kola trakce dost. Vzhledem k tomu, že většina vozů se pravděpodobně nikdy nevydá dále než na polní cestu, dostane pohon všech kol šanci se spojit nejspíše jen někdy v zimě.

Pod kapotu Range Rover namontoval další armádu elektronických pomocníků. Někteří řidiči bojící se parkování ocení systém automatického parkovacího asistenta, který umí nejen zaparkovat, ale také z malé mezery vyjet. Zábavě napomůže nové multimediální centrum, zatímco jízdě má pomoci vylepšený elektronický systém přibrzďování jednotlivých kol. Pokud by se snad chtěl majitel opravdu přesvědčit o schopnostech vozu v terénu, nabízí Evoque možnost instalace sonarů do zrcátek. Jejich úkolem je měřit, jak hluboko je vůz zanořen při brodění.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.